Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto verzekering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • auto verzekering

    Bij aankoop van mijn nieuwe auto Volkswagen , kom ik tot een rare vaststelling ivm met de verzekering.
    Ik ben verzekerd bij Ethias, en wanneer ik nu een omnium neem bij Ethias met 0% vrijstelling, heb ik toch een
    vrijstelling van 450Euro als ik mijn auto bij schade laat herstellen in mijn volkswagengarage, dit omdat volkswagen garage's
    niet zijn opgenomen bij de erkende herstellers (er zou er wel een zijn in Diest, deze zou voor mij het kortste bij zijn)
    Aangezien ik mijn wagen wil laten herstellen in mijn garage (Meurrens in Lubbeek) ga ik naar een andere verzekeringsmaatschappij uitkijken.
    Volkswagen werkt nu samen met Actel (Volkswagen Insurance, iets voordeliger dan Actel online en ook iets betere voorwaarden, 1% vrijstelling ipv 2,5%....), en ik heb die een offerte laten maken.
    Zijn er hier die met Actel ervaring hebben? ook andere ervaringen met andere maatschappijen zijn welkom, ik heb nog tot April om te beslissen.
    Groejes
    Jan

  • #2
    Re: auto verzekering

    Ik ben bij axa verzekerd voor mijn wagen.
    Ik betaal daar een full omnium met diefstal, glasbraak, pechverhelping, rechtsbijstand en nog een zooi andere dingen. Mijn vrijstelling is zo dat als het beneden de 250 euro is er een vrijstelling van 250 euro is. is de kost boven de 250 euro vervalt de vrijstelling.
    Praktisch gezien: prullen doe je niet va de verzekering en op de rest zit geen vrijstelling.
    Ik heb tot hier toe twee "farcen" aan de hand gehad en ze hebben dat steeds voor me geregeld zonder dat ik daar een vinger voor moest uitsteken.

    Geval 1: Een buitenlandse wagen doet poging om via mijn kofferdeksel op mijn achterste zetel te geraken: Gebeld naar verzekering. Zij zeggen me een vaststelling te laten doen door politie (wegens buitenlandse wagen) en al de rest hebben ze zelf gedaan van slepen tot en met reparatie. Factuur direct aan verzekering dus zelfs niet moeten voorschieten. Vervangwagen er bij en zo verder.

    Geval 2: Op de ring in antwerpen had er eentje niet door dat mijn koffer onder de voet van zijne gaspedaal stond. Zelfde verhaal. Verzekering bellen. Daags nadien wagen in garage binnen en week nadien ophalen. Nooit meer van gehoord.

    Ik betaal waarschijnlijk wat meer als bij een Ethias of dergelijke, maar als ik daar de verhalen van hoor...
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: auto verzekering

      Niemand (uitg. Jinkx, bedankt) die zijn positieve of negatieve ervaringen met een autoverzekeraar wil delen?
      grt
      jan

      Comment


      • #4
        Re: auto verzekering

        Ik heb geen ongevallen of schade gehad.
        Dan heb je gewoon geen ervaring, buiten het betalen van de premie.

        Comment


        • #5
          Re: auto verzekering

          Hier ook nog nooit schade gehad.
          Wel beetje last gehad met axa jaren geleden toen ik wou veranderen van wagen maar ook van maatschappij.
          Mijn contract was van origine afgesloten bij UAP (union assurance de paris) maar die zijn dan overgenomen geweest door axa en vanaf dan was het om zeep.

          De situatie was dat ik een nieuw wagen nodig had terwijl ik de oude nog moest verkopen en zo ook de prijzen eens ging vergelijken tussen maatschappijen op aanraden van vrienden.
          Ik informeerde bij axa over de kwestie en vroeg ook naar de prijs voor mijn ba voor de nieuwe wagen. En die was echt HOOG omdat mijn nieuwe wagen volgens hun een sportwagen was!!! Een mercedes 3liter mazoetstoof. Ik benadrukte dat het een mazoet was en geen 3liter naft wat een serieus verschil in pk is.
          Geen doen aan....
          Axa verplichte mij om bij hun te blijven. Ok dat snap ik, ik moet mijn termijn uitdoen. Maar ik was wel geschrokken van de manier hoe ze bij axa mij onder druk zette en ik was in mijn g@t gebeten. Ik voelde mij misbruikt door de situatie.

