Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gepersonaliseerde mailbox.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gepersonaliseerde mailbox.

    Wij hebben 2 email adressen via skynet, eentje op mijzelf en eentje op mijn vrouw. Mijn vrouw vindt het vervelend dat ook al mijn mails op haar PC binnenkomen.
    Bestaat de mogelijkheid van een gepersonaliseerde mailbox op dezelfde gebruikersnaam zodat niet de mails van de twee e-mail adressen in dezelfde mailbox terechtkomen?
    OS op de pc van mijn vrouw is nog windows 7.
    Dank bij voorbaat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Gepersonaliseerde mailbox.

    Gebruik een Gmail adres, dan kan je de e-mails op elke computer bekijken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Gepersonaliseerde mailbox.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Gebruik een Gmail adres, dan kan je de e-mails op elke computer bekijken.
      Goed idee Bart, bedankt!
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Gepersonaliseerde mailbox.

        Ik heb Telenet maar bij Skynet moet dat ook lukken. Maak een andere gebruiken aan als ge je aanmeld bij Skynet met een eigen login voor je vrouw. Gebruik dan die tweede login bv in Outlook bij je gegevens voor email en zij zal enkel haar eigen email ontvangen.
        Overstappen naar Gmail ga je ook een ander emailadres moeten gebruiken en moet je dan iedereen die jou wil bereiken verwittigen dat je adres is veranderd.

        Bij Telenet gaat het zo: Ga naar Mijn Telenet > Mijn internet > Gebruikers > aanmaken.
        Ik het programma dat je gebruikt om je email te ontvangen je login aanpassen.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Gepersonaliseerde mailbox.

          Zijn dat 2 email adressen (aliassen) of 2 mailboxen ? Bij Skynet kan je met bv. een comfort pack 4 emailboxen aanmaken. Het verschil is dat een mailbox ook een eigen login en een paswoord heeft. Met een alias is dat dus niet het geval. En als je bv. IMAP gebruikt, dan blijven beide gebruikers alle emails zien.
          Je maakt dus zo'n 2e mailbox aan, en je gebruikt dus per PC een verschillende account.

          Je kan dat ook op 1 PC, door telkens aan te loggen als verschillende user, want de outlookinstellingen zijn specifiek per aangelogd gebruiker.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Gepersonaliseerde mailbox.

            De beste manier is om je zo volledig mogelijk onafhankelijk te maken van je provider.
            Zelf doe ik dat op een hosting dat ik huur en de domainnamen heb ik ook zelf in handen maar voor privaat gebruik is dat overkill natuurlijk.

            Wat ik wel zou aanraden is bv een yahoo mail adres (1 voor elk). Voordeel is dat je er aan kan via een gewoon webbrowser wereldwijd (handig als je even op hotel bent in buitenland)
            Maar dat je er ook aankan via de protocols pop en smtp (mail onvangen en mail versturen maar op je pc bewaren) en dan gebruik maken van bv outlook of gratis alternativen zoals dreammail.
            Gmail kan gelijkaardige functionaliteit aanbieden. Maar belangrijk is dat indien je later bv naar belgacom zou gaan, je email adres hetzelfde blijft.

            Comment


            • #7
              Re: Gepersonaliseerde mailbox.

              Ik ken niets van computers, maar volgens mij zit het probleem in de computer van jouw vrouw. Je kan toch zelf beslissen welke en wiens mails op een bepaalde PC toekomen!? Hier ook Belgacom, ieder zijn eigen PC waarop die mails enkel aankomen die bestemd zijn voor de gebruiker van de betreffende PC. Voor iemand die iets afweet van PC's 2 minuten werk en geen gedoe met nieuwe e-mail adressen.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                gewoon een nieuwe mailbox aanmaken.


                mvg,
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #9
                  Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                  Iedereen alvast bedankt voor de tips. Ga er mij vanavond eens aanzetten.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                    Tjongejonge, wat gaan we het ver zoeken.

                    't Is duidelijk dat in het e-mail programma van je vrouw 2 accounts actief zijn.
                    Wis jouw account (via "Accountinstellingen") in het e-mail programma van moeder de vrouw en klaar is Kees.

                    Je kan daarna makkelijk testen of het werkt: stuur vanop de PC van je vrouw een mail naar jouw adres. Die mail mag niet meer op haar PC binnenkomen.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Tjongejonge, wat gaan we het ver zoeken.

                      't Is duidelijk dat in het e-mail programma van je vrouw 2 accounts actief zijn.
                      Wis jouw account (via "Accountinstellingen") in het e-mail programma van moeder de vrouw en klaar is Kees.

                      Je kan daarna makkelijk testen of het werkt: stuur vanop de PC van je vrouw een mail naar jouw adres. Die mail mag niet meer op haar PC binnenkomen.
                      dat was de vraag niet jos, om zijn mail niet meer op haren pc laten toe te komen
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Tjongejonge, wat gaan we het ver zoeken.

                        't Is duidelijk dat in het e-mail programma van je vrouw 2 accounts actief zijn.
                        Wis jouw account (via "Accountinstellingen") in het e-mail programma van moeder de vrouw en klaar is Kees.

