Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met een plasje op de voorgrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met een plasje op de voorgrond


    Omdat ik een liefhebber ben van verticale panorama's met véél voorgrond.
    Vervolgje op http://forum.belgiumdigital.com/f40/...-o-507169.html




  • #2
    Re: Met een plasje op de voorgrond

    Knappe opname hoor, zelf hou ik ook van verticale landschapsplaatjes
    Mooie diepte op deze manier verkregen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Met een plasje op de voorgrond

      als je dergelijke vertikale landschapjes toont, dan ben ik ook fan !
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Met een plasje op de voorgrond

        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        als je dergelijke vertikale landschapjes toont, dan ben ik ook fan !
        +1, normaal zou ik zeggen dat verticaal niet mijn voorkeur is, maar hier helemaal niet, mooi gedaan.

        Comment


        • #5
          Re: Met een plasje op de voorgrond

          Deze en I & O: Twee buitengewoon fraaie foto's. Mooie voorgrond en verticaal is alleen wat lastig als je scrollen moet.
          Ik kan hooguit zeggen dat ik de volgorde van plaatsen net andersom zou hebben gedaan
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Met een plasje op de voorgrond

            knap gedaan Manuel ,mooie reflectie in het water

            Comment


            • #7
              Re: Met een plasje op de voorgrond

              Mij maakt het niet uit landschap of portret orientatie, als het maar goed is. Voor mij is deze niet 'goed' veel te veel voorgrond en de reflectie in dat voorgrond water vind ik maar niets, zijn alleen maar wolken.
              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

              Comment


              • #8
                Re: Met een plasje op de voorgrond

                Niet slecht maar ik vind die rotspartij een beetje pietluttig t o v de o zo groot lijkende plas ...
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Met een plasje op de voorgrond

                  Nog een om van te genieten.
                  Geniet van foto's maken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Met een plasje op de voorgrond

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Niet slecht maar ik vind die rotspartij een beetje pietluttig t o v de o zo groot lijkende plas ...
                    Dat schreef je voordat je die andere zag

                    Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
                    Mij maakt het niet uit landschap of portret orientatie, als het maar goed is. Voor mij is deze niet 'goed' veel te veel voorgrond en de reflectie in dat voorgrond water vind ik maar niets, zijn alleen maar wolken.
                    Zoals gezegd: zelf hou ik wél van veel voorgrond omdat ik graag diepte creëer in een foto.
                    Al veel te vaak zie ik panorama's zonder spanning of inhoud. Dat er hier niets wordt weerspiegeld in het water, is van minder belang.
                    De kijkrichting wordt opgebouwd naar het werkelijke onderwerp, en dat was mijn bedoeling.
                    Een weerspiegeling zag je reeds in de vorige foto. Het had geen zin om hetzelfde trucje twee keer te tonen in één reeks.
                    Dat jij dit niet goed vindt, is jouw smaak. Ik heb een andere smaak.
                    Maar ik heb er geen probleem mee jou mening te lezen. Eerlijkheid wordt door mij gewaardeerd, en ik kan nog altijd bijleren

                    Mercikes iedereen voor de opbouwende kritiek.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Met een plasje op de voorgrond

                      Ik denk dat je het formaat ten allen tijde moet overwegen. Per definitie altijd voor liggend, zou ik ook zeker afraden.
                      Maar naar de foto :
                      In dit geval word je door de compo, mooi door de foto geleidt.
                      Voor de duidelijkheid: Ik zie geen echte onscherpte. Maar je zou voor een dergelijke foto eens kunnen overwegen, om ter perfectionering eens focus-stacking toe te passen.
                      Een opmerking : De lucht is eigenlijk te donker t.o.v. de weerspiegeling. (of andersom)
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Met een plasje op de voorgrond

                        Focus-stacking zal ik zeker eens moeten toepassen. Zeker bij dergelijke dieptewerking is méér scherpte op zijn plaats.
                        Bedankt voor de tip (ik doen het vaak genoeg bij macro, dus bij landschappen zal me dat ook wel lukken ).
                        Wat betreft de reflectie: rechts boven heb ik bij de nabewerking de foto meer drama gegeven zonder rekening te houden met reflectie in het water.
                        Die had inderdaad donkerder moeten zijn. Bedankt ook voor deze terechte 'technische' opmerking.
                        Foto is trouwens een samenvoeging van 6 opnames met verschillende belichtingen. Het is dan altijd een beetje goochelen om de juiste balans te vinden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Met een plasje op de voorgrond

                          Een welverdiende HOF, proficiat

                          Comment


                          • #14
                            Re: Met een plasje op de voorgrond

                            Proficiat met de HOF. Prachtige compo.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Met een plasje op de voorgrond

                              Mooie foto en proficiat.
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X