Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteunt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteunt.

    bij I-Bood bieden ze vandaag een Belkin G3A2000 audio Streamer aan voor een net prijsje, en blijkbaar bezit het toestelletje ook de nieuwe apt-X technologie.
    Mijn probleem is alléén...mijn notebook is 2 jaar oud, en ik weet niet zeker of de Bluetooth verbinding in de laptop die technologie al ondersteunt. Als ik kijk naar de apparaateigenschappen dan zie ik daar alléén staan "Bluetooth(R)4.0 + Highspeed"...
    Ik kan het niet vinden op mijn laptop zélf en ook via het internet blijf ik op mijn honger.
    Kan ik bv. via een codec of zo, de Bluetooth "updaten"?
    Of kan ik beter wat anders kopen?
    Mijn degelijke versterker houd ik alvast!
    zijn er techneuten onder jullie die mij verder kunnen helpen?
    Last edited by dréten; 5 februari 2015, 18:16.

  • #2
    Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

    "Geschikt voor alle Bluetooth apparaten" staat er op de site dat je aanhaalt.
    Wat is het probleem dan?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

      Ik zal je weer eens wat moeten "inhouden" hé, VerSeg, zoals men dat met een paard doet dat wel eens wat te snel wil lopen...
      Je loopt namelijk nog maar eens te hard van stapel!
      Als je namelijk mijn vraag goed zou hebben gelezen, dan zou je gezien hebben dat het mij niet gaat om het al - of niet hebben van Bluetooth.
      Wat het probleem dan wél is, wel...:
      Het gaat er mij om hoe ik te weten kan komen, vooraleer ik het apparaatje eventueel aankoop, of mijn laptop de nieuwe apt-X ondersteunt.
      Ik kan namelijk zelf ook wel lezen dat er staat "geschikt voor alle Bluetooth apparaten".
      Mag ik trouwens even van de gelegenheid gebruik maken om beleefd te vragen waar jij beroepsmatig mee bezig bent of op andere wijze zo onderlegd bent geworden? (dus je zal vast wel al van apt-X gehoord hebben intussen...)
      Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat volgens jou velen maar malloten zijn, en dat jij zo'n beetje van alle markten thuis bent, niet?
      Ik (en ik niet alléén) heb op BD al meerdere keren een topic gestart waarin jij plots nogal brutaal binnenkomt!
      Als je vindt dat we een volgens jou domme vraag stellen, dan hoef je echt niet te repliceren hoor!

      Sorry, VerSeg, maar het moest me echt eens van het hart.
      Last edited by dréten; 5 februari 2015, 17:20.

      Comment


      • #4
        Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

        Ik kan dat toch niet terugvinden dat die APTX ondersteund.
        Moest dat zo zijn bestel ik dat dadelijk voor die prijs.
        Mijn S4 ondersteund alvast aptx.

        Comment


        • #5
          Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

          @w00ha
          ik dacht even dat die aptX erop zat hoor, maar kan het nu niet meer terugvinden op het WWW.

          Comment


          • #6
            Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            @w00ha
            ik dacht even dat die aptX erop zat hoor, maar kan het nu niet meer terugvinden op het WWW.
            Op de site van Belkin vind ik dat ook niet terug.
            Als er APTX zou opzitten staat er dat toch vaak bij, gelijk bv hier:


            Enige overeenkomst is bluetooth HD.

            Comment


            • #7
              Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

              Ik zit in de informatica en kende deze technologie niet eens
              Blijkbaar al een relatief oudere technologie die zeldzaam ondersteund is of geen ingang vind. (kip en ei probleem)

              Volgens de beschrijving moeten alle elementen in de keten de standaard ondersteunen. En er zijn binnen de standaard nog eens verschillende varianten.
              Hardware die de standaard ondersteund dragen het logo (gelijkaardig aan de verschillende dolby standaarden)

              Deze site zal je ook wel al gevonden hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/AptX

              Mijn inziens is het een broodje aap.

              Comment


              • #8
                Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Ik zit in de informatica en kende deze technologie niet eens
                ...

                Mijn inziens is het een broodje aap.
                Dat is weer een bekende logica als het over audio gaat

                Comment


                • #9
                  Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Ik zal je weer eens wat moeten "inhouden" hé, VerSeg, zoals men dat met een paard doet dat wel eens wat te snel wil lopen...
                  Ik (en ik niet alléén) heb op BD al meerdere keren een topic gestart waarin jij plots nogal brutaal binnenkomt!
                  Wat is er fout met te verwijzen naar een tekst, heb ik dat op een of andere manier "brutaal", onbeleefd of verwijtend gepost?
                  Ik had uit je vraagstelling opgemaakt dat je een toestel wou kopen met deze functie en dat je niet zeker was dat je portable ermee compatibel zou zijn.
                  Stel uw vraag wat duidelijker ... zoals ge nu wel kunnen doen hebt, dat voorkomt dat men naast de kwestie kan zitten.

                  Sorry, VerSeg, maar het moest me echt eens van het hart.
                  Heb je dat dan?
                  Mensen met een hart zien zaken wat positiever in en halen niet zo uit omdat een antwoord niet naar de verwachtingen is.
                  Hoog tijd dat je die kronkels in je hoofd eens laat platstrijken hoor.

                  Je kon ook gereageerd hebben met "Misschien heb je mijn vraag verkeerd verstaan, ik bedoel ..."
                  Komt op hetzelfde uit hoor, alleen wat menselijker.

                  Ik had met 40°C koorts voor u een antwoord proberen geven, zal me in het vervolg die moeite besparen.
                  Last edited by VerSeg; 6 februari 2015, 12:20.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: apt-X streaming van muziek. Hoe weet ik of mijn laptop die technologie ondersteun

                    Sorry, VerSeg, als ik wat te recht voor de raap was.
                    Maar het komt gewoon hierop neer:
                    Het kan me mateloos frustreren als mensen mijn vraag amper diagonaal lezen om dan vervolgens te antwoorden, deels naast de kwestie.
                    Ik besteeds steeds veel tijd aan het opstellen en formuleren van mijn vragen en discussietitel (en het herlezen... en desnoods opnieuw opstellen) opdat er zo weinig mogelijk kans overblijft dat overbodige tijd wordt verspild aan reacties naast de kwestie.
                    specifiek in deze kwestie: ik had het, zoals je hierboven kan lezen, wel degelijk over aptX-codering via Bluetooth en niet over Bluetooth in 't algemeen.
                    Daarmee dat ik me misschien wat heb laten gaan toen ik je antwoord kreeg...
                    Ik had een gevoel van: "Ja...daar gaan we weer...waar heb ik nu weer iets over het hoofd gezien waardoor ik zo'n antwoord krijg"
                    Daarom ook, schrijf ik regelmatig bij mijn discussiestart: "graag alléén antwoord als je ervaring hebt met..."
                    Misschien komt dat dan inderdaad enigszins belerend over voor sommigen...

                    nogmaals, Sorry daarvoor!
                    En...beterschap gewenst

                    Comment

                    Working...
                    X