Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......


  • #2
    Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

    We hebben een eco-car in de natuur, en dat is nu echt niet te doen Ook ik lijd er verschrikkelijk kou in Batterijen lijden erg met dit weer...
    Wat ben ik blij dat ik dan in een jeep mag rijden, heerlijk warm, maar weer niet milieu vriendelijk helaas.. Maar met de jeep kom ik dan weer overal doorheen en kan het hele gebied doen zonder me af te vragen of ik nog wel terug thuis geraak.. Met de eco-car(8 batterijen achterin) amper 50 km actieradius..Als hij het al haalt

    Comment


    • #3
      Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

      Mijn schoonzoon heeft de zwaarste tesla s gekocht.
      Zou normaal nu in januari worden geleverd.

      Foto's van het interieur spreken al boekdelen.

      In 3,4 sec naar 100km/u. (gevoel van 1.5 G)
      De auto kan zelf ergens naar toe rijden en parkeren, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

      Ben eens benieuwd als hij 'm heeft.

      Comment


      • #4
        Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

        Er bestaan idd al "goede" (lees: bewezen & degelijk) modellen ook, zoals die van Tesla bvb... maar dit zijn slechts enkelingen.

        Ik vraag me af, met de goede designers de dag van vandaag, waarom ze die wagens niet aantrekkelijk(er) maken? (buiten die tesla en nog een paar anderen gerekend dan)
        Telkens een elektrische speler op de markt komt, stelt ie een wansmakelijk gedrocht voor dat bij weinig mensen in de smaak valt, is het niet met 3 wielen dan is het zonder deuren!

        Waarom niet gewoon mooie modellen zoals de wagens die met fossiele brandstoffen aangedreven worden? Niet willen of niet kunnen?
        GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
        AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

        Comment


        • #5
          Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

          Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          We hebben een eco-car in de natuur

          Welkeentje?
          GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
          AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

          Comment


          • #6
            Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Mijn schoonzoon heeft de zwaarste tesla s gekocht.
            Zou normaal nu in januari worden geleverd.

            Foto's van het interieur spreken al boekdelen.

            In 3,4 sec naar 100km/u. (gevoel van 1.5 G)
            De auto kan zelf ergens naar toe rijden en parkeren, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.

            Ben eens benieuwd als hij 'm heeft.
            'k denk dat tesla natuurlijk buiten beschouwing is...
            qua budget ligt deze in een iets hogere klasse he,
            100.000 euroloekes voor de zwaarste tesla tov ergens een 30.000 voor een uitgeruste renault zoe?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              'k denk dat tesla natuurlijk buiten beschouwing is...
              qua budget ligt deze in een iets hogere klasse he,
              100.000 euroloekes voor de zwaarste tesla tov ergens een 30.000 voor een uitgeruste renault zoe?
              Inderdaad, andere categorie, zowel in aankoopprijs als in afwerkingsklasse (logisch gevolg waarschijnlijk)
              Al kosten die instappers ook een aardige duit, om echte instappers te zijn!
              Veel geld voor iets wat qua actieradius & betrouwbaarheid (op gebied van afstand, batterij, ...) niet kan tippen aan een wagen met normale brandstof voor +- dezelfde prijs en/of minder zelfs!
              GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
              AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

              Comment


              • #8
                Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                Als je vlakbij het werk woont (en nog een andere wagen met een benzine of dieselmotor in de garage hebt staan voor de lange afstanden ), dan kan een elektrische wagen wel interessant zijn.
                Een Tesla geraakt wel een stuk verder op een volle accu, maar de kostprijs zit voor de meerderheid van de automobilisten een stuk boven het beschikbare budget.
                Ik vraag mij ook af hoe lang zo'n accu meegaat, lithium-ion accu's verliezen per jaar zo'n 5-10% in capaciteit.
                Dat wil zeggen dat je er na een jaar al 5-10% minder ver mee geraakt.
                Het is dus best mogelijk dat je met een nieuwe elektrische wagen gemakkelijk op het werk geraakt, maar dat je na een paar jaar die afstand niet meer haalt omdat de capaciteit van de accu's te laag geworden is.
                Blijkbaar maakt niemand zich daarover zorgen, want ik heb er nog nergens iets over gelezen.
                Als je zelf met dat probleem zit, dan wordt het wel een heel erg dure zaak om de accu's te laten vervangen.

