Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Starten met studiomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Starten met studiomateriaal

    Hoi!

    Ik ga me binnenkort op nieuw terrein begeven door me iets meer te willen bezig houden met portretten en dergelijke en zou ook graag eens gaan kijken voor wat studiomateriaal. Alleen heb ik geen enkel ervaring met belichtingsmateriaal en dergelijke. Zijn er mensen die me eventueel wat goed materiaal kunnen aanraden dat perfect is om mee te starten? Dat moet niet superduur zijn, maar mag natuurlijk wel wat kwaliteit zijn. Wat zijn zo de items die perfect zijn om te starten? Paraplu's, reflectoren, lampen,... Ik zeg het, het is allemaal nieuw territorium voor mij, dus ik weet niet wat zoal aangeraden wordt om mee te gaan starten.

    Op de website van een A&C staat bv ook een hele hoop materiaal, maar er staat zoveel dat ik het bos door de bomen niet meer zie. Ook qua prijzen schommelt het heel erg. Zijn er mensen die ervaring hebben met bepaald materiaal die eventueel aan te raden zijn. (Ook om mee te starten als beginner?)

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Starten met studiomateriaal

    Kijk hier eens
    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

    Comment


    • #3
      Re: Starten met studiomateriaal

      Zoals OpaJM terecht aangeeft zou ik beginnen met wat flitsen en parapluutjes, als strobist dus. Yongnuo flitsen zijn niet zo duur, daar wat triggers bij en voor je het weet ben je vertrokken.
      Voordeel:je bent mobiel, kan alles manueel bijstellen
      Nadeel: je hangt van batterijen af, zal zeker in het begin wat langer zoeken naar instellingen en waarden

      Goeie raad: koop je statieven niet te goedkoop, afgelopen weekend is er nog een flits gesneuveld door te licht materiaal. Falcon Eyes heeft stabiele betaalbare statieven.
      Phottix heeft mooie combo's voor statief en softbox, en is best wel goed, geen klagen van mijn octabox. Lees vooral veel, en als het kan koop de cursus van Zack Arias of het boek van Scott Kelby rond light it, shoot it, edit it.

      En stel vragen op dit forum hé. ;-)
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Starten met studiomateriaal

        Studioflitsen zijn toch iets makkelijker om mee te beginnen dan strobist vind ik persoonlijk.


        In Aangeboden staat een goede set
        Last edited by zunoel; 23 januari 2015, 07:30.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Starten met studiomateriaal

          Alvast bedankt voor de antwoorden. Was even aan het kijken voor een deftig studiostatief, maar op de website van A&C staan er zoveel dat ik het bos door de bomen niet zie.

          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


          Iemand die een bepaald statief kan aanraden. Maximaal rond de 100€.
          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies


          Dit leek me bv toch al een vrij deftig statief om mee te starten samen met een 600ex?

          Comment

          Working...
          X