Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Body updaten en/of nieuw objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Body updaten en/of nieuw objectief?

    Ik zit op dit moment met een d90, tokina 12-24, 18-200 VR I en een 50 1.8

    na vorig weekend nog eens foto's genomen te hebben op ons carnavalsbal (heb een sb700) icm men 18-200 was ik niet echt meer tevreden van de resultaten. foto's op iso 1600, lens volledig open waren de foto's gewoon niet wat ik ervan verwacht had. slechte focus ondanks 1/20 dus het zal niet altijd aan bewegingsonscherpte gelegen hebben. vorig jaar heb ik foto's genomen met mn 12-24 (nu problemen mee, moet ze laten repareren) en die foto's waren beduidend beter had ik de indruk.

    met men aankomende reis naar de states zou ik graag toch eens willen investeren in iets beter. ik ben een amateurfotograaf en neem niet zoveel foto's... waar ik me wel aan stoor bij de d90 is ruis. nu kon ik voor een 450€ een d7000 op de kop tikken met 22k clicks. Ik heb er na 4 jaar op mijn d90 een 14k gedaan dus zou normaal nog even moeten toekomen met die d7000.

    verder had ik ook op het oog een tamron 17-50 2.8 te kopen. zag er mij beduidend scherper uit in testresultaten?

    Of kan ik beter voor iets recents gaan bv een d7100 en mijn 18-200 daar op gebruiken al las ik dat die lens niet echt de camera ten goede komt. mijn budget zit zowieso maar rond de 800€ dus ja. ik kan moeilijk overstappen naar een body zonder interne motor (had de d5300 ook al op t oog) vermits mn tokina 12-24 daar niet op zou focussen.

    hulp gevraagd dus aub
    Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

  • #2
    Re: Body updaten en/of nieuw objectief?

    U D90 houden en een Tamron 17-50mm 2.8f non vc + Nikon 70-300mm VR erbij kopen allebei ragscherp😎
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.