                De loodaccu die in zowat elke auto met benzine of dieselmotor zit, die verliest ook geleidelijk aan capaciteit, maar dat merk je pas als die capaciteit zo laag geworden is dat de startmotor niet meer snel genoeg rond draait om de motor te starten.
                Bij een elektrische auto zal je die capaciteitsvermindering wel opmerken doordat de actieradius steeds kleiner wordt.
                In de winter zal de actieradius van een elektrische wagen zo al minder zijn doordat een koude accu nooit de volle capaciteit levert.


                Het nadeel van een auto met verbrandingsmotor, laag rendement, waardoor er veel warmte moet afgevoerd worden langs de radiator, is wel een voordeel in de winter, want daardoor hoef je geen kou te lijden...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik vraag mij ook af hoe lang zo'n accu meegaat, lithium-ion accu's verliezen per jaar zo'n 5-10% in capaciteit.
                  Dat wil zeggen dat je er na een jaar al 5-10% minder ver mee geraakt.
                  Het is dus best mogelijk dat je met een nieuwe elektrische wagen gemakkelijk op het werk geraakt, maar dat je na een paar jaar die afstand niet meer haalt omdat de capaciteit van de accu's te laag geworden is.
                  Blijkbaar maakt niemand zich daarover zorgen, want ik heb er nog nergens iets over gelezen.
                  Als je zelf met dat probleem zit, dan wordt het wel een heel erg dure zaak om de accu's te laten vervangen.

                  De loodaccu die in zowat elke auto met benzine of dieselmotor zit, die verliest ook geleidelijk aan capaciteit, maar dat merk je pas als die capaciteit zo laag geworden is dat de startmotor niet meer snel genoeg rond draait om de motor te starten.
                  Bij een elektrische auto zal je die capaciteitsvermindering wel opmerken doordat de actieradius steeds kleiner wordt.
                  In de winter zal de actieradius van een elektrische wagen zo al minder zijn doordat een koude accu nooit de volle capaciteit levert.
                  Inderdaad, een daar zal de volgende Tesla op voorbereid zijn, of ze de ingebrachte batterijen ook onderhoud geven of vernieuwen is nog maar de vraag...



                  90 seconden voor een nieuwe batterij, da's sneller dan je tank voldoen, alleen jammer voor de tesla rijders dat ze nog niet zo dik gezaaid liggen die swapstations!
                  GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                  AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                    Resultaten van Tesla en automatische piloot ?

                    Of chauffeurs die geen weg weten met het enorme acceleratievermogen.?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                      Oorspronkelijk geplaatst door jelleken Bekijk bericht
                      Welkeentje?
                      De blauwe met 6 zitplaatsen inclusief bestuurder

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                        Je moet al goed gek zijn om een elektrische wagen te kopen vandaag de dag. Of geld te veel hebben, dat kan ook natuurlijk (en zo zijn er hier op het forum wel een paar, of dat laten ze althans zo uitschijnen )
                        Exorbitante prijzen, beperkte actieradius, 's winters bibberen van de kou in de wagen, capaciteit van de batterijen na een paar jaar beneden alle peil...en er zullen wellicht nog een paar verborgen of nog niet 'ontdekte' gebreken zijn.
                        En voor het milieu zullen er enkelen opperen.... zolang de prijzen zijn wat ze nu zijn zullen er cero, cero cero cero (?) % elektrische wagens rondbollen.
                        En wat deze dan voor 'goeds' zijn voor het milieu, nog eens cero, cero cero cero.... enz.
                        Ik koop alvast NOOIT een elektrische wagen, ook al rijden wij (een paar autoreizen per jaar buiten beschouwing gelaten) slechts een paar dagen per week een 10 à 20 km per dag.
                        Wat een ander doet/koopt zal mij worst wezen .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          ...
                          Wat een ander doet/koopt zal mij worst wezen .
                          Die andere ook vrees ik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            ... zal mij worst wezen .
                            Volledig mee eens hoor, zou hem ook niet kopen Maar, je begint al een 'beetje' op een Nederlander te lijken Welkom bij de club van 'verNederlandste Belgen (Humoristisch bedoeld hoor)
                            Last edited by Guest4; 23 januari 2015, 15:32.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toch nog niet het van het "elektrisch rijden".......

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              Die andere ook vrees ik
                              Ik hoop het voor hem/haar .

                              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                              Volledig mee eens hoor, zou hem ook niet kopen Maar, je begint al een 'beetje' op een Nederlander te lijken Welkom bij de club van 'verNederlandste Belgen (Humoristisch bedoeld hoor)
                              Tsja, alles voor het milieu hé MG, als het maar niet uit mijn portemonnee moet komen .

                              Comment

                              Working...
                              X