Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Circulaire Polarisatie filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Circulaire Polarisatie filter

    Heb onlangs van iemand een circulaire polarisatie filter gehad.

    Merk Hoya, 58 mm, HMC, pitch:0,75

    Op het voorste gedeelte zit een draaibaar gedeelte met een streepje.

    Wie kan mij uitleggen hoe ik hiermee om moet gaan. In welke stand moet deze filter staan?
    Heb een paar foto's gemaakt met en zonder die filer maar veel verschil kon ik niet ontdekken.
    Tevens heb ik bij mijn camera (sony f717) een wide conversion lens VCL-HGD0758 en een tele conversion lens VCL-HGD1758 zitten. Kan ik deze polarisatie filter hier probleemloos tussen zetten of zijn er dan nog andere extra dingen waar ik rekening mee moet houden.

    mvg, obsolium
    Canon 5D mark III, canonlenzen 24-105 ~ 70-200 f/2.8 L IS ~ 100mm Macro, BG-E2, GT2540, GH2750QR
    http://www.ontdek-amerika.nl

  • #2
    Het streepje is een beetje onzinnig, want een pola filter moet je per situatie anders instellen. Het beste effect krijg je onder een opnamehoek van 90% t.o.v. de zon. Draai maar eens aan het filter op een mooie dag, dan zie je het effect wel in de luchten terug. Een uitgebreide handleiding vindt je hier.

    Comment


    • #3
      Het streepje kan helpen bij het bepalen van de neutrale positie...

      Verder zou ik geen extra lenzen bovenop de pol-filter schroeven omdat die dat gewicht waarschijnlijk niet kan dragen op de voorste lens...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        In het analoge tijdperk gebruikte ik een gelijkaardig systeem (Oly IS3000) met daarop polarizer & teleconvertor. Het gewicht en lengte maakte dat ik steeds heel de lens en convertor moest ondersteunen, maar bij momenten bengelde alles gewoon los. Nooit een probleem gehad.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Joost
          Het streepje is een beetje onzinnig, want een pola filter moet je per situatie anders instellen. Het beste effect krijg je onder een opnamehoek van 90% t.o.v. de zon. Draai maar eens aan het filter op een mooie dag, dan zie je het effect wel in de luchten terug. Een uitgebreide handleiding vindt je hier.
          Prachtige Link !
          Staat enorm veel info over digitale foto-grafie + een hele hoop tips !
          Die vliegt direct bij mijn bookmarks
          Minolta A1 + X-Drive II + Minolta 3600 HS(D) Flash
          http://users.telenet.be/amano/

          Comment

          Working...
          X