Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

    Goeiedag ,

    ik heb een koper voor mijn bestelwagen : een handelaar die hem koopt voor export en zelf voor de keuring zorgt. Ik ben zelfstandige en maak dus een factuur op met BTW (geen probleem voor de koper). Ik ga buiten de normale gegevens ook nog op de factuur zetten "koper zorgt zelf voor de keuring". Zijn er nog andere gegevens die ik best op de factuur zet : nummer ID-kaart ofzo , chassisnr. ... ?

    Met dank ,
    Mark

  • #2
    Re: Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

    ik zou daar opzetten:

    voertuig wordt verkocht in de staat dat deze zich bevindt, deze staat is gekend door de koper.

    Gr.

    Patrick
    Nikon.

    Comment


    • #3
      Re: Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

      Als de auto bestemd is voor export (en dus niet opnieuw wordt ingeschreven in België) dan is er helemaal geen keuring nodig .
      Het Belgische keuringsbewijs wordt toch niet aanvaard in het buitenland.
      Het voertuig moet gekeurd worden in het land waar het wordt ingeschreven.

      Als je dan toch iets over de keuring wil vermelden, zou ik schrijven :
      Wordt verkocht in de staat dat deze zich bevindt en gekend door de koper, zonder keuringsbewijs en zonder garantie".

      Comment


      • #4
        Re: Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

        Bedankt voor jullie gegevens. Morgenvroeg komt de koper . Nog 1 probleempje : de verzekering . Ik kan misschien best ook op de factuur zetten : "vanaf nu liggen alle verantwoordelijkheden (verzekering ...) bij de koper " en het uur van aankoop vermelden bij de datum op de factuur.

        Groeten ,
        Mark

        Comment


        • #5
          Re: Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

          Oorspronkelijk geplaatst door markwijns Bekijk bericht
          Bedankt voor jullie gegevens. Morgenvroeg komt de koper . Nog 1 probleempje : de verzekering . Ik kan misschien best ook op de factuur zetten : "vanaf nu liggen alle verantwoordelijkheden (verzekering ...) bij de koper " en het uur van aankoop vermelden bij de datum op de factuur.

          Groeten ,
          Mark
          Koper komt volgende week , wegens sneeuw.

          Mark

          Comment


          • #6
            Re: Bestelwagen verkopen aan handelaar voor export met factuur

            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Als de auto bestemd is voor export (en dus niet opnieuw wordt ingeschreven in België) dan is er helemaal geen keuring nodig.
            En als je verkoopt aan een autohandelaar moet je ook niet naar de keuring, dat is dan zijn taak.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X