Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Windows 10

    Was vroeger een ongelooflijke Apple-fanaat, maar da's nu wat 'bedaard'.
    Heb enkele weken geleden een gaming PC gebouwd met Win 8.1. En eigenlijk is dat meer dan ça va.

    Gisteren gezien wat Windows 10 allemaal in huis zal hebben en ik moet zeggen dat ik er wel naar uitkijk.
    Nog iemand die de keynote gezien heeft ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Windows 10

    Yep, zag er heel belovend uit. Nu wachten of het uiteindelijke product de verwachtingen ook inlossen.

    IK zal het wel al een beetje weten volgende week. Ik draai hier op één van mijn systemen de Technical Preview, en volgende week zou dus de nieuwe versie moeten uitkomen. Vraag mij af wat ze er al allemaal gaan insteken, tov wat ze de woensdag hebben laten zien.

    Persoonlijk vind ik het wel heel slim dat ze een gratis update naar Windows 10 gaan voorzien voor iedereen vanaf Windows 7, dat zou wel eens de doorslag kunnen geven om dit nieuwe OS populair te maken.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Windows 10

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik het wel heel slim dat ze een gratis update naar Windows 10 gaan voorzien voor iedereen vanaf Windows 7, dat zou wel eens de doorslag kunnen geven om dit nieuwe OS populair te maken.
      Ja, is in hun belang dat ze Windows 10 zo snel mogelijk op zoveel mogelijk PC's en devices krijgen. Een jaar de tijd om gratis de update te doen, lijkt me wel mooi. Jammer dat ze niet doen zoals Apple en het volledig gratis geven, en niet enkel indien je binnen de 12 maanden na release update. Nou ja, denk dat de release rond september-oktober zal liggen en 'k zal de upgrade doen na een maand of twee-drie, om zeker te zijn dat de eerste bugs opgelost zijn...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #4
        Re: Windows 10

        Yes, gezien
        't Is gratis voor gebruikers van Windows 7 en 8(.1).
        Leuk voor mij: heb drie pc's die het ook leuk zullen vinden.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Windows 10

          Twee dagen geleden had sprak ik nog met een colega informaticus.
          Iedereen start met windows, ze zijn er niet tevreden over, stappen over naar linux of mac en komen dan terug op de "nieuwe" windows die nu zoveel beter is geworden.

          Wat ze niet weten is dat er eigenlijk niet zoveel veranderd inwendig aan die windows. De look is totaal anders ok, maar met wat truckjes kan je een windows vista, 7, 8, 8.1 of 10 er net zo doen uitzien als een windows xp. Ok, ze hebben de veiligheid beetje aangescherpt ook maar het zit nog vol gaten hoor. Linux en mac zijn daar zelfs nog slechter in.
          Hoeveel mensen kunnen hun firewall goed instellen bv? 0,01 % van de bevolking? Veel meer zal da nie zijn.

          Het is gewoon een oud wijf met mooie makeup.

          Wel zijn er een paar mooie ontwikkelingen gedaan omtrend .net bv om er maar eentje te noemen.
          En er is een nieuwe trend inzake het ontwikkelen van programmas maar die materie is te diepgaande en zou jullie vervelen.

          Maar naar de gebruiker toe, hoe minder functioneel ze windows maken, hoe meer populair em wordt.
          Dat is exact hetzelfde wat we gezien hebben toen DOS 4.01 uitkwam.
          Voordien kon bijna niemand werken met DOS, nu was het een eitje geworden.
          Wat was het grote verschil? Microsoft heeft toen het dos-menu ingevoerd waardoor gebruikers na de opstart direct hun tekstverwerking konden opstarten (wordperfect in die tijd) door op een pijltje te drukken en op enter te duwen. Dat was veel beter dan het typen van:
          c:\cd wp
          wp

          is veel complexer dan een dosmenu



          Daaruit kunnen we alleen maar concluderen dat de gemiddelde mens eigenlijk niets van computers af weet.
          En dat hebben ze bij Microsoft begrepen.

