Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

    Met onderaan een filmpje.

    Wij weten alles over ogen en oren. En we vertellen er graag over! We geven antwoord op al je vragen, bekijk ons advies.

  • #2
    Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

    Zou dit op andere plaatsen ook niet ongeveer dezelfde procedure zijn?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

      Alé.., waarom zouden wij dan nog elders meer als het dubbele betalen?
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Alé.., waarom zouden wij dan nog elders meer als het dubbele betalen?
        Om te kunnen stoeffen met uw "dure bril" of om van uw geld vanaf te geraken.
        (Grapje hé)

        Awel ja ... waarom zijn er zo een grote verschillen?
        Een computerscherm kan van de ene winkel tot de andere ook de helft schelen in prijs, net als met een oven, broodrooster, polshorloge, ...
        En toch zijn er nog veel mensen die denken of beweren dat de dure versie veel beter is.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Om te kunnen stoeffen met uw "dure bril" of om van uw geld vanaf te geraken.
          (Grapje hé)

          Awel ja ... waarom zijn er zo een grote verschillen?
          Een computerscherm kan van de ene winkel tot de andere ook de helft schelen in prijs, net als met een oven, broodrooster, polshorloge, ...
          En toch zijn er nog veel mensen die denken of beweren dat de dure versie veel beter is.
          Ben er nooit geweest omdat ik al langer een vaste opticien heb, maar ben toch zinnens ook eens te bekijken wat HA te bieden heeft. Ik ga binnen afzienbare tijd uitkijken naar een bril met multifocale glazen. Ik hoorde onlangs van een gepensioneerde optieker-patiënt dat veel, zo niet alles te maken heeft met de kwaliteit van de glazen. Dat de beste nog steeds "Varilux-glazen" zijn. Zou het ook niet kunnen dat de kwaliteit van de monturen 'gans anders' (lees minder kwaliteit heeft) is?
          Last edited by enero; 5 februari 2015, 20:23.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

            Het ligt hem ook aan de gebruikte materialen en de eigenschappen van deze. Had eens prijs gevraagd bij Hans Anders voor een bril met multifocale glazen, ik vermelde er wel bij dat ik dezelfde specificaties wou voor de glazen. Wat bleek, dat mijn glazen duurder uitkwamen bij H. A. tov van mijn gewone optieker.

            Comment


            • #7
              Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Het ligt hem ook aan de gebruikte materialen en de eigenschappen van deze. Had eens prijs gevraagd bij Hans Anders voor een bril met multifocale glazen, ik vermelde er wel bij dat ik dezelfde specificaties wou voor de glazen. Wat bleek, dat mijn glazen duurder uitkwamen bij H. A. tov van mijn gewone optieker.
              Idem bij Pearl Vision toen ik vroeg naar mineraal glas van Rodenstock in plaats van kunststof.
              Dat kon besteld worden maar : "Dat is niet meer van deze tijd meneer, daarom is het zo duur".
              Ze beweerden er zelfs dat kunststof beter bestand was tegen krassen dan mineraal glas.
              Heb de 2 glazen 80€ minder betaald bij een gewone optieker.

              Comment


              • #8
                Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                het verschil zit hem (haast) altijd ergens in... als je regelmatig van bril wil wisselen of een "reserve" bril nodig hebt zou ik zeker naar H.A. gaan, als je 10 jaar met dezelfde bril wil doen, die je dan ook nog eens mee op reis neemt, (strand, sneeuw...) dan zou ik langs gaan bij klassieke optieker.
                Maar dat is mijn gedacht he...

                Tom
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                  Ik draag enkel een relatief lichte bril om auto te rijden en om tv te kijken, dus niet echt erg.
                  bij Gans anders kreeg ik met de huidige reclame drie brillen voor 256€ normaal 226€ maar
                  mits opleg voor één titanium montuur +30€.
                  Als sporadisch brildrager voor mij goed genoeg, dan hoef ik geen bril van 500€ van bij de optieker.
                  Trouwens, ik ken mensen die ook niet tevreden zijn over hun dure bril van bij een gewone optieker.
                  Bij HA zal de massa ook wel te maken hebben met prijs, een CNC glazenslijpmachine van 25.000€ die per dag
                  bij de kleine optieker pakweg een half uur per dag werkt moet ook betaald worden....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                    Bon, er is een optieker waar we al jaren klant zijn sinds die pas begon en dus nog schappelijke prijzen hanteerde.
                    Zijn prijzen gingen fors de lucht in van zodra hij wat door zijn opstart heen was, maar de vaste klanten krijgen 20% korting.
                    Als ik daar het kaartje van mijn werkgever laat zien, dan krijg ik nog eens 20% extra korting (zelfde bril, zelfde materialen).
                    Komt er dus op neer dat hij aan 40% lagere prijs die goederen kan leveren en toch nog voldoende winst maakt.
                    Anderzijds komt het er ook op neer dat een identieke bril bij een andere optieker dus standaard 40% goedkoper "kan" geprijsd staan ... al zal je dan geen 40% meer krijgen.
                    Maar er zijn er ook die de volle pot vragen en geen korting geven, en die beginnen nu stilaan meer en meer te klagen dat ze klanten verliezen aan die goedkopere winkels.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                      Ik draag een titanium bril (heel licht) met de duurste (beste ?) multifocale glazen die ik kon krijgen. Gekocht bij een 'gekend optieker', dus niet van één van die ketens.
                      Totale kostprijs ongeveer 1.100 euro. Ik ben er supertevreden over.

