Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Website met fullscreen foto's 1600 x 1200 : 200-500KB/foto (80%) nog te hoog ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Website met fullscreen foto's 1600 x 1200 : 200-500KB/foto (80%) nog te hoog ?

    M'n website met fullscreen foto's is bijna klaar, online las ik dat 1600 x 1200 een geschikte resolutie is.
    Ik teste zopas met 80% kwaliteit en de grootte per foto is tss 200KB-500KB.
    Er gaat redelijk wat foto's op m'n site komen, vinden jullie dit nog teveel of hoeveel KB/foto zouden jullie aanraden om nog steeds zeer goede fullscreen kwaliteit te behouden in 1600x1200 ?
    Heb al eens op 50% en 25% getest, bij 25% zie je artefacten dus te laag, nog mensen met fullscreen website en welke instellingen gebruiken jullie ?
    Last edited by CanonYouCan; 1 februari 2015, 12:17.

  • #2
    Re: Website met fullscreen foto's 1600 x 1200 : 200-500KB/foto (80%) nog te hoog ?

    Veel hangt van je webhosting af. Hoeveel GB per maand mag je verzenden? Hoeveel GB ruimte heb je op je server?

    Persoonlijk hou ik al mijn foto's op 1800px op de langste zijde. Mijn foto's variëren van rond de 500KB groot tot 1MB. Ik heb mijn website zo geschreven dat hij automatisch een reeks van thumbnails aanmaakt van zodra ik mijn foto's upload en afhankelijk van de resolutie van de bezoeker zijn scherm, wordt dan de best passende thumbnail getoond. Die thumbnails variëren van 3K tot max. 150KB groot. De thumbnails die het meest getoond worden zijn de _n reeks, welke 320px op langste zijde hebben, en gemiddeld 18KB groot zijn.

    Het is enkel als ze op de thumbnail klikken dat ze de grote exemplaar te zien krijgen. In Januari had ik ongeveer 1.2 GB aan trafiek op mijn website. Ik heb er nu 4819 foto's opstaan die +5GB (inclusief website) plaats innemen op de server.

    Misschien kunnen die gegevens een beetje een beeld scheppen?
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment

    Working...
    X