Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps

    De grootte van de cirkel van mijn penseel of kloonstempel is plots niet meer zichtbaar als ik inzoom.
    Op ware grootte is deze terug zichtbaar.
    Hoe kan ik dit terug te voorschijn krijgen? Mijn caps lock staat af (had ik als oplossing gevonden).
    Ik gebruik cs5.
    Alvast bedankt
    Last edited by RBOOM; 29 januari 2015, 23:45.
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

  • #2
    Re: cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps

    Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad de Caps Lock. Vreemd als dat de toestand niet verbetert.
    Al geprobeerd om je tool te resetten?
    Kies de brush en druk op het borsteltje linksboven, en daarna op het pijltje naar rechts aan de rechterkant van dat venstertje:


    Als je op dat pijltje gedrukt hebt, verschijnt het volgende menu. Kies daar voor "Reset Tool". Beter?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps

      Kan gebeuren dat de tool te groot is ingesteld in verhouding met de gebruikte vergrotingsfactor. Ook dan valt de "visuele" cirkel buiten het zichtbare beeld. Gewoon de grootte van de tool aanpassen lijkt me eenvoudiger dan telkenmale te resetten.
      Succes.

      Comment


      • #4
        Re: cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps

        Da's inderdaad een mogelijkheid waaraan ik niet gedacht had.
        Wat gebeurt er als je op het tweede icoontje van mijn eerste illustratie (waar 100 staat) drukt, en een kleiner penseel kiest?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: cirkel grootte penseel/kloonstempel weg in ps

          Heb vandaag alles geprobeerd, zonder succes.
          Tot... ik de vierde keer herstartte en het probleem was plots opgelost
          Weet niet wat er fout gelopen is, maar na een ganse dag frustratie toch terug in orde.
          Toch bedankt voor de info.
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment

          Working...
          X