Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

    Nieuwe OMD EM5 mkII met 40 MP sensor shift officieel.

    Enkele belangrijke verbeteringen

    Sensor shift 40 mp (statief)
    1/8000 shutter speed (mechanisch)
    1/16000 shutter speed (electronisch)
    Zoeker geërft van de EM1
    Betere Grip
    Verbeterde IBIS (die al excellent was)
    Hogere Video Bite Rate (geen 4K)
    Royalere Knoppenbediening met beter opgestelde draaiwieltjes
    Kantel LCD vervangen door Flip screen
    LCD hogere resolutie

    Prijskaartje Body rond 1100 euro ?

    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

  • #2
    Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

    dat belooft veel goeds voor de opvolger van de E=M1. Die zal dan ook een stevige upgrade krijgen.
    Helaas is de E-M5 weer wat kleiner geworden. Ik heb een E=M10 als backup body en die is gewoon te klein. De E=M1 is eigenlijk al het minimum voor mij. Ik gebruik hem met grip om echt goed mee te kunnen werken.
    misschien dat de e-M5II met grip nog net zal gaan. Toch maar eens proberen misschien want de specs zijn prima.

    Comment


    • #3
      Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

      Ziet er perfect uit wat ik van een opvolger had verwacht, hoefde zeker niet groter (dan past hij niet meer in m'n cameratasje). De sensor shift is een gimmick die mij niets zegt... dat had zelfs niet gehoeven. Film doe ik amper, maar als hij het beter kan dan de vorige e-m5, ga ik het zeker nog eens proberen. Deze komt bijna zeker in huis dit jaar, de oude e-m5 heeft stilaan zijn beste tijd gehad, hier en daar begint hij wat te haperen... en ik mis wifi en een swivel schermpje met momenten.
      Ik weet niet hoe snel de prijzen dalen, misschien best een maand of 6 wachten?

      Comment


      • #4
        Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

        Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        dat belooft veel goeds voor de opvolger van de E=M1. Die zal dan ook een stevige upgrade krijgen.
        Helaas is de E-M5 weer wat kleiner geworden. Ik heb een E=M10 als backup body en die is gewoon te klein. De E=M1 is eigenlijk al het minimum voor mij. Ik gebruik hem met grip om echt goed mee te kunnen werken.
        misschien dat de e-M5II met grip nog net zal gaan. Toch maar eens proberen misschien want de specs zijn prima.
        Deze camera is geen opvolger van de EM1.
        Als u de EM1 te klein vind of "juist genoeg" ... Misschien beter een GH4 dan ?
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          Deze camera is geen opvolger van de EM1.
          Als u de EM1 te klein vind of "juist genoeg" ... Misschien beter een GH4 dan ?
          Leren lezen misschien?
          Ik zeg helemaal niet dat dit een opvolger is van de E-M1. Als het toestel E-M5 II heet zou ik wel heel stom zijn als ik niet wist dat dit een opvolger is van de E-M5 ....
          Ik zeg dat dit belooft voor de opvolger van de E-M1. ik zal het even verduidelijken: Aangezien de specs van de E-M5II ongeveer gelijk zijn aan die van de E-M1 en hij daarenboven nog wat verbeteringen aan boord heeft t.o.v. die E-M1 dan kijk ik al vol verwachting uit naar de opvolger van de E-M1 omdat deze nu eenmaal hoger geplaatst staat in de Olympus line-up.

          Een GH4 heeft geen IBIS, dus geen optie maar ik gebruik de E-M1 altijd met battery grip en dan is hij perfect van grootte (en ik los er tevens ook het grootste gebrek van de e-M1 mee op: de batterijduur)

          Comment


          • #6
            Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

            Ik heb zo snel nog niets teruggevonden overAF van de nieuwe EM5 met E lenzen en MMF adapter?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

              Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
              Leren lezen misschien?
              Sorry verkeerd geïnterpreteerd.
              U verwijt is wel overbodig
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Ik heb zo snel nog niets teruggevonden overAF van de nieuwe EM5 met E lenzen en MMF adapter?
                Just days after reporting that the Olympus OMD EM5 Mk II would feature a new phase detect AF sensor, 43 rumors has corrected itself stating the rumored camera will stick with the same 16MP Sony sensor as its predecessor. Bummer.

                link http://www.thephoblographer.com/2014...Fl6y0CDqESx.99
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                  Hoi,
                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Ik heb zo snel nog niets teruggevonden overAF van de nieuwe EM5 met E lenzen en MMF adapter?
                  Nee, deze E-M5II heeft alleen Contrast AF, geen Fase AF. Net als z'n voorganger de E-M5.
                  En om FT lenzen met de MMF3 adapter te gebruiken is Fase AF nodig (of je moet van constant handmatig scherpstellen houden...).
                  Olympus gaat mij niet lokken met 40 Mp, de cam moet daar 8 foto's voor maken om dat te bereiken.
                  Dus ik denk dat dit alleen perfect kan met gebruik van statief en geen bewegende onderwerpen zoals mensen of dieren.

                  Adrie
                  Last edited by adrie; 6 februari 2015, 06:19.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Olympus gaat mij niet lokken met 40 Mp, de cam moet daar 8 foto's voor maken om dat te bereiken.
                    Dus ik denk dat dit alleen perfect kan met gebruik van statief en geen bewegende onderwerpen zoals mensen of dieren.

                    Adrie
                    Dat klopt; en bij studiowerk moet je acht keer flitsen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                      Olympus gaat mij niet lokken met 40 Mp, de cam moet daar 8 foto's voor maken om dat te bereiken.
                      Dus ik denk dat dit alleen perfect kan met gebruik van statief en geen bewegende onderwerpen zoals mensen of dieren.
                      Zelfs bij landschapsfotografie moet het volledig windstil zijn (anders bewegen de blaadjes en grassprietjes), en je moet de camera op een heel stevig statief monteren.
                      Het lijkt wel een heel mooie functie, maar de toepassingen zijn eerder beperkt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                        Zijn dat niet ongeveer dezelfde vereisten als HDR fotografie? Dat doe je namelijk ook best op statief en als er mensen of dieren door lopen krijg je ook "ghosting".
                        Dus je kan zeggen dat de toepassingen voor HDR even beperkt zijn. Nochtans zie ik heel wat landschapsfotografen die wel eens HDR foto's maken. Je kan meerdere 40MP foto's maken met verschillende lichtmeting en ze achteraf samenvoegen.
                        Ook long-exposures doe je op een statief (van waterval of golven), volgens mij gaat de ghosting niet opvallen in de motion blur van een long-exposure. Ik weet natuurlijk niet wat de maximale sluitertijd is bij zo'n 40MP foto.
                        Ook shots van een sterrenhemel doet een gemiddelde landschapsfotograaf op statief. Die 1 seconde voor 8 beelden is kort genoeg om nog een scherpe sterrenhemel te fotograferen bij een groothoeklens, dacht ik.
                        Dus ik zou het nog niet direct afschrijven als volledig nutteloos.
                        Ik sprak eerder ook van een "gimmick", maar het is misschien wel leuk om een extra gereedschap te hebben in de waaier van gereedschappen die je als digitale fotograaf ter beschikking hebt om creatief mee te zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                          dit is als een panorama foto nemen, niet meer, niet minder
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Nieuwe OMD EM5 MKII met 40 MP Sensor Shift

                            40 MP Sensor shift is een leuke extra en is maar één van de verbeteringen natuurlijk.
                            Globaal bekeken is de MKII een mooie upgrade
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment

                            Working...
                            X