Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te mooi om waar te zijn ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Te mooi om waar te zijn ?

    Dit: http://www.dommel.be/section/mobile/...n-prepaid.html lijken toch wel héél straffe tarieven.

    Prijzen lijken best OK: verbruik je bv. maar 200MB dan betaal je 4 euro, bel je 2 uur kost het u 6 euro.
    In feite de eerste die niet tijdgebonden data aanbiedt aan een aanvaardbare prijs.

    Langs de andere kant lees je hier en daar horrorverhalen over de klantendienst van Dommel.

    Waar zitten de eventuele addertjes ?
    Last edited by nete; 9 februari 2015, 18:02.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Te mooi om waar te zijn ?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Dit: http://www.dommel.be/section/mobile/...n-prepaid.html lijken toch wel héél straffe tarieven.

    Waar zitten de eventuele addertjes ?
    Dommel op zich, dat zijn de addertjes,zeg maar gerust een acaconda

    Comment


    • #3
      Re: Te mooi om waar te zijn ?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Langs de andere kant lees je hier en daar horrorverhalen over de klantendienst van Dommel.
      Doen... gegarandeerd krijgen we binnen de kortste keer een zondvloed aan klaagposts. Ik heb er ooit hosting en ADSL gehad en zo lang alles werkte was het perfect, goedkoop, technisch in orde... bij het kleinste probleem ben je "screwed".
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Te mooi om waar te zijn ?

        Dus de titel van het topic klopt alvast zo te zien.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Te mooi om waar te zijn ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dus de titel van het topic klopt alvast zo te zien.
          Dommel ... daar is SEPA niets tegen.
          Ik bedoel het goed he nete ... als er iets is waar je alle klaagrecords mee kan breken, dan is het Dommel wel.
          De eerste drie letters van hun naam hebben ze alvast goed gekozen ... had de laatste nu een R geweest, dan had het geheel ook correct geweest.
          De grootste bedriegers die ge kunt hebben.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Te mooi om waar te zijn ?

            Ik hoor links en rechts ook dat Dommel niet zo goed is in serviceverlening. Maar denk dat je ook moet relativeren welke service voor welke dienst je nodig hebt.

            Hun core-business is het doorverkopen van dsl verbindingen van oudsher.
            Samen met edpnet waren zij de prijsbrekers en leverden wel goede service hiervoor.
            Nu is hun marktaandeel zwaar aan het afkloven omdat veel mensen een trippleplay nemen bij Belgacom of Telenet.
            Dus zijn ze op zoek naar nieuwe marktsegmenten.

            Moet je er ook bij vertellen dat ze AL die jaren geen enkel poort geblokeerd hebben tot ze recent bij edpnet 1 poort verboden hebben voor smtp om spambots tegen te gaan.
            Dat de grootmeesters Belgacom en Telenet AL die jaren wel die poorten geblokkeerd hebben zwijgen ze over. Recent heeft Telenet hier de beperkingen weg genomen op een paar poorten na. Hoe het vandaag op dat vlak staat bij Belgacom weet ik niet precies.

            Doch er zijn uitzonderingen zoals twee vrienden van me die al jaren bij Dommel zitten voor DSL en de een heeft een upgrade laten doen van ADSL naar VDSL danweer naar ADSL2+ en uiteindelijk naar VDSL2+ (omdat in zijn wijk er blijkbaar slechte bedrading ligt maar daar kan Dommel niets aan doen, de bedrading is eigendom van Belgacom).
            De ander vriend heeft technische problemen gehad die ze allemaal netjes opgelost hebben (was breuk in de kabel onder de stoep).

            Als je hosting of zo wil, dan zit je eigenlijk bij de verkeerde bron denk ik toch. Dat is niet de core-business van Dommel dus kan je eigenlijk problemen verwachten.
            Je bent dan beter bij een echt hostingbedrijf denk ik toch.

            Voor telefonie? Ook daar zijn ze maar derde partij doorverkopers (zal wel mobistar of base netwerk zijn).
            Op zich geen probleem. Maar bij storingen zal het gewoon langer duren omdat de storing geescaleerd moet worden naar hun leverancier.

