Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handstofzuiger / kruimeldief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Handstofzuiger / kruimeldief

    Ik zoek een nieuwe compacte stofzuiger.

    Maar drie vereisten:

    1) Draadloos

    2) Deftige batterij - autonomie is niet superbelangrijk, maar wel niks dat na 2 jaar versleten is.

    3) Moet ook deftig stof zuigen.

    Daar de meeste handstofzuigers van het type "kruimeldief" meestal niet veel waard zijn ( en bovendien zijn die batterijen zeer vlug stuk ) dacht ik deze keer aan een compacte Dyson. Niet echt een handzame kruimeldief, maar toch nog redelijk draagbaar.
    Zijn hier mensen met die zulk een Dyson bezitten ?

    Ik bedoel dus wel zo'n draadloos toestel. THX
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Handstofzuiger / kruimeldief

    Hier zijn we in de loop van de jaren ook reeds door een handvol van die dingen gegaan.
    Vorige week nog maar eens een nieuwe gekocht. Heb ook eventjes aan Dyson gedacht, maar omwille van de problemen die mijn zoon heeft met z'n 'grote' Dysonstofzuiger én omwille van het formaat, én omwille van de prijs dan maar voor deze gekozen

    http://www.redcoon.be/B506095-AEG-AG...-Kruimeldieven (wel daar niet gekocht).

    Heb me voor deze aankoop een beetje laten leiden door http://www.besteproduct.nl/kruimelzuigers/ maar dan uiteindelijk gekozen voor de meest recente 6118 ipv de 6108.

    PS Een drietal weken geleden nog een nieuwe gekocht in Denaldi voor rond de 20 euro..... wie deze wil mag hem gratis komen halen, zuigkracht NUL komma NUL .

    En inderdaad, bij alle vorige gaven de batterijen de geest na een paar jaar. Benieuwd hoe lang deze AEG zal meegaan.
    Last edited by Guest17; 10 februari 2015, 10:11.

    Comment


    • #3
      Re: Handstofzuiger / kruimeldief

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik zoek een nieuwe compacte stofzuiger.

      Maar drie vereisten:

      1) Draadloos

      2) Deftige batterij - autonomie is niet superbelangrijk, maar wel niks dat na 2 jaar versleten is.

      3) Moet ook deftig stof zuigen.

      Daar de meeste handstofzuigers van het type "kruimeldief" meestal niet veel waard zijn ( en bovendien zijn die batterijen zeer vlug stuk ) dacht ik deze keer aan een compacte Dyson. Niet echt een handzame kruimeldief, maar toch nog redelijk draagbaar.
      Zijn hier mensen met die zulk een Dyson bezitten ?

      Ik bedoel dus wel zo'n draadloos toestel. THX
      Voor het normale werk heb ik een Miele.
      Maar 'sinds ik die Dyson heb, wordt de Miele alleen nog maar voor langharig tapijt gebruikt.

      We zijn er zeer tevreden over, zeker als je 'n hond hebt. Super makkelijk in gebruik en goed resultaat.
      Ik weet niet of je huisdieren hebt?
      Als je een Dyson koopt, neem dan die met die animal borstel erbij. Die extra borstel is kleiner en staat vast, wat gemakkelijker is voor zetels e.d.

      Comment


      • #4
        Re: Handstofzuiger / kruimeldief

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Voor het normale werk heb ik een Miele.
        Maar 'sinds ik die Dyson heb, wordt de Miele alleen nog maar voor langharig tapijt gebruikt.

        We zijn er zeer tevreden over, zeker als je 'n hond hebt. Super makkelijk in gebruik en goed resultaat.
        Ik weet niet of je huisdieren hebt?
        Als je een Dyson koopt, neem dan die met die animal borstel erbij. Die extra borstel is kleiner en staat vast, wat gemakkelijker is voor zetels e.d.
        Geen hond maar wel een papegaai - als die in de rui is, overal donspluimpjes....

        Welk type van Dyson hebben jullie ? Want er zijn er zo veel ? Bij Coolblue kan je zoeken op handstofzuiger, maar ook op steelstofzuiger. ( ik, bedoel voor Dyson )
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Handstofzuiger / kruimeldief

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Geen hond maar wel een papegaai - als die in de rui is, overal donspluimpjes....

          Welk type van Dyson hebben jullie ? Want er zijn er zo veel ? Bij Coolblue kan je zoeken op handstofzuiger, maar ook op steelstofzuiger. ( ik, bedoel voor Dyson )
          Ik heb de DC 45.

          Comment


          • #6
            Re: Handstofzuiger / kruimeldief

            Hier al enkele jaren de Dyson DC16. Lelijk als de nacht, lijkt op een laserwapen uit Doctor Who. Maar een uitstekende kruimeldief, met een redelijke autonomie (zodat je bv makkelijk de wagen kunt stofzuigen zonder dat ie terug in zijn lader moet). Beste handstofzuiger die we ooit gehad hebben.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Handstofzuiger / kruimeldief

              Denk toch ook sterk aan een Dyson.
              Onze schilder die hier bezig is, heeft thuis ook een Dyson.
              En dat is iemand die enkel en alleen met het beste gerief werkt.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                Kan nog niks vertellen over de AEG die wij gekocht hebben.
                Zou pas op 19 februari as. geleverd worden, btw net op mijn verjaardag...zou dat betekenen dat ik het ding altijd zal moeten hanteren .

