Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor Sigma 18-125mm eigenaars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje voor Sigma 18-125mm eigenaars

    Ik heb pas geleden de kans gehad om deze lens korte tijd op mijn D70 te gebruiken.

    De eerste indrukken waren eerder positief (je mag natuurlijk niet al te veel verwachten van een relatief goedkope lens met een vrij groot zoombereik!). Scherpte en contrast OK, de vaak vermelde optische vervorming en vignettering inderdaad merkbaar, maar allicht niet té storend in de omstandigheden waarin je die lens normaal gebruikt.

    Wel vond ik de zoomring nogal stroef. Is dat iets wat andere gebruikers ook merken? Verbetert dat met het langere gebruik, blijft het gelijk, of wordt het juist erger?

    Dat laatste effect is zowat het enige wat me momenteel weerhoudt om die 18-125mm toch als "gemakkelijke reis-lens" aan te schaffen...

    Bedankt voor elke reactie!

    René
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

  • #2
    ik heb de lens nu net een week en heb er nog niet zoveel foto's meegemaakt. Het zoomen gaat inderdaad niet heel erg soepel, maar is wat mij betreft prima te doen. Geen idee of het nog anders wordt, kan me niet voorstellen dat hij na verloop van tijd zwaarder zou gaan draaien....
    Ben ook best wel tevreden met de lens, vooral het bereik en de scherpte bevallen mij uitermate!
    www.lowspark.nl

    Comment


    • #3
      Na verloop van tijd zal dat minder stroef worden...

      Mijn 28-135 schuift ondertussen zelf uit als ik die ondersteboven hou (en een heel klein beetje schudt), en dat is na een goede 8 maanden...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        D70 + Sigma 18-125mm: een mooie combinatie (zeker als je de Sigma kan vinden onder de 300 Euro (bv. bij top-foto in Düren)).
        de lens is niet top, maar prijs/kwaliteit wel OK.

        ColinD70

        Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen

        Comment


        • #5
          Bedankt iedereen voor de feedback. Ik vermoed dat ik mijn eerste indruk zal moeten bijstellen...

          René
          BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

          Comment

          Working...
          X