Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toestel in sneeuw gevallen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • toestel in sneeuw gevallen.

    Dit week-end in de mooie witte Ardennen op stap geweest.
    Mijn fujifilm x10 is in contact geweest met de sneeuw.
    Heb nog foto's kunnen nemen maar op gegeven moment bleef de laatst getrokken foto op het scherm staan.
    Toestel afgezet maar het beeld bleef.
    Batterij eruit gehaald,toestel terug opgezet maar nu krijg ik enkel een zacht opgelicht scherm en verder niets.
    Is het eventueel aan te raden om het nog dagen te laten drogen,of toch maar op zoek gaan naar een ander toestel.
    een herstelling is volgens mij de kost niet waard.

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: toestel in sneeuw gevallen.

    als je het toch niet wil laten maken is het toestel laten drogen zeker een optie!! op een handdoek op de verwarming, in een afgesloten zak met wat silica korrels (niet in contact met je toestel natuurlijk) of wat rijst... ik zou het zeker proberen!! Ook eens opnieuw proberen met verse batterijen is altijd een goeie tip!
    Werkt het na een paar dagen nog niet kan je altijd op zoek naar een nieuw toestel!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: toestel in sneeuw gevallen.

      OEF!!
      48 uren later werkt het toestel terug.
      Zou het nu volledig ok zijn of kan het terug uitvallen?
      Ik weet dat dit misschien een "domme" vraag is maar misschien hebben jullie al hetzelfde meegemaakt en kunne jullie mij iets meer vertellen.
      Niets zo erg dan plots met een niet werkend apparaat klaar te staan.

      mvg
      Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
      schitterende maltwhisky op de kast

      Comment


      • #4
        Re: toestel in sneeuw gevallen.

        Als het binnenin helemaal droog is, dan zal het waarschijnlijk ook blijven werken, maar dat is niet te garanderen (net zoals niemand kan garanderen dat een nieuw toestel nooit stuk zal gaan).
        Als er toch nog vocht achtergebleven is, dan kan dat voor oxidatie zorgen, en dus ook voor defecten.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X