            Ik heb voor gsm accounts bij http://www.simyo.be Dat is een dochteronderneming van Base.
            Scherpe prijzen ook maar wel iets duurder zo te zien dan Dommel.
            Groot voordeel dat ik heb, is dat ik alle settings van de sim-kaart online kan beheren.
            Het is een lange lijst van settings zoals toelaten of blokkeren van sms in binnenland/buitenland,.... Belbeperkingen instellen en zo....

            Service is ook ondermaats daar (heb maar 2 incidenten gehad in al die jaren) maar het heeft me ook een paar grijze haren opgeleverd.
            Zolang het werkt gaat het goed. Zal bij Dommel gelijkaardig zijn denk ik.

            Voor internet ben ik bij Edpnet. Over al die jaren een paar kleine pannes gehad welke allemaal snel opgelost werden.

            Comment


            • #7
              Re: Te mooi om waar te zijn ?

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Als je hosting of zo wil, dan zit je eigenlijk bij de verkeerde bron denk ik toch. Dat is niet de core-business van Dommel dus kan je eigenlijk problemen verwachten.
              Je bent dan beter bij een echt hostingbedrijf denk ik toch.
              Dommel is met hosting begonnen ... tot ze er geen zin meer in hadden en de klanten wel facturen stuurden en effectief ook aanmaningen zonder ooit nog iets aan te bieden.
              De hosting die zij zelf afhuurden om door te verhuren aan hun klanten was afgesloten, maar hun eigen klanten werden daarvan niet op de hoogte gesteld.
              Klopt dat hosting verleden tijd is, maar als ge klanten zo bedriegt ... ja want dat is bedriegen, dan ben je het ook niet waard om klanten te hebben voor een ander product.

              Zelf heb ik meer dan een jaar zitten procederen via ombudsdienst en al omdat ze net na betaling van een jaarcontract geen service boden ... op alle brieven van de ombudsdienst antwoordden ze de allerlaatste dag dat toegestaan was (op een rappel wel te verstaan) en dan telkens met iets dommer dan hun eigen naam ... en welk probleem heeft de klant nu ook weer, wat is de naam ook weer van die klant, ...
              En na de honderden mails met zelfs ministerie van economische zaken en ombudsdienst in kopij durfden ze nog steeds beweren dat ze nooit enige melding van een probleem hadden ontvangen ... ook niet na hun eigen reacties aan de ombudsdienst.
              Tickets werden na 8 maand gesloten zonder enige oplossing geboden te hebben, nooit enige tussenkomst of wat dan ook.
              Banditisme is dat!

              Maar bij storingen zal het gewoon langer duren omdat de storing geescaleerd moet worden naar hun leverancier.
              Storingen duren heel lang, gewoon omdat ze er in de meeste gevallen niets mee doen en uw melding niet eens bekijken.
              Af en toe helpen ze eens één klant ... die heeft dan geluk tegenover de honderden anderen dat ze hebben.
              Toen ik mijn klacht logde bij de ombudsdienst waren er al meer dan 10000 klachten.
              Een veel gebruikt trucje vroeger was een antwoordapparaat zetten dat al de lijnen bezet waren en dat je even geduld moest hebben ... echter zat er gewoon niemand en was het kot zo leeg als maar kan zijn.
              Ik heb hun ooit gebeld met een toestel met automatisch herhalen van het nummer ... na 50 keer bellen verbreekt de lijn automatisch ... zo heb ik het een week volgehouden bijna dag en nacht (van 08u00 's morgens tot 22u00) met automatisch opnieuw bellen en nooit iemand aan de lijn gehad.

              Zolang het werkt gaat het goed. Zal bij Dommel gelijkaardig zijn denk ik.
              Er is één ding waar ze heel goed in zijn, facturen sturen en zelfs rappels nog voor de vervaldatum van de factuur voorbij is.

              Sorry, maar banditisme verleer je nooit en vertrouwen kan je nooit meer winnen als je klanten zo behandelt.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Te mooi om waar te zijn ?

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Voor internet ben ik bij Edpnet. Over al die jaren een paar kleine pannes gehad welke allemaal snel opgelost werden.
                Dat is voor 200% waarheid!
                Niet duur (8 jaar geleden wel), goede service!
                O wat verlang ik daar soms naar...
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #9
                  Re: Te mooi om waar te zijn ?

