Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 flitser maakt schaduw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 flitser maakt schaduw

    Hello,

    Wanneer ik de interne flitser van mijn D70 gebruik, krijg ik soms een grote halfronde schaduw onderaan in het midden van de foto.
    Ik dacht eerst dat het de schaduw van de zonneklep was, maar zonder zonneklep krijg ik ook zo'n schaduw.
    Weet iemand wat ik verkeerd doe?

    De groeten,
    Dirk
    http://users.pandora.be/portfoliodirk/


  • #2
    Ik had dit enkel met de zonne"klep" op, zonder heb ik het nog niet gehad, misschien te veel in gezoomd op het voorwerp?
    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

    Comment


    • #3
      Misschien zoom ik te veel in en wordt de lens langer en maakt de lens zo een schaduw.
      Ik gebrukt nog de kit-lens.
      Had Nikon hiermee geen rekening kunnen houden?

      Dirk


      Comment


      • #4
        Originally posted by dirk
        Misschien zoom ik te veel in en wordt de lens langer en maakt de lens zo een schaduw.
        Ik gebrukt nog de kit-lens.
        Had Nikon hiermee geen rekening kunnen houden?

        Dirk



        Dag Dirk,

        Als je flitst, de zonnekap eraf doen.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pol Callens
          Originally posted by dirk
          Misschien zoom ik te veel in en wordt de lens langer en maakt de lens zo een schaduw.
          Ik gebrukt nog de kit-lens.
          Had Nikon hiermee geen rekening kunnen houden?

          Dirk



          Dag Dirk,

          Als je flitst, de zonnekap eraf doen.

          Groetjes,
          Pol.
          Als je eerst even lees voordat je reageert, dan zie je dat dit al besproken was
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            ze moeten ook nog externe flitsers kunnen verkopen hé
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Hi,

              Zoals reeds vermeld: een goede (externe) flitser is veel waard ...
              Fotografie =schrijven met licht. Het licht is even belangrijk als het schrijven => investeer in een goede (externe) flitser! Een SB800 (of SB600) is zeker zijn geld waard.

              ColinD70


              Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

              Comment


              • #8
                Dus als ik het begrijp doe ik niets verkeerd maar is dit een "afwijking" van de D70. Hebben andere toestellen daar ook last van?
                De aanschaf van een externe flitser is inderdaad een goede keuze en dat ben ik dan ook van plan, maar nu nog niet direct. De D70 nam al een grote hap uit mijn budget.

                Dank voor de reakties,
                Dirk
                http://users.pandora.be/portfoliodirk/





                Comment


                • #9
                  Het is niet zozeer de camera die voor de last zorgt (alhoewel de flits altijd wat hoger zou kunnen opklappen), maar de lens. Hoe langer de lens, of hoe groter de diameter van de frontlens (of de zonnekap) hoe sneller je last zult krijgen van schaduwen met de interne flitser...
                  Dat is dus een verschijnsel waar elke (D)SLR mee te maken heeft...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by dirk
                    Dus als ik het begrijp doe ik niets verkeerd maar is dit een "afwijking" van de D70. Hebben andere toestellen daar ook last van?
                    De aanschaf van een externe flitser is inderdaad een goede keuze en dat ben ik dan ook van plan, maar nu nog niet direct. De D70 nam al een grote hap uit mijn budget.

                    Dank voor de reakties,
                    Dirk


                    Hoi Dirk (e.v.a.)!
                    Ik zat dit berichtje te lezen en ikzelf ben ook ehh blut na aanschaf van de D70, Maar er is hoop
                    Ik had een mailtje gestuurd naar topfoto.de en wat blijkt er is een goedkopere flitser te verkrijgen voor de D70 (2 type's)

                    www.top-foto.de?artnum=SIGEF500DGST2N
                    en www.top-foto.de?artnum=SIGEF500DGSUP2N

                    Maar ik ben er nog geen reviews van tegengekomen dus heren tester's !?!

                    Mvg Berica





                    Comment

                    Working...
                    X