Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En toch draait ze...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • En toch draait ze...

    Ik weet niet goed of het mag bij 'beginnershoek', want het is ook wat video natuurlijk... Maar het is absoluut zeker beginner .

    Timelapse van gisterenavond in mijn achtertuin. Opvallend voor mij: veel vliegverkeer, veel lichtvervuiling

    http://youtu.be/HSS682IQxQg

    Gemaakt met een NIKON D7100 ; Tamron 16-300 ; ISO 400 ; f/3.5 ; 25sec/beeld ; 16mm

  • #2
    Re: En toch draait ze...

    Best aardig hoor!
    met 25" per beeld moet je zowat 5 uur opgenomen hebben... je zou ook es alles in één foto kunnen gieten, zou je mooi star trails hebben (mogelijks zouden die wolken wel wat roet in het eten kunnen gooien).
    En ja, eigenlijk is dit video maar vind het toch best leuk.
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: En toch draait ze...

      Moderator Note: Verplaatst van Beginnershoek naarr Videohoek.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: En toch draait ze...

        Bedankt ifiamminghi. Het is 15 beelden per seconde, dus we zitten aan een drie uur en bijna drie kwartier.
        En inderdaad, ik heb er ook stack van gemaakt, maar de wolken verpesten veel. Al geeft het wel een speciaal effect, je krijgt een wolkenfoto met eroverheen een aantal cirkels van de helderste sterren en dan nog de strepen van de vliegtuigen.

        Comment


        • #5
          Re: En toch draait ze...

          mss ook even je stacking posten ? ben wel benieuwd om dat es te zien...
          mvg,
          Luc
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: En toch draait ze...

            Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
            Bedankt ifiamminghi. Het is 15 beelden per seconde, dus we zitten aan een drie uur en bijna drie kwartier.
            Je bedoelt waarschijnlijk 15 sec. per beeld ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: En toch draait ze...

              Sieg, door jouw opmerking snap ik dat ik ifiamminghi eerst verkeerd begrepen heb... De video is 15 bps, en elk beeld is idd 25".

              Ik post de stack nog, maar zal wss pas morgen zijn.

              Comment


              • #8
                Re: En toch draait ze...

                Leuke video.
                Ook mooi om zien is dat , op die korte tijd, de windrichting verandert.
                Je originele video is 1616 pixels breed en 1080 pixels hoog. Dat is een 3:2 verhouding.
                Daarom heb je rechts en links die zwarte banden erbij op YouTube. Die werken op 16:9. In dit geval zou dat dan 1920*1080 kunnen zijn.
                YouTube blijft die 1616 pixels wel vasthouden, gelukkig.

                Wat me opvalt is dat bij de 15 beelden/sec je nog een redelijk "vloeiend" beeld hebt in dit geval.
                Last edited by Skitch; 9 februari 2015, 22:51.
                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                Comment


                • #9
                  Re: En toch draait ze...

                  Beetje zitten spelen met beelden per seconde. Ik vind zelf ook dat 15bps nog goed gaat, lager mag je echter niet gaan of het schokt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: En toch draait ze...

                    Hierbij de stack. Let wel... onbewerkt en zo. Dus al dat kleur... gevolg van de vele lichtinvloeden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: En toch draait ze...

                      Valt (onbewerkt) al bij al nog mee, niet ? Ik had het veel slechter verwacht omwille van de wolken... (al is je filmpje beter hé?)
                      mvg,
                      Luc
                      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                      Comment


                      • #12
                        Re: En toch draait ze...

                        Luc, filmpje valt beter mee omwille van de specifieke bewerken: desatureren . Deze stack vind ik zelf eigenlijk crap. Al vind ik het wel een interessante foto om te zien wat de vele lichtvervuiling in ons landje en de reflectie van dat licht (in al zijn verschillende kleuren) op de wolken doet met je foto.

                        Hier in Vlaanderen zal het me wss niet lukken (zelfs in het Heuvelland), maar telkens ik op reis ben probeer ik een locatie te vinden die wel donker en wolkenloos zou zijn. Tot op heden nog niet veel chance gehad. Probleem is, zolang het een wolkenloze hemel is, dan krijg je al die kleurzweem niet, maar van zodra er één wolkje verschijnt, weerkaatst dat de boel en is het om zeep.

                        Comment


                        • #13
                          Re: En toch draait ze...

                          Ik volg je helemaal... en mocht je een donkere plek zoeken : vorig jaar heb ik er een gevonden!
                          Voor het geval je naar Portugal mocht op reis gaan : Herdade da Matinha (Cercal), zeg maar halverwege tussen de Algarve en Lissabon). De dichtsbijzijnde straatverlichting is 15 km verderop!
                          Ik durf te zeggen dat ik wel wat van de sterrenhemel ken maar als je daar staat dan heb je het toch moeilijk om je weg te vinden!
                          Was gewoon subliem, maar had geen statief bij en bovendien ook nog maar pas mijn toestel...
                          Maar inderdaad, hier in ons belgenlandje is het heel erg moeilijk voor dit soort fotografie, ofwel te veel lichtvervuiling ofwel wolken...
                          Zal je ooit lukken!
                          Luc
                          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                          Comment

                          Working...
                          X