Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag flashschoen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag flashschoen

    Beste

    Graag wil ik van jullie weten wie er een flashshoe gebruikt en of dit goed werkt.
    Ik heb een sony en wil graag een metz 44af gaan gebruiken maar omdat deze nog een oude flashshoe heeft
    Zou ik een adapter moeten gebruiken,nu veel binnenhuis foto's nemen ga ik niet veel doen meer buiten natuurlijk dus ik kan wel aannemen dat je heel veel de flashshoe erop en eraf gaat doen dat deze slecht contact misschien gaat geven of je moet de flash shoe op de camera laten zitten.
    Maar graag had ik van jullie even gehoord of dit wel of niet goed werkt?

    Trouwens je hebt blijkbaar bij sony twee adapters een adp-maa en een andere wat is het verschil ?


    Dave

  • #2
    Re: Vraag flashschoen

    De adp-ama is om van de oude flashvoet op de camera - naar de nieuwe flashvoet op de flash te gaan. De ADP-MAA dient om met een nieuwe hotshoe op de camera naar de oude voet op de flash te converteren.
    Als de Metz goed werkte op een oude Minolta/Sony digitaal - is de kans groot (bijna gegarandeerd) - dat die correct gaat functioneren op de nieuwe(re) camera. Als ik me niet vergis had metz een licentie op de Sony/Minolta-flash protocollen.

    U kan eveneens clones vinden (ebay en consoorten) - made in china: de Travor HC513 - zijn iets goedkoper dan deze van Sony (deze komt overeen met de ADP-MAA) - de Travor HC511 komt overeen met de ADP-AMA (van oude voet op camera naar nieuwe voet op flash).
    Dit werkt prima op zowel de A58 als de A6000 - wel met minolta's getest. Sony: 28€ in de online store - clones +/- 14€ met wel meer wachttijd want ze komen rechtstreeks uit Hong Kong.

    Het verschil tussen de Sony adapters en de clones is minimaal - de clones zijn zelfs iets lager en hebben nog een flash-sync uitgang - dus eigenlijk zijn die interessanter...

    Comment

    Working...
    X