                        Je kan daarna makkelijk testen of het werkt: stuur vanop de PC van je vrouw een mail naar jouw adres. Die mail mag niet meer op haar PC binnenkomen.
                        Wel eigenaardig genoeg Jos, dat heb ik gedaan en toch kwamen mijn mails nog bij haar binnen. Versta er niks meer van...
                        En als ik dus een mailtje van haar PC naar mijn mailadres stuur komt die nog bij ook haar binnen.
                        Last edited by enero; 30 januari 2015, 20:42.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Wel eigenaardig genoeg Jos, dat heb ik gedaan en toch kwamen mijn mails nog bij haar binnen. Versta er niks meer van...
                          En als ik dus een mailtje van haar PC naar mijn mailadres stuur komt die nog bij ook haar binnen.
                          Omdat jullie mailadressen aliassen zijn van elkaar en geen gescheiden mailaccounts
                          My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
                            Omdat jullie mailadressen aliassen zijn van elkaar en geen gescheiden mailaccounts
                            Dat is dan hoogst waarschijnlijk de oorzaak.
                            De "scheiding van tafel en e-mail" zal dan op de server van Skynet moeten gebeuren.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #15
                              Re: Gepersonaliseerde mailbox.

                              Uiteraard! zie post #5 van polleke_cgc
                              Als je aliassen hebt dan heb je eigenlijk twee verschillende namen voor hetzelfde mailadres.

                              Om het op een onnozele manier uit te leggen : als men een brief naar één van jullie stuurt dan stopt de postbode die netjes in jullie brievenbus.
                              Jullie hebben één brievenbus, een gemeenschappelijke. Of er op de brief nu staat dat die voor meneer is, of er staat dat die voor mevrouw is doet er niet toe, de brief gaat in dezelfde bus. En dat vinden we normaal (hoewel alles op een hoopje komt).

                              Maar als het om email gaat zou dat plots moeten gescheiden zijn.... kan toch niet ? Tenware we twee brievenbussen zouden installeren, en op de ene zetten we een bordje "meneer" en op het andere "mevrouw". Mits een meewerkende postbode zou de post ineens gesorteerd zijn !
                              Idem dito voor de email... maar dan moet er dus ook twee adressen zijn...
                              in het eerste geval is het adres waar de brief heen moet : jestraatennummer@jegemeente.be
                              Of er voor het adres nu nog meneer of mevrouw staat doet er niet toe, er is immers slechts één brievenbus met dat adres.
                              Een brief voor meneerjestraatennummer@jegemeente.be is dus enkel bestelbaar als men de meneer er af laat, de rest van het adres klopt dan.
                              (idem dito voor mevrouw) In dit geval zeggen we dat die twee aliassen zijn van het eigenlijk adres.
                              Als je twee brievenbussen hebt dan is meneerjestraatennummer@jegemeente.be of mevrouwjestraatennummer@jegemeente.be plots wel zinvol, maar dan heb je ook twee brievenbussen (of mailboxen). Die twee emailadressen zijn dan geen aliassen meer maar heuse mailboxen.

                              Welk programma je ook gebruikt om je mail te lezen, het programma zal die ene mailbox uitlezen. En "geheel" toevallig heeft die mailbox twee namen : meneer@skynet.be en mevrouw@skynet.be
                              Het kan trouwens heel goed zijn dat de ontvanger van jullie mail niet eens kan zien of het van meneer of van mevrouw is gestuurd! (hangt ook van instellingen af, soms is dat instelbaar).

                              Zoals al eerder aangegeven is het betere systeem inderdaad om emailadressen aan te maken bij een andere provider dan Proximus of Telenet...
                              Of dat nu Yahoo of Hotmail of Gmail of wat dan ook is, is niet zo belangrijk, wel belangrijk is dat je onafhankelijk wordt van je provider. Als je ooit wil overstappen van de ene naar de andere provider dan kun je dat gewoon van de ene op de andere dag, en aan je mailadres verandert er niets.
                              Dat is één keer door de "zure" appel bijten om iedereen op de hoogte te brengen maar binnen de kortste keren zal iedereen het nieuwe emailadres gebruiken (en je kunt ook een reply-to instellen zodat als men een reply zou doen op een "oude" mail (met het oude emailadres), die toch naar het nieuwe adres wordt gestuurd).
                              Merk ook op dat dit allemaal niet zo wereldschokkend is. De oude gemeenschappelijke mailbox is trouwens ook nog niet weg! Die blijft ook nog werken zoals vroeger, alleen zul je gaandeweg steeds minder mail ontvangen via die weg... (dus ook geen spam/adv/... meer ) eén je zult dus ook perfect zien wie nog het "oude" adres gebruikt...
                              De enige goede methode is een aparte mailbox, en liefst niet bij je provider. het maakt je veel onafhankelijker (en geeft doorgaans nog veel meer mogelijkheden zoals bv het delen van kalenders en zo).
                              Hopelijk is het iets duidelijker geworden. Maar echt, overweeg wat hier al velen voor mij hebben gezegd : maak een apart email adres aan voor elk van jullie (duurt 2 minuten en is geheel gratis) en geef jullie nieuwe adres door aan diegenen die het moeten/mogen weten/hebben.
                              Bij deze de ideale manier om e.e.a. op te kuisen...
                              Succes!
                              mvg,
                              Luc
                              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                              Comment

                              Working...
                              X