Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

    Canon brengt een tweetal extra 5D's uit , geen opvolger van de 5D mark 3 maar twee megapixel uitvoeringen van de 5D :
    de 5Ds en de 5Dr,

    lees de specs :
    Canon has added to its EOS 5D range with the launch of two 50MP cameras, the 5DS and the 5DS R. Both cameras are high-resolution full frame models, primarily aimed at stills photographers. The only difference between the models is that the 'S' has an optical low-pass filter, while the 'S R' has a self-cancelling filter (the same relationship as Nikon's D800 and D800E models shared). We've put both cameras through exhaustive tests. Read our full review to see what we think
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

  • #2
    Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

    Een filmpje

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

    Comment


    • #3
      Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

      Waar gaat het stoppen 50mp :-)

      Comment


      • #4
        Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
        geen opvolger van de 5D mark 3 maar twee megapixel uitvoeringen van de 5D :
        de 5Ds en de 5Dr,]
        Vreemd dat ze uitgaan van een jaren oude camera ipv een nieuw model.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Vreemd dat ze uitgaan van een jaren oude camera ipv een nieuw model.
          Nikon doet toch niets anders: ze geven hun opvolgende modellen alleen een ander nummertje.
          De D800 geen uitklapbaar LCD-scherm; geen satelliet detectie; geen Wi-Fi voor afstandsbediening, pas bij de D750 werden ze enigszins wakker.
          De nieuwe Canons zien er veel belovend uit, nu nog de testen zien.

          Comment


          • #6
            Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

            Mijn eerste indruk: ietwat teleurstellend, ondanks de indrukwekkende specs.
            In de strijd om de beste ISO prestaties maken ze hier geen vooruitgang, en met die vele miljoenen pixels krijg je de problemen van opslagruimte, schrijfsnelheid en bewegingsonscherpte er gratis bij.

            Laat ik het zo zeggen: in de verbeteringen die je graag ziet in een nieuwe generatie van een toestel, is het aantal megapixels absoluut niet het eerste waar je aan hoort te denken.
            De personen die hier onlangs aan het twijfelen waren over een 5DmkIII zullen nog het meest tevreden zijn over deze releases.

            Ben ik te pessimistisch?
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

              goed lezen, is meer een camera voor landschap/natuurfotografen en studio, ze melden zelf dat het geen ISO monster is, maar een resolutiemonster pur sang op normale ISO waarde's, hij is als het ware "begrenst" in zijn ISO, twee camera's dus voor een specifiek publiek.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                Ik kan me vergissen, maar hoogstwaarschijnlijk komt er ook nog wel een 5D4 met eerder iets van een 24-30MP sensor. Die zal dan meer gericht zijn op op hoge ISO/video.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                  Het is dan wel een camera uit de "5" reeks, het is niet de opvolger van de 5D MKIII, want die komt er ook nog wel.
                  De 5D MKIV zal dan geen 50 megapixels hebben, en die zal op hoge iso ook beter presteren dan de 5DS en de 5DS R.
                  Voor de echte opvolger van de 5D MKIII zal je dus nog wat geduld moeten hebben, ondertussen blijft dat nog steeds een heel goede "all round" full-frame camera.

                  Er zullen dus voldoende keuzemogelijkheden zijn zodat het voor sommigen nog moeilijker wordt om "de juiste keuze" te maken.
                  Voor mij is dat wel gemakkelijk, ik heb meer aan een betere beeldkwaliteit op hoge iso dan zoveel mogelijk pixels (met 18 megapixels kom ik eigenlijk wel toe).
                  De nieuwste modellen van de 5-reeks zijn dus niet aan mij besteed.

                  Studiofotografen zullen met die hogere resolutie waarschijnlijk nog meer werk krijgen tijdens de nabewerking, want als je meer details ziet, dan zie je ook meer "foutjes"...
                  Voor de andere soorten fotografie (vooral actie) zal bewegingsonscherpte eerder zichtbaar zijn door de veel grotere resolutie.
                  En zoals ik al eerder schreef, de lenzen zullen een heel belangrijke factor zijn als je het maximum uit zo'n 50 megapixels sensor wil halen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                    Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                    goed lezen, is meer een camera voor landschap/natuurfotografen en studio, ze melden zelf dat het geen ISO monster is, maar een resolutiemonster pur sang op normale ISO waarde's, hij is als het ware "begrenst" in zijn ISO, twee camera's dus voor een specifiek publiek.
                    Dat klopt: net als de D800 van Nikon is deze Canon niet bedoeld voor sport of ander actiefotografie. De D800 heeft bewezen dat deze hoge resolutie camera uitstekend geschikt is voor natuurfotografie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                      Ok, ik snap de positionering wel.
                      Maar de lage-ISO-hoge-pixelcount fotograaf is toch meer gebaat bij een digital back op een medium format - of zie ik dat ook verkeerd?

                      Ach ik heb waarschijnlijk gewoon een donkere dag
                      Die veelheid aan toestellen bestaat nu al enkele jaren in de lagere segmenten, dus het zal wel normaal zijn dat ze zo van die 'speciallekes' tussen de duurdere toestellen zetten. Niks voor mij, en vast vele anderen met mij, maar het wordt ongetwijfeld interessant om te zien wat die megaresolutie oplevert en of die nieuwere dure lenzen hun meerprijs hier kunnen waarmaken.
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                        Toch vind ik het héél knap dat ze 5fps halen met die 50Mp

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Ok, ik snap de positionering wel.
                          Maar de lage-ISO-hoge-pixelcount fotograaf is toch meer gebaat bij een digital back op een medium format - of zie ik dat ook verkeerd?

                          Ach ik heb waarschijnlijk gewoon een donkere dag
                          Die veelheid aan toestellen bestaat nu al enkele jaren in de lagere segmenten, dus het zal wel normaal zijn dat ze zo van die 'speciallekes' tussen de duurdere toestellen zetten. Niks voor mij, en vast vele anderen met mij, maar het wordt ongetwijfeld interessant om te zien wat die megaresolutie oplevert en of die nieuwere dure lenzen hun meerprijs hier kunnen waarmaken.
                          De DSLR setup kost maar een fractie van wat het middenformaat kost. Voor een 50MP middenformaat achterwand + camera met een objectief heb je deze camera met een hoop objectieven erbij. Dit is idd het segment wat ze viseren, de prof landschaps- architectuur- en studiofotograaf. en die zal maar wat blij zijn dat hij met een veel compactere set hetzelfde aantal pixels haalt als MF.
                          De 5D IV zal wellicht een verderzetting zijn van huidige model, misschien paar miljoen pixels erbij, en verder verbetere ISO prestaties.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #14
                            Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                            Ik ben er wel enthousiast over.
                            Heb er in Londen van Canon al even mee mogen spelen.
                            Heb ook een preview van de Canon 5Ds geschreven op mijn blog.

                            Elja
                            Photofacts; weblog over fotografie..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Megapixel beest: Canon 5Ds en 5Dr

                              Dynamisch bereik vergelijkbaar met het dynamisch bereik van de 5D3... Sorry Canon, not impressed at all. En eigenlijk ook niet eens verrast erdoor (dat is waarschijnlijk nog het ergste).
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment

                              Working...
                              X