          Wat raad gaan vragen links en rechts...

          Ik heb het dan zo opgelost: Oude wagen even op stal gezet. Nieuw wagen gekocht, nieuw plaat, ander maatschappij. Paar weken gewacht. Oude wagen verkocht, oude plaat opgestuurd, contract opgezegd.

          Dus de principekwestie was volgens axa dat ik verplicht was de nieuwe wagen bij hun te verzekeren gezien het om een vervanging ging.
          Doch, ik heb enkele weken 2 wagens bezit op papier, elk verzekerd bij een ander maatschappij wat mijn inziens niet in strijd is met het contract.

          Dat ik "per toeval" die oude wagen ging verkopen net nadat ik een ander wagen had....
          Als ze met mijn kl.... kunnen spelen dan ga ik ook krekelig worden.

          Momenteel ben ik bij Corona en heb daar geen klachten van. Prijs is zeer scherp ook bij weinig km. Ik gebruik ook veel openbaar vervoer dus rij ik minder km.
          Maar recent is om professionele redenen mijn km-gebruik sterk gestegen waardoor ik daar duurder zal uitkomen.
          Heb al wat zitten opzoeken en ik denk dat ik naar Argenta zal gaan na de zomer (tot 10.000km/jaar krijg je daar voordeeltarief). Heb dan een kantoor in de buurt wat een voordeel is als er eens een schadegeval zou zijn.

          Nu, dat van mij is een losstaand geval natuurlijk en het is ook al jaren geleden. Ondertussen gaan ze hun agressieve businessmodel ook wel aangepast hebben aan de markt en meer klantvriendelijk geworden zijn denk ik.
          Last edited by xafke; 1 februari 2015, 01:26.

          Comment


          • #6
            Re: auto verzekering

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Hier ook nog nooit schade gehad.
            Wel beetje last gehad met axa jaren geleden toen ik wou veranderen van wagen maar ook van maatschappij.
            Mijn contract was van origine afgesloten bij UAP (union assurance de paris) maar die zijn dan overgenomen geweest door axa en vanaf dan was het om zeep.

            De situatie was dat ik een nieuw wagen nodig had terwijl ik de oude nog moest verkopen en zo ook de prijzen eens ging vergelijken tussen maatschappijen op aanraden van vrienden.
            Ik informeerde bij axa over de kwestie en vroeg ook naar de prijs voor mijn ba voor de nieuwe wagen. En die was echt HOOG omdat mijn nieuwe wagen volgens hun een sportwagen was!!! Een mercedes 3liter mazoetstoof. Ik benadrukte dat het een mazoet was en geen 3liter naft wat een serieus verschil in pk is.
            Geen doen aan....
            Axa verplichte mij om bij hun te blijven. Ok dat snap ik, ik moet mijn termijn uitdoen. Maar ik was wel geschrokken van de manier hoe ze bij axa mij onder druk zette en ik was in mijn g@t gebeten. Ik voelde mij misbruikt door de situatie.

            Wat raad gaan vragen links en rechts...

            Ik heb het dan zo opgelost: Oude wagen even op stal gezet. Nieuw wagen gekocht, nieuw plaat, ander maatschappij. Paar weken gewacht. Oude wagen verkocht, oude plaat opgestuurd, contract opgezegd.

            Dus de principekwestie was volgens axa dat ik verplicht was de nieuwe wagen bij hun te verzekeren gezien het om een vervanging ging.
            Doch, ik heb enkele weken 2 wagens bezit op papier, elk verzekerd bij een ander maatschappij wat mijn inziens niet in strijd is met het contract.

            Dat ik "per toeval" die oude wagen ging verkopen net nadat ik een ander wagen had....
            Als ze met mijn kl.... kunnen spelen dan ga ik ook krekelig worden.