                      Mijn vrouw draagt een gewone bril, niet van titanium, met de duurste multifocale lenzen gekocht bij Hans Anders en betaalde ongeveer 600 euro.
                      Daarbij mocht ze nog gratis een zonnebril kiezen met multifocale lenzen. Zij is ook heel supertevreden over beide brillen.

                      Ik zal het wet weten wanneer ik nog een nieuwe bril nodig heb. Mijn optieker waar ik al jaaaaren (ongeveer 35 jaar) klant ben heeft afgedaan.
                      Wanneer ik hem zie rondtuffen in zijn superdeluxe car, dan denk ik altijd "zie één van die velgen heb ik betaald met hetgeen ik teveel betaald heb voor mijn laatst bril" .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                        Ik bestel mijn brillen bij brillen24.be, als je weet wat de specificaties zijn die je nodig hebt, dan kan je daar gerust een bril bestellen.
                        Op het werk gebruik ik ook zo'n bril, de goedkope brilletjes (Makro, Kruidvat...) van stonden altijd heel snel vol krassen, bij die van brillen24.be heb ik daar helemaal geen last meer van.
                        Als ze niet meer kosten, dan kan je er een paar extra kopen, je hebt dan altijd een reserve bij de hand.
                        De monturen die ik gekozen heb zijn tot nu toe allemaal heel gebleven.
                        Ik heb ook een leesbril van Pearle, toen ik die kocht was er een speciale actie, het montuur (titanium) kostte toen maar 1 euro, maar in totaal was ik toch nog meer dan 200 euro kwijt.
                        Die leesbril (+2 links en rechts) was eigenlijk te sterk voor aan de computer, daarom heb ik bij brillen24.be een bril gekocht met een wat kleinere correctie (+1,75 links en rechts), en dat is een heel stuk aangenamer.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Ik bestel mijn brillen bij brillen24.be, als je weet wat de specificaties zijn die je nodig hebt, dan kan je daar gerust een bril bestellen.
                          Op het werk gebruik ik ook zo'n bril, de goedkope brilletjes (Makro, Kruidvat...) van stonden altijd heel snel vol krassen, bij die van brillen24.be heb ik daar helemaal geen last meer van.
                          Als ze niet meer kosten, dan kan je er een paar extra kopen, je hebt dan altijd een reserve bij de hand.
                          De monturen die ik gekozen heb zijn tot nu toe allemaal heel gebleven.
                          Ik heb ook een leesbril van Pearle, toen ik die kocht was er een speciale actie, het montuur (titanium) kostte toen maar 1 euro, maar in totaal was ik toch nog meer dan 200 euro kwijt.
                          Die leesbril (+2 links en rechts) was eigenlijk te sterk voor aan de computer, daarom heb ik bij brillen24.be een bril gekocht met een wat kleinere correctie (+1,75 links en rechts), en dat is een heel stuk aangenamer.
                          Allemaal goed en wel, maar zou je dat ook doen met multifocale glazen, waar het exacte middelpunt van je oog en de juiste afstand tussen beide irissen zo belangrijk is ?
                          Of kan/moet je die afstanden dan zelf meten en doorgeven ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

                            Ik zal het wet weten wanneer ik nog een nieuwe bril nodig heb. Mijn optieker waar ik al jaaaaren (ongeveer 35 jaar) klant ben heeft afgedaan.
                            Wanneer ik hem zie rondtuffen in zijn superdeluxe car, dan denk ik altijd "zie één van die velgen heb ik betaald met hetgeen ik teveel betaald heb voor mijn laatst bril" .
                            Zou je hem zien in een goedkoop koekblik ga je twijfelen aan zijn inkomsten en vervolgens aan zijn deskundigheid/vakmanschap.
                            Welke auto heeft Hans Anders eigenlijk? Heeft hij ook nog een jacht?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blik achter de schermen, hoe ze bij Hans Anders je bril maken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Allemaal goed en wel, maar zou je dat ook doen met multifocale glazen, waar het exacte middelpunt van je oog en de juiste afstand tussen beide irissen zo belangrijk is ?
                              Of kan/moet je die afstanden dan zelf meten en doorgeven ?
                              Als je al een multifocale bril hebt gekocht, en je hebt daarvan alle gegevens, dan zou je bij brillen24.be normaalgezien ook een correcte bril moeten krijgen als je die zo bestelt.
                              Bij Pearle kreeg ik toch alle gegevens mee, daar zit ook de pupilafstand bij.
                              Ik denk ook dat er bij brillen24.be ergens een mogelijkheid is om de juiste metingen uit te voeren, dat zal je wel op de website kunnen terugvinden.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X