Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

    Een eerder technisch topic:
    Ik gebruik al enige tijd met succes de YN-E3-RT om een Canon EX600RT flitser te sturen. Volgens mij een goedkoper alternatief voor de originele ST-E3-RT.
    Ik beschik daarnaast over een aantal manuele flitsers (Shanny, Yongnuo) en maar ik kan deze momenteel alleen aansturen met de Cactus-5 triggers zonder de YN-E3-RT in te zetten. Nu zou ik de twee systemen willen mixen. Daarom ben ik op zoek naar een receiver die het signaal van de YN-E3-RT kan ontvangen en vervolgens een flitser, in mijn geval een Cactus5 kan aansturen? Het triggeren van de externe flitsers kan natuurlijk met de lichtgevoelige interne sensoren in de toestellen. Maar als je ze bv. in een softbox stopt dan is er geen directe zichtverbinding en lukt "triggeren" op die manier niet.
    Weet iemand of er ontvangertjes verkrijgbaar zijn die dit kunnen oplossen?

  • #2
    Re: Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

    Je word op uw wenken bediend se ....



    Yongnuo heeft nu ook receivers aangekondigd / uitgebracht die blijkbaar compatibel zijn met het RT-systeem, zodat je ook andere flitsers kunt aansturen. Maar de Shanny flitser zal niet ondersteund worden vrees ik.
    Zij doen dus wat Canon al lang verzaakt heeft om te doen.
    Ik weet wel niet of ze al vlot beschikbaar zijn, maar het blijkt dus dat je hoogstens nog wat geduld moet hebben.

    Het RT-systeem blijkt goed te werken, ik begrijp eerlijk gezegd niet dat Canon dat na al die jaren niet verder heeft uitgebouwd.
    Want als je enkel Canon materiaal wenst te gebruiken is het toch wel een dure oplossing. Waarom breiden ze het systeem niet verder uit met bijvoorbeeld een EX450-RT ? Ik vind het wel duur om een flitser van meer dan 500 € te gebruiken voor bvb enkel een haarlichtje...
    Nu ja, Yongnuo kan er maar van profiteren, zij zien blijkbaar wel potentieel in het systeem.
    Bent u tevreden van de YN-E3-RT ? Want deze heeft blijkbaar nog wat voordelen tov de transmitter van Canon : een modelling light en flitsen op 2de gordijn word door deze wel ondersteund dacht ik.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

      Hebbeding! Bedankt stapperke. Kan naar wat ik kan lezen perfect dienen als relaistoestel om vervolgens de Cactus5 aan te sturen om een hele reeks manuele flitsers te "ontsteken". En dan kan ik zelfs de Shanny als manuele flitser mee aansturen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

        Oorspronkelijk geplaatst door jpblocken Bekijk bericht
        Hebbeding! Bedankt stapperke. Kan naar wat ik kan lezen perfect dienen als relaistoestel om vervolgens de Cactus5 aan te sturen om een hele reeks manuele flitsers te "ontsteken". En dan kan ik zelfs de Shanny als manuele flitser mee aansturen.
        Graag gedaan. En, bent u tevreden van de YN-E3-RT ?
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #5
          Re: Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

          Geen enkel probleem met de YN-E3-RT. Zowel display als knoppen zijn gewoon een kopie van hetgeen op de EX600RT staat. Alles werkt perfect zoals het hoort.

          Comment


          • #6
            Re: Canon ST-E3-RT kloon: Yongnuo YN-E3-RT - externe receivers?

            [QUOTE=stapperke;4276337]Je word op uw wenken bediend se ....



            Yongnuo heeft nu ook receivers aangekondigd / uitgebracht die blijkbaar compatibel zijn met het RT-systeem, zodat je ook andere flitsers kunt aansturen. Maar de Shanny flitser zal niet ondersteund worden vrees ik.
            Zij doen dus wat Canon al lang verzaakt heeft om te doen.
            Ik weet wel niet of ze al vlot beschikbaar zijn, maar het blijkt dus dat je hoogstens nog wat geduld moet hebben.

            Ik ben deze op ebay tegengekomen, prijs rond de 50 euro, deze zouden de andere flitsers aansturen samen met de 600RT,
            gezien bij jianisi-equipment , heb daar een 600-RT besteld
            Sony A7III & Sony A7 RIII
            Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

            Comment

            Working...
            X