                  Dommel is inderdaad begonnen met hosting. Voor een ex-collega die in Thailand een B&B open deed heb ik ooit een website gemaakt ( 1996/97 denk ik). Bart en Sandra reageerden zelf op tickets (mails eigenlijk), ook in het weekend en "s avonds laat. Later heb ik er zelf mijn hosting genomen en de school waar ik mee in het "PR-team" zat heeft zijn eerste site ook daar gehost. Ze waren toen niet zo duur en perfecte support. Toen Easynet zijn particuliere klanten afstootte (naar BGC) ben ik voor ADSL ook naar Dommel gegaan. Bart had mij op minder dan 30 min online via hen, ik had zelfs nog niet betaald .
                  Toen hun IPs op blacklists kwamen (spam van een van de bij hen gehoste domeinen) werd daar niets aan gedaan. Aangenaam als je de helft van je mails niet kan versturen
                  Toen ik mijn domeinnaam en hosting wou verhuizen weigerden (of beter, ze reageerden niet) ze de transfercode te geven. Gelukkig ben ik daar aangeraakt via de registrar waarvoor Dommel reseller was of ik had niet eens kunnen verhuizen. Om hun te belonen voor die klantvriendelijke houding ben ik voor ADSL dan ook weggegaan. Wel eerst mijn domi geannuleerd en de laatste maand manueel over geschreven want terugbetalen daar doen ze niet aan.

                  Als je dan nog ziet dat ze de aanbevelingen van de ombudsman naast zich neerleggen dan blijf je er beter weg.

                  En BTW, internet gaat hier ook via EDPnet.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Te mooi om waar te zijn ?

                    ooo dan was ik verkeerd op de hoogte blijkbaar.
                    Dacht dat ze gestart waren als dsl reseller en hosting als een "bijverdienste" deden.

                    Blijkbaar hebben jullie zeer negatieve ervaringen die idd niet door de beugel kunnen.

                    Mijn eerste adsl (toen adsl net op de markt kwam) heb ik genomen bij Scarlet. man man man wat een misere was me dat daar.
                    Amateurisme van de bovenste plank.
                    Uiteindelijk was er zoveel volk weggelopen dat ze dan maar overgenomen zijn door Belgacom en nu zit er een degelijk/bekwaam team achter de knoppen.

                    Heel lang geleden zat ik voor mijn hosting ook bij een firma in het buitenland, alles ging goed tot....(onbekende reden) zowat alles fout begon te lopen.
                    Heb toen de les geleerd om alles bij verschillende firmas te steken.
                    Domeinnames (registar) zitten bij apparte firma, dns is apparte firma, hosting zelf op nog een ander firma.
                    Nu ben ik de baas. Maar toen alles nog bij die 1 firma zat heb ik ook dikke problemen gehad om mijn domeinen te kunnen transfereren naar een ander.

                    Conclusie: ? Voor niet critical toepassing is het best wel eens het riskeren waard denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Te mooi om waar te zijn ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Dacht dat ze gestart waren als dsl reseller en hosting als een "bijverdienste" deden.
                      Inderdaad en hun garantie zijn ze ook nooit tegemoet gekomen.
                      Het stond in de overeenkomst dat per dag dat een service niet 99% werkte, men recht had op één maand gratis abonnement ... dan heb ik nu nog meer dan 365 maand tegoed.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Te mooi om waar te zijn ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Inderdaad en hun garantie zijn ze ook nooit tegemoet gekomen.
                        Het stond in de overeenkomst dat per dag dat een service niet 99% werkte, men recht had op één maand gratis abonnement ... dan heb ik nu nog meer dan 365 maand tegoed.
                        Verseg, in jouw ogen heb ik zowat het monopolie op (wat jij noemt) "klagen", maar nu "zondig" je zelf....
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Te mooi om waar te zijn ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Verseg, in jouw ogen heb ik zowat het monopolie op (wat jij noemt) "klagen", maar nu "zondig" je zelf....
                          Ja nete ... ik zie anders nog wel een verschil tussen een ervaring neerpennen en klagen over iets dat ik zelf nog nooit beleefd heb.
                          Geniet van je zondag ... hij is bijna door.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Te mooi om waar te zijn ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ja nete ... ik zie anders nog wel een verschil tussen een ervaring neerpennen en klagen over iets dat ik zelf nog nooit beleefd heb.
                            Als je het kritiek hebben op iets altijd als "klagen" beschouwt heb je gelijk hoor.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X