Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gekleurd poeder of holi poeder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gekleurd poeder of holi poeder

    Ik wil graag een idee uitwerken met gekleurd poeder, maar heeft iemand een idee waar ik dit in Belgie kan krijgen of hoe ik dit zelf kan maken?

    Alvast bedankt,
    Nick
    Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

  • #2
    Re: gekleurd poeder of holi poeder

    Kleurkrijt in de koffiemolen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: gekleurd poeder of holi poeder

      Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
      Ik wil graag een idee uitwerken met gekleurd poeder, maar heeft iemand een idee waar ik dit in Belgie kan krijgen of hoe ik dit zelf kan maken?
      Heb nog wat over van de laatste shoot (allez veel over), je kan het altijd overnemen. Omgeving Brussel.

      Het bestaat uit Maïzena en voedselkleurstoffen, maken is tijdrovend. Heb er zowel uit India als Duitsland laten overkomen, is hetzelfde.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: gekleurd poeder of holi poeder

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Kleurkrijt in de koffiemolen.
        Ronduit gevaarlijk als je dat inademt.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: gekleurd poeder of holi poeder

          Als er ergens in de omgeving waar je woont een bedrijf is dat met poederlak werkt kan je daar mogelijk wel iets van vinden.

          Comment


          • #6
            Re: gekleurd poeder of holi poeder

            Toch niet zomaar eender wat van poeder nemen. Kunnen toch behoorlijk wat gezondheidsrisicos aan verbonden zijn.
            Ik denk dat industrieele powder coating niet echt gezond zal zijn (is vergeljkbaar met de toner in een laserprinter/copymachien en is ZEER toxisch !!!)

            Geweten is dat ze in het hinduism een gebruik hebben waar ze met een soort poeder elkaar "zegenen" in het voorjaar.
            De eeuwenoude poeder noemt abir / abeer / holi color / gulal en kan je gemakkelijk vinden op internet.

            update: even snel gezocht en kwam bv op deze uit http://www.kleurpoeder.nl/
            Last edited by xafke; 8 februari 2015, 23:47.

            Comment


            • #7
              Re: gekleurd poeder of holi poeder

              Bedoeling is inderdaad dat dit niet schadelijk is voor het model endan denk ik in de eerste plaats aan ogen en luchtwegen, maar ook de huid. Ik vrees dat industriële producten enzymes kunnen bevatten die kunnen zorgen irritatie van de huid.

              http://www.kleurpoeder.nl/ had ik ook reeds gevonden, vindt alleen de verzendkosten redelijk hoog in verhouding tot de inhoud. Vandaar dat ik op zoek ging naar een winkel in BE.

              @Lieven Lema: Ik zal je een pm sturen ivm het poeder van u.

              Greets,
              Nick
              Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

              Comment


              • #8
                Re: gekleurd poeder of holi poeder

                Bedoeling is inderdaad dat dit niet schadelijk is voor het model en dan denk ik in de eerste plaats aan ogen en luchtwegen, maar ook de huid. Ik vrees dat industriële producten enzymes kunnen bevatten die kunnen zorgen voor irritatie van de huid.

                http://www.kleurpoeder.nl/ had ik ook reeds gevonden, vindt alleen de verzendkosten redelijk hoog in verhouding tot de inhoud. Vandaar dat ik op zoek ging naar een winkel in BE.

                @Lieven Lema: Ik zal je een pm sturen ivm het poeder van u.

                Greets,
                Nick
                Last edited by stiffmijster; 9 februari 2015, 12:47.
                Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                Comment


                • #9
                  Re: gekleurd poeder of holi poeder

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  Ronduit gevaarlijk als je dat inademt.
                  Ben ik vroeger op school toch heel wat keren in levensgevaar geweest.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: gekleurd poeder of holi poeder

                    Ik heb krijt overwogen, maar de kleuren zijn eerder pasteltinten terwijl ik echt wel felle kleuren nodig heb voor de idee dat ik wil uitwerken.
                    Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                    Comment


                    • #11
                      Re: gekleurd poeder of holi poeder

                      Blijft toch een beetje opletten met gekleurd poeder. artikel van lensrentals

                      Comment


                      • #12
                        Re: gekleurd poeder of holi poeder

                        Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
                        Blijft toch een beetje opletten met gekleurd poeder. artikel van lensrentals
                        Dat kan inderdaad niet de bedoeling zijn. Voor de foto's die ik in gedachten heb, hoeft er niet gegooid te worden tijdens de shoot, maar zal het eerder worden aangebracht alvorens de foto's gemaakt worden.
                        Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                        Comment


                        • #13
                          Re: gekleurd poeder of holi poeder

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Ben ik vroeger op school toch heel wat keren in levensgevaar geweest.
                          Cadmium, zink, kwik, nikkel, en dat zijn er slechts enkele, het werkt in op de hersenen hoor. En er zijn nog veel meer zware metalen en andere toxische stoffen in aanwezig. Sommigen krijgen er taalproblemen van (het taalcentrum in de hersenen wordt aangetast), anderen krijgen spasmen, kwijlen, kortom, toch wel te vermijden.
                          ...leeg...

                          Comment

                          Working...
                          X