Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beleggerscompetitie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beleggerscompetitie

    Ik heb me nog eens laten vangen om in te schrijven voor deze competitie met het voorhistorisch reglement.
    Ik hoopte dat ze nu intussen toch al in de 18e eeuw zouden aanbeland zijn, niet dus.

    Een paar voorbeelden uit dat oubollig reglement:

    Je mag maar max. 10 transactie per dag doen. Je mag ook niet dezelfde dag een aandeel bijkopen. Je mag ook niet dezelfde dag een aandeel kopen en verkopen.
    Je mag maar aandelen kopen uit een zeer beperkte reeks.

    Alles met minstens een kwartier vertraging, terwijl je bv. op Beursduivel.be streamingkoersen gratis krijgt aangeboden.

    Per aandeel mag je nog altijd niet méér dan 10000 euro investeren. Doe je dat per ongeluk toch dan kan je na een dik half uur zien dat het order niet is doorgegaan om één of andere reden (niet gespecifieerd). Je kan het dan annuleren en weer een half uur wachten als het toevallig je tiende order was die dag.

    Mijn vrouw ook ingeschreven en zij beantwoorde de quizvraag juist en staat nu met 250 euro winst genoteerd, zonder één aandeel in portefeuille. Te gek !

    Ze schermen altijd met "bescherming" van de beginnende belegger, maar "trackers" en zo zijn dan wel toegelaten. Begrijpe wie kan.

    Enfin, ik weet niet of ik na de proefweek nog de moeite ga doen om verder deel te nemen.

    Ik neem aan dat er ook andere meningen zijn, laat dus maar horen.
    Last edited by nete; 9 februari 2015, 16:11.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Beleggerscompetitie

    Als de regels je niet aanstaan ben je toch niet verplicht om deel te nemen.

    Ik heb de indruk dat je liever aan een speculantencompetitie zou meedoen.

    Comment


    • #3
      Re: Beleggerscompetitie

      Oorspronkelijk geplaatst door Patrick.M Bekijk bericht
      Als de regels je niet aanstaan ben je toch niet verplicht om deel te nemen.
      Dat schrijf ik ook hé. (nu is het een "testweek", volgende week zetten ze iedereen terug op 100000 euro).
      Ik had gehoopt dat ze een beetje zouden evolueren, het is tenslotte eens leuk om met virtueel geld te goochelen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Beleggerscompetitie

        Ik geloof niet dat degene die dergelijke wedstrijd wint ook een echt goede belegger is.
        Het verleden heeft aangetoond dat de winnaars mensen zijn die onredelijk hoge risico's nemen met futures, opties, turbo's en dergelijke.
        Eén echt lucky shot, en je staat bovenaan.
        Maar geen enkele belegger zou zijn eigen portefeuille op die manier samenstellen. De kans dat die dan met 50% zakt is gewoon te groot.

        Daarenboven, beleggen doe je op lange termijn, en niet op een paar maanden tijd. Dus ik doe niet mee.

        Comment


        • #5
          Re: Beleggerscompetitie

          Ik volg Tommie, die competitie is als pokeren met pindanootjes... Zelfs al vervang je de pindanootjes maar door centjes, het is plots echt geld en het wordt een gans anders spel.

          Die competitie is dus gewoon tijdsverdrijf waar je verder niks aan moet vastknopen.

          Comment


          • #6
            Re: Beleggerscompetitie

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            Ik volg Tommie, die competitie is als pokeren met pindanootjes... Zelfs al vervang je de pindanootjes maar door centjes, het is plots echt geld en het wordt een gans anders spel.

            Die competitie is dus gewoon tijdsverdrijf waar je verder niks aan moet vastknopen.
            Volkomen akkoord. Ik zie het ook als een spel, alleen dat oubollig reglement.....
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Beleggerscompetitie

              Als ze niet zouden beperken tot 10% wordt het nog meer een pokerspel.
              Je zet alles op één explosieve turbo of optie. Gaat het goed, dan stijgt je waarde exponentieel.
              Maar de kansis énorm dat het slecht afloopt en je niks hebt.

              Dan moet je enkel nog zorgen dat je meer dan één portefeuille maakt, en er zal er wel eentje de jackpot raken zeker.

              Comment


              • #8
                Re: Beleggerscompetitie

                Tenzij je tijd teveel hebt, onnodig om mee te doen dus.

                Het is de organisator toch alleen maar te doen om aan uw persoonsgegevens te geraken.

                Comment

                Working...
                X