Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

partyfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • partyfotografie

    hallo iedereen,

    Ik moet binnen 2 weken op een fuif foto's gaan nemen.
    Ik heb een canon 50D met een vaste 50mm 1.8 / Tokina 11-16 2.8 / canon 24-70 2.8. Heb ook een flitser.
    Mijn vraag is nu welke lens neem ik het beste en welke instellingen ?
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groeten Urbannade
    Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

  • #2
    Re: partyfotografie

    Twijfel om te zeggen de groothoek maar dan op 16 mm, wordt dan 25 mm op crop, maar dan ben je te beperkt om bv mensen te fotograferen in close-up die aan het dansen zijn, of eender wat. Daarvoor heb je met de 24-70 een beter bereik.
    Ikzelf gebruik bijna altijd mijn 16-85mm op de Nikon, vind dit een goeie combinatie. Voorbeeldje van een set: Klik klik klik

    Het hangt echt af van het moment zelf, is er veel licht of net minder... Je kan echt niet 1 vaste instelling gebruiken.. probeer vroeg genoeg aanwezig te zijn en test het eerste halfuur ofzo verschillende combinaties uit.
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

    Comment


    • #3
      Re: partyfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
      Twijfel om te zeggen de groothoek maar dan op 16 mm, wordt dan 25 mm op crop, maar dan ben je te beperkt om bv mensen te fotograferen in close-up die aan het dansen zijn, of eender wat. Daarvoor heb je met de 24-70 een beter bereik.
      Ikzelf gebruik bijna altijd mijn 16-85mm op de Nikon, vind dit een goeie combinatie. Voorbeeldje van een set: Klik klik klik

      Het hangt echt af van het moment zelf, is er veel licht of net minder... Je kan echt niet 1 vaste instelling gebruiken.. probeer vroeg genoeg aanwezig te zijn en test het eerste halfuur ofzo verschillende combinaties uit.
      ok alvast bedankt voor je reactie .
      Misschien dan best beide lenzen mee nemen en afwisselen ?
      Canon eos 1100D , 18-55mm zoomlens, 55-250mm zoomlens, ef 50mm 1.8 , 100mm macro 2.8 usm

      Comment


      • #4
        Re: partyfotografie

        Idd, 24mm is net iets teveel zoom op sommige momenten je neemt ze sowiso best alle 2 mee. Ideaal zou zijn op je crop een 17-50mm ofzo
        Life through a lens..

        Comment


        • #5
          Re: partyfotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1602 Bekijk bericht
          Idd, 24mm is net iets teveel zoom op sommige momenten
          24mm kan nooit teveel zoom zijn, omdat het geen zoom is.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: partyfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door urbannade Bekijk bericht
            ok alvast bedankt voor je reactie .
            Misschien dan best beide lenzen mee nemen en afwisselen ?
            Wat mij betreft wel, je kan je gerief vaak wel ergens veilig achterlaten in de backstage, bij de mensen aan de inkom ofzo... En dan beslis je zelf wanneer je welke lens gebruikt. Je zal wel snel genoeg merken of die 24mm voldoende is, een stapje achteruit kan wonderen doen
            https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

            Comment


            • #7
              Re: partyfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
              Wat mij betreft wel, je kan je gerief vaak wel ergens veilig achterlaten in de backstage, bij de mensen aan de inkom ofzo... En dan beslis je zelf wanneer je welke lens gebruikt. Je zal wel snel genoeg merken of die 24mm voldoende is, een stapje achteruit kan wonderen doen
              Backstage zou ik nooit vertrouwen. Daar kan elke artiest binnen + vaak nog vrienden van artiesten.
              Meestal leg ik mn gerief onder de DJ tafel, in de meeste gevallen lukt dat wel (op de kleinere feestjes).

              Comment


              • #8
                Re: partyfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Backstage zou ik nooit vertrouwen. Daar kan elke artiest binnen + vaak nog vrienden van artiesten.
                Meestal leg ik mn gerief onder de DJ tafel, in de meeste gevallen lukt dat wel (op de kleinere feestjes).
                Of gewoon in een klein rugzakje dat je altijd bij je hebt... Maar zo doe ik het ook meestal inderdaad.

                Hopelijk ben ik nog op tijd en is je evenement nog niet gepasseerd. Vreemd dat je als fotograaf met zo'n 3 degelijke lenzen moet vragen wat voor instellingen je moet nemen! Alles hangt af van de lichtsituatie en hoe je je flits zal gebruiken in functie van de zaal. Ben je een bouncer (zoals ik) of flits je direct? Welke stijl wil je inslaan?

                Met je 50mm f/1.8 kun je prachtige DJ shots nemen in het aanwezige licht en van de mensen vooraan, gebruik deze enkel als je op het podium staat of als je een shot in gedachten hebt want vanaf iemand vraagt om een foto met vrienden zal je het niet kunnen. Voor shots in het aanwezige licht begin met 1/200, ISO 2000 of hoger en f/1.8, pas aan naar behoeven :-)

                Met je Tokina kan je toffe zaalfoto's nemen om alles in je frame te krijgen. Ook DJ shots + het publiek erbij kan je met deze lens doen. 1/60 - 1/125, ISO 800, f/2.8 flits naar een muur gericht, niet knal omhoog of zo 45° naar voor, dat slaat op niet veel... TTL met wat positieve compensatie indien nodig.

                De 24-70 gebruik je om in de zaal te lopen om portretten te nemen en voor alle andere dingen.

                Onthoud ook; less is more!

                Comment


                • #9
                  Re: partyfotografie

                  Ik gebruik mijn 14-24 eigenlijk voor alles, komt zowat "overeen" met de 11-16 (die heb ik ook nog gehad).
                  Werkt voor mij prima, want vaak is 24mm al te ver voor mensen in het publiek

                  Comment


                  • #10
                    Re: partyfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
                    Twijfel om te zeggen de groothoek maar dan op 16 mm, wordt dan 25 mm op crop, maar dan ben je te beperkt om bv mensen te fotograferen in close-up die aan het dansen zijn, of eender wat. Daarvoor heb je met de 24-70 een beter bereik.
                    Ikzelf gebruik bijna altijd mijn 16-85mm op de Nikon, vind dit een goeie combinatie. Voorbeeldje van een set: Klik klik klik

                    Het hangt echt af van het moment zelf, is er veel licht of net minder... Je kan echt niet 1 vaste instelling gebruiken.. probeer vroeg genoeg aanwezig te zijn en test het eerste halfuur ofzo verschillende combinaties uit.
                    tavi, welke lens gebruik je? Ik bedoel is het een nikkor 16-85mm f3.5-5.6 ? Is deze licht sterk genoeg voor zo'n donkere zalen? Wat voor flits gebruik je en hoe stel je deze in?
                    Last edited by cubyx1984; 25 februari 2015, 13:36.

                    Comment

                    Working...
                    X