          Ander voorbeeld is bv aangaande Linux...
          Android? oooo wat een leuk OS, Linux moeten ze niet hebben zun maar Android is top LOL tis linux waar ze alles hebben uitgehaald!
          Last edited by xafke; 23 januari 2015, 23:40.

          Comment


          • #6
            Re: Windows 10

            xafke,
            het zijn de programma's die Windows hebben groot gemaakt.
            Al de overigen kwamen na gehuppeld

            Met Android kan ik overweg en met linux niet.

            En in gebruikersvriendelijkheid zijn het Mac OS en Windows zeer goed.
            Linux is aan 't bijbenen en begint aardig op Windows te gelijken (het uiterlijk).

            imo moet je een besturing niet 'voelen'.
            En voor mijn part moeten er zogenaamde extra's niet inzitten.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Windows 10

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht


              Daaruit kunnen we alleen maar concluderen dat de gemiddelde mens eigenlijk niets van computers af weet.
              En dat hebben ze bij Microsoft begrepen.
              Dat is maar goed ook, als je een wasmachine, stofzuiger, boormachine, auto, digitale camera... (of eender welk ander apparaat) gebruikt, dan hoef je toch ook niet te weten hoe dat inwendig allemaal zijn werk doet?
              We moeten dus niet weten hoe het werkt, we moeten weten hoe we ermee moeten werken, en dat is een heel andere zaak.

              Op mijn eerste computer moesten er ook nog heel wat zaken in DOS gebeuren, ik was blij dat dat bij de latere computers niet meer nodig was.
              Als je dat alle dagen nodig hebt, dan lukt dat wel, maar als je daar heel af en toe moet zijn om bijvoorbeeld een spelletjesprogramma te installeren, dan was het elke keer toch weer zoekwerk om dat in orde te krijgen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Windows 10

                FWIW build 9926 vandaag ...

                Comment


                • #9
                  Re: Windows 10

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

                  Met Android kan ik overweg en met linux niet.

                  ..
                  Tiens, nog niet zo lang geleden werd ik hier door de meutes weggehoond toen ik zei dat Linux na al die jaren nog steeds bagger is ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windows 10

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    We moeten dus niet weten hoe het werkt, we moeten weten hoe we ermee moeten werken, en dat is een heel andere zaak.
                    Ja en dat weet het merendeel van de gebruikers ook niet.
                    Meestal maar wat klik klik hier en daar en zien wat het geeft, maar bij het minste dat iets er eens anders uitziet zitten ze vast.
                    Eens een manual lezen (lees opzoeken in de help of via Google) doen ze niet, maar klagen dat het product slecht is weten ze dan wel neer te pennen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windows 10

                      Voor wie het wil uitproberen én in het Nederlands, het kan : http://www.gratissoftwaresite.nl/dow...w-januari-2015
                      Goed lezen! Het is een tijdelijke versie! Best via een virtuele machine!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Windows 10

                        Oorspronkelijk geplaatst door dwd
                        Je kunt niet stellen dat Linux bagger is, je kunt wel stellen dat jij Linux bagger vindt.
                        Dat kan aan Linux liggen maar net zo goed aan jou en er was blijkbaar een meute van mening dat het aan jou lag.
                        yep ... dat is namelijk het standaard gedrag van meutes ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Windows 10

                          Heb 15 jaar op Mac gewerkt, niets over te zeggen. Super.
                          Linux, dat is een hobby. De keuze en 'vrijheid' is enorm maar je moet soms compromissen maken.
                          Maar iemand die zegt dat hij met Android overweg maar niet met Linux, die weet niet wat hij/zij zegt.
                          Je moet nu niet meteen met Arch linux aan de slag en zelf als het ware je OS gaan samenstellen maar als je met Ubuntu of Linux Mint niet overweg kunt, sorry, maar dan ben je een grote oen (bij manier van spreken).
                          Tenzij je absoluut de programma's van Microsoft en Adobe nodig hebt (of als je een gamer bent ), kan je met Linux perfect alles doen.
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Windows 10

