Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji Finepix S3Pro updated specs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji Finepix S3Pro updated specs

    Fuji heeft blijkbaar een extra tipje van de sluier opgelicht omtrent de S3Pro.

    Interessantste features: verticale grip ingebouwd, dus 2 shutter buttons onmiddellijk op het toestel, Fuji SuperCCD SR, met mogelijkheid tot het wijzigen van de mix-ratio tussen S+R pixels (dus een verhoogd dynamisch bereik!), D-TTL (voor sommigen met de oude Nikon flitsen is dit leuk), het nadeel is dan weer dat je maar flash-sync hebt tot op 1/180 sec, en het bekende Fuji dubbel schermpje zodat je de foto helemaal kunt bekijken, en toch nog de shooting data zien.

    Meer foto's en info te vinden op:
    http://www.dpreview.com/news/0407/04072806fujis3proupd.asp

  • #2
    Die D-TTL is eigenlijk net jammer, maar Nikon wou de I-TTL nog niet vrijgeven...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by CooMa
      Die D-TTL is eigenlijk net jammer, maar Nikon wou de I-TTL nog niet vrijgeven...
      Voor de ene wel, voor de andere niet. Onze SB-28 kan dan terug gebruikt worden, en die was toch voor onze toepassingen in analoge fotografie ruim toereikend...
      Maar i-TTL biedt natuurlijk meer creatieve mogelijkheden. Misschien voor de S4Pro dan ;-)

      Comment


      • #4
        Maar tegen dan is er ondertussen alweer iII-TTL of zoiets . Die flitsen moeten ook verkocht worden nietwaar... Je kunt natuurlijk perfect een D-TTL-flits op een I-TTL-toestel gebruiken, maar je gebruikt gewoon minder mogelijkheden van de cam... En zo is er altijd wel iets te vinden.
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          ik kijk er naar uit
          ik ben al flik aan het sparen
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Originally posted by CooMa
            Maar tegen dan is er ondertussen alweer iII-TTL of zoiets . Die flitsen moeten ook verkocht worden nietwaar... Je kunt natuurlijk perfect een D-TTL-flits op een I-TTL-toestel gebruiken, maar je gebruikt gewoon minder mogelijkheden van de cam... En zo is er altijd wel iets te vinden.
            Jammer genoeg niet helemaal waar, wat een D-TTL flits is niet in TTL te gebruiken op de D70.... Enkel de I-TTL flitsers zijn ondersteund.

            Omgekeerd is natuurlijk wel waar, je kan een I-TTL flitser gebruiken op een D-TTL toestel, omdat de I-TTL flitsers ook D-TTL ondersteunen.
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

            Comment


            • #7
              Als S2-user vind ik tussen die nieuwe specs best interessante dingen (die ook dringend aan verbetering toewaren) zoals het batterijsysteem, de standaard RAW software (was eigenlijk onaanvaardbaar dat dat apart moest aangekocht worden), film simulation modes, vertical handgrip enz. maar of ik echt daarom de S2 zal wegdoen is zéér twijfelachtig.
              Er zijn nog een paar zaken waarvan ik denk: konden ze dat ook niet even fixen? Voorbeeld: de flash speed sync.
              Vandaar denk ik wel eens: wie is nu Fuji's doelpubliek voor de S3?
              Het verschil tussen de S1 en S2 was - zo te zien - belangrijker dan tussen S2 en S3.
              Er zijn nog een paar zaken die ik nog wel wil zien als de cam uitkomt bv. signaal - ruisverhouding.
              Afwachten dan ook welk prijskaartje er zal aanhangen.
              Saluti,

              Pascal

              Comment


              • #8
                De Fuji S3 gaat geen goedkoop toestel zijn.
                Dit zal meer dan waarschijnlijk de eerste DSLR zijn die een dergelijk dynamisch bereik aan kan. Vandaag weer vele opnamen genomen waarbij ik dacht "Ik wou dat ik nu 2 stops extra speelruimte had".
                Tot op heden is dat zowat het grootste probleem van de digitale camera's. Het is zowat of je altijd met een diafilm op stap bent. En grijze verloopfilters, zijn toch ook niet altijd het antwoord.
                En als hij de signaal/ruis verhouding van de huidige S2 nog gaat verbeteren, dan whow!
                Bij mijn weten zal het ook de eerste zijn die een 14 bit A/D conversie gaat gebruiken. Als dat een aanduiding is van de nauwkeurigheid van de meting, dan betekent dit mogelijk op zich al een nieuwe norm kwa ruisvrijheid (in tegenstelling tot ruisonderdrukking).
                Ik verwacht overigens ook uiterst weinig blooming bij dit toestel.
                Het zou me niet verwonderen dat dit toestel kwa beeldkwaliteit een nieuwe norm gaat stellen.
                De nieuwe flitssynchronisatie is een halve stop slechter dan bij de D70, maar wat is een halve stop? In feite hebben we high-speed sync nodig, iets wat Nikon voorlopig voorbehoudt voor een te kleine selectie van zijn camera's.
                Ik kijk alleszins met verwachting uit naar de test-resultaten van deze S3 (zoals ik ook zal uitkijken naar de D2x).
                m.v.g.
                Jos
                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                Comment

                Working...
                X