Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

    Gisteren mijn D610 binnengebracht met hetzelfde probleem als waarmee de D600 kampt, namelijk dat de sensor vervuild is met plekjes afkomstig van stof & olie.
    6 maand na aankoop is mijn camera al binnen geweest voor sensorcleaning en nu nog eens ongeveer 6 maand later, same deal... alleen nog veel erger.
    En het zijn niet 1-2-10 plekjes... maar ontelbaar veel !

    Ik zal mijn camera 4-6 weken kwijt zijn.
    Voor een DSLR van dat kaliber, van die prijsklasse, toch wel een beetje schandalig, vind ik persoonlijk.

    Shame on Nikon.
    Nikonian

  • #2
    Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

    Dat is toch eigenaardig, want dat probleem zou de reden zijn waarom Nikon zo snel de D600 vervangen heeft door de D610.
    Je zou dan toch mogen verwachten dat ze dat probleem grondig hebben aangepakt...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
      Ik zal mijn camera 4-6 weken kwijt zijn.
      Waar doe jij je toestel binnen?!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

        Heb dat probleem ook gehad na ongeveer één jaar en inderdaad niet een paar maar ontelbare vlekjes en vlekken.
        Toestel binnen gedaan bij de verkoper en binnen de week had ik het terug en tot hiertoe is alles in orde, hopelijk blijft het zo.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

          toestel werd gekocht bij KameraExpress en werd terug binnen gebracht bij KE in Wilrijk, nu sturen ze het toestal naar Nikon Nederland.
          wait and see... hopelijk iets sneller dan 4-6 weken...
          Nikonian

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

            helaas Black B@ndit, D610 kamp ook met die problemen.
            Nikonian

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

              alle recente high-end nikons (die een sluitersnelheid van 1/8000ste hebben) hebben hier last van... d7100 had er ook van,
              maar na een eerste sensor-cleaning (toen stond hij vol vlekjes) waren er na evenveel klicks veel minder vlekjes (zeer aanvaardbaar nog)
              wat is je shuttercount?
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                ik schat 11000 of meer
                Nikonian

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                  en had je het de eerste keer kwa shuttercount eerder of hetzelfde ( ik denk na bv 25000 dat de meeste overtollige olie er wel uit zou moeten zijn?)
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                    ik schat 11000 of meer
                    Nikonian

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                      de eerste keer (ongeveer rond de 4000-5000) een stuk minder, maar toch meer dan normaal...
                      meer dan ok voor zo'n duur speelgoed.
                      Nikonian

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        alle recente high-end nikons (die een sluitersnelheid van 1/8000ste hebben) hebben hier last van... d7100 had er ook van,
                        maar na een eerste sensor-cleaning (toen stond hij vol vlekjes) waren er na evenveel klicks veel minder vlekjes (zeer aanvaardbaar nog)
                        wat is je shuttercount?
                        Zo is ook met mijn D800 geweest. Na een eerste en zelfs een tweede cleaning en ong. 10000 kliks kwam alles in orde. Nu heb ik maar stof af en toe.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                          Omdat ik binnenkort aan een D7100 wil, toch wel een beetje geschrokken.
                          Maar, hoe erg is dit ? Kan je dit met de bestaande reinigingsmiddelen (swabs e.d.) niet zelf oplossen ?
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                            @ Johan1956, Hier nog geen problemen gehad met de D7100. Hij is ondertussen 1 jaar oud en ongeveer 8000 clicks.

                            Mvg Yves.
                            What you see is what you get

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D610 met sensor oil & dust probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Omdat ik binnenkort aan een D7100 wil, toch wel een beetje geschrokken.
                              Maar, hoe erg is dit ? Kan je dit met de bestaande reinigingsmiddelen (swabs e.d.) niet zelf oplossen ?
                              dit is toch behoorlijk erg en je moet bij alle high -end nikons hiermee rekening houden dus er is geen ontkomen aan (ben eens benieuwd of de d750 hier last zal van hebben)
                              je ziet dit het best als je een wit blad of zeer heldere hemel schiet met f16 of meer, meestal in de hoeken
                              voorbeeldje met een 2stops onderbelichting met d7100 (als het op zijn ergste was)

                              http://nl.tinypic.com/usermedia.php?...c#.VMO7TWfwuUk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X