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Heb 15 jaar op Mac gewerkt, niets over te zeggen. Super.
                            Linux, dat is een hobby. De keuze en 'vrijheid' is enorm maar je moet soms compromissen maken.
                            Maar iemand die zegt dat hij met Android overweg maar niet met Linux, die weet niet wat hij/zij zegt.
                            Je moet nu niet meteen met Arch linux aan de slag en zelf als het ware je OS gaan samenstellen maar als je met Ubuntu of Linux Mint niet overweg kunt, sorry, maar dan ben je een grote oen (bij manier van spreken).
                            Tenzij je absoluut de programma's van Microsoft en Adobe nodig hebt (of als je een gamer bent ), kan je met Linux perfect alles doen.
                            Neen, ik kan niet overweg met Linux.
                            Heb wel er eentje draaien op mijn oude laptop: Xubuntu, ook Mint geprobeerd.
                            Ubuntu heb ik ook geprobeerd. En langer dan eergisteren

                            Ben er zelfs intensief bijna 2 jaar mee bezig geweest.
                            En de problemen bleven steeds dezelfde en zoals je terecht zegt heb ik Adobe en MS nodig.
                            Programma's die ik wilde en draadloos werken waren steeds de struikelblokken.

                            Linux of wat dan ook moet me hetzelfde geven als Windows dat doet.
                            En ik wil ook niet uren en dagen bezig zijn met het leren van nieuwe programma's.
                            Uren sukkelen om een printer aan de praat te krijgen? Begin ik niet meer aan.
                            Ik als "oen" heb het geprobeerd samen met een ex-BD-collega en mijn buurman die ir. en IT-er is en alles behalve een "oen" is.
                            Ach ja, voor ik vergeet: als je het WEET = alles héél gemakkelijk
                            Bestaande e-mail en contacten importeren zal ook zeker heel gemakkelijk zijn?

                            Een ex-BD-collega, brave man hoor ,
                            heeft me ooit verweten dat Windows "enkel klik klik klik" is.
                            Wat is daar mis mee?
                            (lees nog eens wat Bart zegt hier)

                            En ja met Android, die gestripte Linux, kan ik overweg.
                            Ik had een printmodule (app) nodig en binnen 2 minuten werkte alles met een draadloze printer.
                            Trouwens ik wist ook niet dat er een relatie was tussen Android en Linux.
                            Was dit dan nodig?? De boel werkt, geen poespas en dat is wat telt

                            Mag het nog?
                            Ik heb ooit boekhouding gedaan onder Windows 3.11 en Windows 95.
                            Hoever stond Linux in diezelfde periode?

                            En neen, ik twijfel niet aan de kracht van Linux maar als je moet werken
                            met programma's die je nodig hebt dan heb je geen keuze.

                            Veiligheid: wordt ook veel over gepraat.
                            Dat is internet en heb er geen nadelen van
                            En zo kon ik nog even doorgaan.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Windows 10

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Uren sukkelen om een printer aan de praat te krijgen? Begin ik niet meer aan.
                              Ik als "oen" heb het geprobeerd samen met een ex-BD-collega en mijn buurman die ir. en IT-er is en alles behalve een "oen" is.
                              Ach ja, voor ik vergeet: als je het WEET = alles héél gemakkelijk
                              Bestaande e-mail en contacten importeren zal ook zeker heel gemakkelijk zijn?
                              Wellicht een 'oudere' printer ? In recente Windows en OS X versies krijg je ook geen oudere printers meer 'zomaar' aan de praat...
                              En e-mail en contacten importeren ? Zeg me nu niet dat je nog met lokale e-mail clients (en lord knows, pop3 e-mail) werkt ? Ik heb alles in de cloud bij Google, geeft je wel een voordeel natuurlijk. Maar 'k kan begrijpen als je alles bij MS of Apple hebt, dat je dan wel wat moeite kan hebben...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X