                Comment


                • #9
                  Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Kan nog niks vertellen over de AEG die wij gekocht hebben.
                  Zou pas op 19 februari as. geleverd worden, btw net op mijn verjaardag...zou dat betekenen dat ik het ding altijd zal moeten hanteren .
                  Oei, da's een slechte timing !
                  Enne voor een verjaardag NOOIT een cadeau vragen om te WERKEN !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                    Gisteren werd de AEG AG6118 Rapido geleverd en deze morgen na een nachtje opladen voor het eerst gebruikt.
                    De zuigkracht is fenomenaal voor zo'n 'klein' ding, nog geen enkele kruimeldief gehad met dergelijke zuigkracht.
                    Nu enkel nog afwachten hoe veel jaar die batterijen het zullen uithouden.

                    PS Gisteren verschillende mensen op bezoek gehad aan wie ik den Aldikruimeldief gratis wilde meegeven.
                    Na een kleine demonstratie, op taartkruimels op tafel, wilde niemand hem meenemen....
                    Bij het afzetten vielen er zelfs een deel van de weinige kruimels die het ding had opgezogen, terug uit...
                    Zal dus een spiksplinternieuw ding worden voor het containerpark.
                    Heeft gelukkig maar 20 euro gekost.
                    Last edited by Guest17; 20 februari 2015, 11:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      PS Gisteren verschillende mensen op bezoek gehad aan wie ik den Aldikruimeldief gratis wilde meegeven.
                      Na een kleine demonstratie, op taartkruimels op tafel, wilde niemand hem meenemen....
                      Bij het afzetten vielen er zelfs een deel van de weinige kruimels die het ding had opgezogen, terug uit...
                      Zal dus een spiksplinternieuw ding worden voor het containerpark.
                      Heeft gelukkig maar 20 euro gekost.
                      LOL !
                      Je hebt meestal voor je prijs hé

                      De schilder die hier bij ons bezig is, heeft een Dyson handstofzuiger en is daar ook heel tevreden over.
                      De grote stofzuigers van Dyson echter, trekken op niks. ( volgens onze schilder )

                      Die AEG is wel compacter, dus het zou kunnen zijn dat ik die neem. Ik ga proberen hem eens irl te zien.

                      Nu, onze schilder vertelde dat hij thuis een broodmachine van Aldi heeft, en daar is hij wél zeer tevreden over.

                      Dus het hangt er allemaal een beetje van af. Aldi heeft zeker ook goede dingen.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        LOL !
                        Je hebt meestal voor je prijs hé

                        De schilder die hier bij ons bezig is, heeft een Dyson handstofzuiger en is daar ook heel tevreden over.
                        De grote stofzuigers van Dyson echter, trekken op niks. ( volgens onze schilder )

                        Die AEG is wel compacter, dus het zou kunnen zijn dat ik die neem. Ik ga proberen hem eens irl te zien.

                        Nu, onze schilder vertelde dat hij thuis een broodmachine van Aldi heeft, en daar is hij wél zeer tevreden over.

                        Dus het hangt er allemaal een beetje van af. Aldi heeft zeker ook goede dingen.
                        Tsja, de gierigheid/zuinigheid bedriegt de wijsheid zeker.
                        Ik laat me nog zelden vangen (vroeger veel meer), maar nu en dan loop ik er dus toch nog eens in, maar gelukkig meestal voor zaken die niet al te veel kosten.
                        Om maar een vb. te noemen, ik heb verschillende filters, circ. pol., een grijsverloop, een variabele ND ... enz. uit een "Chinese sjieklettenbak" , die 'niks' kosten in vergelijking met gekende/bekende merken, maar toch ben ik er super tevreden over. Ook al mijn zonnekappen voor Canonobjectieven komen van ginderachter, want, zeg nu zelf,wat kan daar nu verkeerd/slecht aan zijn.
                        Het voordeel van zo'n zaken is, mocht het toch tegenvallen, ze zo weinig kosten, dat je het zonder al te veel hartenpijn op de container kunt gooien.

                        Wat betreft de 'grote' Dyson, heb ik het hier al ergens neergeschreven, dat mijn zoon hier om de haverklap staat met z'n Dyson, of ik nog alles eens met de compressor wil schoonblazen, omdat hij niks meer zuigt. Raakt mijns inziens direct verstopt bij het opzuigen van fijn stof, en wat zuig je met een stofzuiger op ...... juist, veel fijn stof.
                        Last edited by Guest17; 20 februari 2015, 16:24.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Zal dus een spiksplinternieuw ding worden voor het containerpark.
                          Heeft gelukkig maar 20 euro gekost.
                          Je kan hem toch nog terug brengen binnen de maand dacht ik ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                            Ik gebruik voor alles een gewone stofzuiger: Nilfisk
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Handstofzuiger / kruimeldief

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Ik gebruik voor alles een gewone stofzuiger: Nilfisk
                              En nog steeds de beste.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X