Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laatste promodag Telenet, nog eens overschakelen naar Whop (na 4j)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laatste promodag Telenet, nog eens overschakelen naar Whop (na 4j)

    Zopas nog eens overgeschakeld naar Telenet Whop na 4j Dommel.
    Vroeger had ik expressnet, maar de downloadlimiet was beperkt, de webspace was de helft van Dommel + je moest bijbetalen voor 24/24 vaste telefonie, snelheid was niet echt belangrijk.
    Nu heb ik een eigen webspace, download ik nog zelden en de prijs tss Whop <> Cityline is te verwaarlozen.
    Voorkeuren veranderen, nu kijken wij regelmatig wat streaming (youtube zette de kwaliteit automatisch heel laag bij Dommel door de tragere connectie) + voetbalstreaming ging ook traag.

    3 vraagjes :
    1> Ik koos weer voor een selfstarter pakket, moet ik mijn oude modem/switch van Telenet (2011) terug gaan inleveren, want ik hoor soms dat ze daar niet achter kijken bij Telenet.

    2> Met de nieuwe opzegregeling is het makkelijker dan vroeger, je kan gelijk wanneer opzeggen via mail ook zelfs.
    Ze zeggen altijd eerst wachten tot je verbinding hebt met je nieuwe provider en dan pas opzeggen, moet ik hen nog mailen of zou Telenet automatisch mijn opzeg doorgeven (zoals bij de overstap van bank/electriciteitsleverancier) ?

    3> Voorbije dinsdag 27/1 heb ik de volgende maand al via een terugkerende invordering betaald, maar zopas heb ik hen als schuldeiser geblokkeerd in PC banking.
    Qua terugbetaling moet ik niet veel verwachten zeker van de vorige provider moest m'n telefoonlijn pakweg 10/2 overgezet zijn en ik dan effectief stop?

    We zien wel als Telenet z'n prijzen nog veel zal verhogen of niet, ze doen allesinds niet mee met dat groepsaankoop voorstel.
    De modem bij Dommel is allesinds gekocht en de dsl kabels blijven in de muur, dus kan snel terug overschakelen indien nodig.
    Last edited by CanonYouCan; 31 januari 2015, 17:52.

  • #2
    Re: Laatste promodag Telenet, nog eens overschakelen naar Whop (na 4j)

    1) best eens vragen aan telenet zelf. denk niet dat een oude modem een probleem is, maar de nieuwste gaan je wel meer snelheid geven denk ik (vooral op wifi)

    2) geen probleem, zijn twee providers die een afzonderlijk netwerk gebruiken. Je kan ze in c tergelijkertijd gebruiken. Dus misschien best adsl opzeggen eens telenet actief is bij jou. (best ook je adsl contract bij oude provider nagaan of je niet met een jaarcontract zit die je 2 maand voordien moet opzeggen)

    3) betalen ga je toch hoor

    PS: wat met je vaste telefoon? ga je die ook migreren naar telenet? of blijft die bij belgacom?

    Comment


    • #3
      Re: Laatste promodag Telenet, nog eens overschakelen naar Whop (na 4j)

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      1)2) geen probleem, zijn twee providers die een afzonderlijk netwerk gebruiken. Je kan ze in c tergelijkertijd gebruiken. Dus misschien best adsl opzeggen eens telenet actief is bij jou. (best ook je adsl contract bij oude provider nagaan of je niet met een jaarcontract zit die je 2 maand voordien moet opzeggen)
      Telecomwet: Ben je 6 maanden klant dan kan je weg mits gewoon op te zeggen (kies zelf einddatum). Je kan perfect een nieuwe ISP nemen en dan de oude opzeggen met als einddatum 2 dagen later (geen maand of 2 maanden op voorhand). Het gaat om Dommel dus per DIRECT je domiciliëring opzeggen want geld terugkrijgen gaat niet lukken, zelfs niet met bemiddeling van de ombudsman. Dommel veegt zijn voeten aan die beslissingen. Rest de rechtbank, maar ja... kosten/baten...
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment

      Working...
      X