            Momenteel ben ik bij Corona en heb daar geen klachten van. Prijs is zeer scherp ook bij weinig km. Ik gebruik ook veel openbaar vervoer dus rij ik minder km.
            Maar recent is om professionele redenen mijn km-gebruik sterk gestegen waardoor ik daar duurder zal uitkomen.
            Heb al wat zitten opzoeken en ik denk dat ik naar Argenta zal gaan na de zomer (tot 10.000km/jaar krijg je daar voordeeltarief). Heb dan een kantoor in de buurt wat een voordeel is als er eens een schadegeval zou zijn.

            Nu, dat van mij is een losstaand geval natuurlijk en het is ook al jaren geleden. Ondertussen gaan ze hun agressieve businessmodel ook wel aangepast hebben aan de markt en meer klantvriendelijk geworden zijn denk ik.
            ben ook bij Argenta geweest, maar was verbaast hoe hoog mijn premie was gestegen na 1 ongeval in fout, na jaren klant, 1 ongeval in fout, bij vertrek aan rood licht achteraan op voorganger gebotst, bijna geen schade' Argenta heeft 300 euro moeten uitbetalen, en toch was ik enkele bonus malus graden gestegen. (ik weet wel, ongeval is ongeval, maar toch)

            Comment


            • #7
              Re: auto verzekering

              Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
              ben ook bij Argenta geweest, maar was verbaast hoe hoog mijn premie was gestegen na 1 ongeval in fout, na jaren klant, 1 ongeval in fout, bij vertrek aan rood licht achteraan op voorganger gebotst, bijna geen schade' Argenta heeft 300 euro moeten uitbetalen, en toch was ik enkele bonus malus graden gestegen. (ik weet wel, ongeval is ongeval, maar toch)
              Als het voorkomt met uitspraak 50/50 bv en je moet 1€ schade betalen, gaat je bonus malus omhoog.
              Normaal gezien hanteren verzekeringen gelijk Corona 'n 5 jaar extra Joker recht
              Het is soms beter kleine schade onderling te regelen.

              Comment


              • #8
                Re: auto verzekering

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Als het voorkomt met uitspraak 50/50 bv en je moet 1€ schade betalen, gaat je bonus malus omhoog.
                Normaal gezien hanteren verzekeringen gelijk Corona 'n 5 jaar extra Joker recht
                Het is soms beter kleine schade onderling te regelen.
                Bij AG Insurance (BNP) gaan ze zelfs verder. Zodra je bonus-malus -2 hebt, heb je die voor het leven : klein ongeval, groot ongeval, je bonus-malus stijgt nooit meer...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Re: auto verzekering

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  Als het voorkomt met uitspraak 50/50 bv en je moet 1€ schade betalen, gaat je bonus malus omhoog.
                  Normaal gezien hanteren verzekeringen gelijk Corona 'n 5 jaar extra Joker recht
                  Het is soms beter kleine schade onderling te regelen.
                  Tegenpartij wou dit niet, had dit voorgesteld,hij zou mij iets laten weten, maar heeft achteraf toch aangifte gedaan (aanrijdingsformulier was wel ingevuld)

                  Comment


                  • #10
                    Re: auto verzekering

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                    Tegenpartij wou dit niet, had dit voorgesteld,hij zou mij iets laten weten, maar heeft achteraf toch aangifte gedaan (aanrijdingsformulier was wel ingevuld)
                    Dat begrijp ik niet goed. Het speelt toch geen rol van wie dat de benadeelde zijn geld krijgt.
                    Ook al hebben jullie beide dit gemeld bij de verzekering.
                    Dit is toch pure geldklopperij van de tegenpartij.
                    Welke verzekering had de tegenpartij dan?

                    Comment


                    • #11
                      Re: auto verzekering

                      Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                      Bij AG Insurance (BNP) gaan ze zelfs verder. Zodra je bonus-malus -2 hebt, heb je die voor het leven : klein ongeval, groot ongeval, je bonus-malus stijgt nooit meer...
                      AG Insurance laat je niet toe om van verzekeringsagent om te wisselen. Ik heb een omnium verzekering afgesloten bij een verzekeringskantoor. Daarna ontdekte ik dat ik bij mijn BNP bankfiliaal voor identieke dekking bij AG jaarlijks bijna 400€ minder zou betalen. AG weigert echter dat ik de polis overschrijf naar de goedkopere aanbieder (om onderlinge concurrentie te vermijden, zeggen ze). De enige mogelijkheid was om de polis op te zeggen, een jaar bij een andere verzekering te gaan en dan terug bij AG op mijn bankkantoor te verzekeren.

