Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

    Hallo ik heb een renault laguna 1900dci grandtour van 2003 maar wil niet starten slaat wel aan maar wil niet draaien ook niet met startpilot kan iemand mij helpen egr klep is al vervangen en diesel krijgt gij ook mvg

  • #2
    Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

    Moderator Note: Ik heb je tweede bericht met dezelfde tekst verwijderd. Crossposting is niet toegestaan. Misschien krijg je hier hulp, maar besef dat dit een fotografieforum is, geen autoforum, en dat de echte 'experts' wellicht elders zitten.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

      Oorspronkelijk geplaatst door johan15 Bekijk bericht
      Hallo ik heb een renault laguna 1900dci grandtour van 2003 maar wil niet starten slaat wel aan maar wil niet draaien ook niet met startpilot kan iemand mij helpen egr klep is al vervangen en diesel krijgt gij ook mvg
      Registreren op fotografieforum voor een diesel vraag is natuurlijk lastig

      1: Batterij nog in goede staat?
      2: Draait de startmotor nog rond?
      3: Is het plots dat hij niet meer start, of deed de wagen laatste tijd lastig?
      4: Al naar de garagist geweest om hem te laten uitlezen?
      5: toevallig geen naft getankt?
      6: ...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

        Is het deze ?
        Renault Laguna ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.


        Voor een relatief laag bedrag kan je lid worden van VAB of TW. Gratis diagnose binnen het uur, soms zelfs herstelling ter plaatse als het een kleinigheid is. Als het niet ter plaatse kan, dan wordt je auto per takelwagen naar de garage gebracht, en krijg je tot 5 dagen een vervangwagen. Het is zijn geld dubbel en dik waard.

        om maar voort te gaan:
        6 : gloeibougies in orde ?

        Comment


        • #5
          Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

          Comment


          • #6
            Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

            Touring was ook het eerste waar ik aan dacht, maar ja: ik ken niks van auto's! Mijn nieuwe VW 'trok' op zondagmorgen ook van geen kanten, en ik dacht al: uitlaat dicht, suiker in brandstoftank... tja wat gaat er dan allemaal door je hoofd, totdat bleek dat het extra matje onder de gaspedaal stak, waardoor ik die pedaal niet fatsoenlijk kon indrukken!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

              Vroeger was het nog mogelijk om zelf een diagnose te stellen als een benzine of dieselmotor niet meer werkte.
              Tegenwoordig hangen er een heleboel sensors aan, en wordt alles elektronisch geregeld.
              In de garage gebruiken ze ook een computer om te zien waar de fout zit.
              Aan de hand van de foutcode kunnen ze bepalen welke onderdelen defect zijn.

              Maar er kan bijvoorbeeld ook water in de brandstof zitten, er kan een filter dicht zitten....

              Vroeger deed ik al het onderhoud zoveel mogelijk zelf (olie, contactpuntjes, bougies, filters...) tegenwoordig blijf ik er liever af (olie verversen, bougies en filters vervangen zal nog wel lukken, de rest is te "high tech" voor mij).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                Maak eens een foto van de motor, dat werkt hier beter. Niet iedereen kan lezen hier.

                Comment


                • #9
                  Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                  Mss eens kijken naar uw toetsenbord ook uw .............. en ,,,,,,,,,,,,,,,, werken niet meer :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                    Oorspronkelijk geplaatst door johan15 Bekijk bericht
                    diesel krijgt gij ook mvg
                    En waar kan ik die diesel komen ophalen?
                    Over hoeveel liter praten we ongeveer?
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                      Voila Tommie, tevreden.
                      Last edited by Guest42; 21 januari 2015, 11:47.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zo ken ik er ene die daar drie jaar mee rondgereden heeft, met een Audi 100 en altijd maar klagen dat die auto niet trok
                        was zijn eerste diesel en hij dacht dat het normaal was, tot zijn broer er eens mee reed, toen hij terug kwam zij hij dat hij die mat
                        in de koffer had gelegd omdat deze niet van onder het gaspedaal kon, plots had hij een gans andere auto.........
                        Moeten zowel bij deze als bij LesC wel hééél dikke matten geweest zijn.
                        Wanneer je je gaspedaal echt tot op de bodem moet drukken om je wagen te laten optrekken zal er wel meer aan de hand zijn vrees ik .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Moeten zowel bij deze als bij LesC wel hééél dikke matten geweest zijn.
                          Wanneer je je gaspedaal echt tot op de bodem moet drukken om je wagen te laten optrekken zal er wel meer aan de hand zijn vrees ik .
                          Afhankelijk van het type gaspedaal moet je mat zelfs niet dik zijn...
                          Bij onze mercedes scharniert het gaspedaal onderaan, als daar nog maar een stukje met tussen kruipt, dan kan je je gas pedaal niet goed induwen...

                          Geen idee of dat bij een audi 100 ook zo is...
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                            Die mat en dat starten hebben weinig met elkaar te maken.
                            Ik vrees dat de TS hier niet meer terugkomt.

                            Anyhow, een Renault van 12 jaar oud is sowieso versleten. (Ik zou daar toch geen geld meer aan uitgeven.)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Renault Laguna Grandtour Diesel 120 PK

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Die mat en dat starten hebben weinig met elkaar te maken.
                              Ik vrees dat de TS hier niet meer terugkomt.

                              Anyhow, een Renault van 12 jaar oud is sowieso versleten. (Ik zou daar toch geen geld meer aan uitgeven.)
                              Dat klopt, het was gewoon inpikken op wat een paar mensen hier schreven, en dat is op een forum schering en inslag.

                              Comment

                              Working...
                              X