Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

    Ik wist niet in welke rubriek dit te zetten, dus ik probeer het hier.
    Het gaat over het volgende: in de loop der jaren heb ik vele 1000-en foto's van internet gehaald met reisbestemmingen e.d. en opgeslagen in 10-tallen folders. Daardoor zijn er natuurlijk hopen dubbels op terecht gekomen en die zoek ik dan op met Awesome Photofinder en dat werkt vrij goed, maar neemt wel wat tijd in beslag omdat die elke foto met elke foto gaat vergelijken. Nu gebeurt het soms dat ik een nieuwe foto vind die ik 'van ergens ken' en dan zou ik willen weten of ik die al ergens in mijn 'verzameling' heb staan. Dat zou dus veel sneller moeten gaan dan alles doorlopen om dubbels te vinden. Maar ik vind nergens software die dat doet, dus daar ben ik naar op zoek. Vermits Awesome Photofinder zelfs foto's herkent die een ander formaat of grootte hebben, moet het toch mogelijk zijn om aan de hand van 1 referentiefoto de meest gelijkenden te vinden?
    Graag tips indien je van het bestaan van zulke software weet.

    Alvast bedankt!

    Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

  • #2
    Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

    Voor de Mac bestaat er Photosweeper (https://itunes.apple.com/us/app/id463362050?mt=12); werd mij onlangs op een Brits forum aangeraden.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

      Hallo LesC, en bedankt voor je reactie. Ik heb wel geen Mac... dus ik hoop dat er voor Windows iets dergelijks bestaat
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

      Comment


      • #4
        Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

        Echt niemand die iets van een dergelijk programma voor windows op de hoogte is? Blijkbaar is mijn vraag dus wel gegrond
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

        Comment


        • #5
          Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

          Ik zou hierbij denken aan "dupeGuru Picture Edition"
          Is dit niet wat je bedoelt ?

          Comment


          • #6
            Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

            Vanochtend nog op Mylio gevallen, is wel een abonnement.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

              Hier staat beschreven hoe je met de "search" functie in Windows, een bepaalde foto kan zoeken:

              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

                Bedankt voor de tips! Hier ga ik al eens eerst mee verder zoeken
                Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                Comment


                • #9
                  Re: gezocht: software om foto terug te vinden in een chaotische drive...

                  ik gebruikte vroeger(zeer lang geleden) D'PEG : http://www.gotdupes.com/, ik heb wel gezien dat hij nog altijd up-to-date wordt gehouden.

                  Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                  Comment

                  Working...
                  X