                      Die bonus-malus voor het leven is een dikke klucht. Een werknemer van mijn schoonzoon heeft 3 ongevallen in fout gedaan op 18 maanden met een bestelwagen die verzekerd is op naam van de firma van mijn schoonzoon. Bestelwagen stond voordien ook in -2, maar AG heeft het contract gewoon eenzijdig opgezegd omdat ze al teveel hebben moeten uitbetalen. Daar sta je dan met je bonus-malus -2.

                      Comment


                      • #12
                        Re: auto verzekering

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Dat begrijp ik niet goed. Het speelt toch geen rol van wie dat de benadeelde zijn geld krijgt.
                        Ook al hebben jullie beide dit gemeld bij de verzekering.
                        Dit is toch pure geldklopperij van de tegenpartij.
                        Welke verzekering had de tegenpartij dan?
                        Hij had beloofd dat hij mij zou contacteren, maar ik had van hem niets gehoord, tot dat ik dan een tijdje later via mijn argenta kantoor te horen kreeg,dat tegenpartij toch herstelling had aangegeven (300 euro)
                        welke verzekering hij had weet ik niet meer, ik weet wel dat Argenta mijn premie bijna verdubbelde

                        Comment


                        • #13
                          Re: auto verzekering

                          Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                          Hij had beloofd dat hij mij zou contacteren, maar ik had van hem niets gehoord, tot dat ik dan een tijdje later via mijn argenta kantoor te horen kreeg,dat tegenpartij toch herstelling had aangegeven (300 euro)
                          welke verzekering hij had weet ik niet meer, ik weet wel dat Argenta mijn premie bijna verdubbelde
                          Oei, dan is het Argenta die u aan 't melken is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: auto verzekering

                            Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                            Hij had beloofd dat hij mij zou contacteren, maar ik had van hem niets gehoord, tot dat ik dan een tijdje later via mijn argenta kantoor te horen kreeg,dat tegenpartij toch herstelling had aangegeven (300 euro)
                            welke verzekering hij had weet ik niet meer, ik weet wel dat Argenta mijn premie bijna verdubbelde
                            Verdubbeling van premie krijg je normaal enkel na 3 ongevallen in fout op 1 jaar. Het speelt geen rol of ze per ongeval 1€ of 50000€ hebben moeten betalen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: auto verzekering

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Die bonus-malus voor het leven is een dikke klucht. Een werknemer van mijn schoonzoon heeft 3 ongevallen in fout gedaan op 18 maanden met een bestelwagen die verzekerd is op naam van de firma van mijn schoonzoon. Bestelwagen stond voordien ook in -2, maar AG heeft het contract gewoon eenzijdig opgezegd omdat ze al teveel hebben moeten uitbetalen. Daar sta je dan met je bonus-malus -2.
                              Wist ik niet maar staat idd in de voorwaarden dat die regel (geen verhoging B/M bij ongeval) niet geldt bij 3 ongevallen in fout met schadebetaling, of bij opzettelijke schade, dronkenschap of vluchtmisdrijf.
                              Als het eerste geldt ongeacht de periode dan heeft die "levenslang" idd geen enkele betekenis, als die geldt over een periode van 5 jaar (zoals hun turbo bonus) dan moet je toch redelijk wat pech hebben. Vooral dat je daarvoor minstens al 7 jaar geen ongeval mag gehad hebben om aan -2 te geraken.
                              Als dan plots op 18 maand tijd 3 ongevallen in fout gebeuren, dan kan ik me inbeelden dat een verzekeraar even op de rem gaat staan en niet veel zin heeft om aan dat tempo verder te betalen zonder een ingreep.
                              Het contract opzeggen ipv de premie te verhogen is natuurlijk wel een drastische ingreep...
                              Mijn fotowebsite : www.filover.be

                              Comment

                              Working...
                              X