Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS M

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS M

    Ik ben een leek in fotografie en fototoestellen
    Graag had ik een compact toestel gekocht om mee op reis te nemen (op de fiets) en om fotos te nemenom op een blog te plaatsen (fotos van gerechten / foodblog)
    Hierbij kreeg ik interesse in de Canon EOS M , vanwege zn prijs (340€), compact toestel en uitbreiding die mogelijk is voor de toekomst eventueel.
    Zijn er nog betere of andere alternatieven op de markt momenteel.
    Prijs had ik in gedachten tussen de 300 - 500 euro
    Iedereen alvast bedankt voor jullie suggesties , opmerkingen en reacties

  • #2
    Re: Canon EOS M

    of ze beter zijn weet ik zo snel niet, maar wel leuker en kleiner, kijk eens bij de M4/3 toestellen, Panasonic en Olympus, ik heb zelf laatst de E-PL5 aangeschaft voor een krappe 300,- incl kitlensje en is een erg goede alternatief voor de Canon M, die toch bekend is om zijn tragere AF, nadeel ook vind ik dat het samen met de lens niet echt heel klein is, daar is Olympus weer eens stuk beter in, speciaal door de kleinere lenzen, aanbod van kleine lenzen is ook erg groot bij M4/3.

    De canon M heeft wel een erg goede beeldkwaliteit, grotere sensor dan M4/3, nadeel is zoals gezegd trage AF en gering lenzenaanbod, tenzij je een adapter erbij aanschaft om "normale" Canon EF-EF/s lenzen erop kunt doen, maar dan ben je het voordeel van compact kwijt aan het raken.

    Dus als je echt compact wil gaan kijk dan naar Panasonic/Olympus.
    Olympus : E-PL5, E-PL6
    Panasonic GM1, GM5 (iets duurder, wel erg klein)

    Beide zijn uitstekend uit te breiden, al zijn de E-PL serie's van Olympus iets beter door een Hot-shoe aansluiting (mogelijkheid voor externe Flitser, Elektronische viewer)
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS M