Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familievakantie combineren met fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Familievakantie combineren met fotograferen

    Het allemaal,

    Samen met men vrouw en twee kindjes van 5 en 2,5 wil ik eind mei op vakantie voor een tweetal weken. We aanmeten de wagen en het liefst van al wat rondtrekken. Hiermee bedoel ik dat we maximum 3 dagen per locatie willen blijven.
    Het is natuurlijk in de eerste plaats een familievakantie, maar als amateurfotograaf is een leuke locatie die fotografische mogelijkheden biedt natuurlijk mooi meegenomen.

    Ik dacht in eerste instantie aan Schotland of Tsjechië, maar wil even jullie mening/advies/ervaringen kennen. Zijn er in deze landen leuke locaties voor zowel kinderen als fotografen te entertainen?

    Ook andere bestemmingen zijn uiteraard welkom, al is het budget wel eerder beperkt, dus geen Namibië of zo hè [emoji2]

    Thanks,
    Jan


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • #2
    Re: Familievakantie combineren met fotograferen

    Hoe mooi Schotland ook mag zijn ... in mei en met twee zo kleine kinderen, ik zou er nooit aan denken. Tsjechië ken ik niet.

    Toen onze kinderen zo klein waren zijn we herhaaldelijk naar de Provence geweest. Heerlijke herinneringen aan overgehouden.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Familievakantie combineren met fotograferen

      Waarom zou je schotland dan afraden? De weersomstandigheden?

      Comment


      • #4
        Re: Familievakantie combineren met fotograferen

        Zeker niet voor de fotografische mogelijkheden!!

        In de eerste plaats zeker omwille van het weer en de temperatuur. Ik denk vooral aan die kleine kinderen. Schotland associeer ik met trekken, wandelen, kastelen bezoeken, whisky proeven, ....

        Kinderen associeer ik met water, een riviertje, dammetje bouwen, en als het kan ... een beetje warmte.

        Maar vooral: schrijf Schotland zeker op je "to do" lijst ... later!!
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Familievakantie combineren met fotograferen

          Niemand ervaringen met Tsjechië? Andere tips zijn ook altijd welkom!

          Thanks

          Comment


          • #6
            Re: Familievakantie combineren met fotograferen

            Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vind vakanties waarbij je rondtrekt (ook al blijf je soms twee/drie dagen op dezelfde plaats) alles behalve kindvriendelijk.
            En wanneer vader dan nog wat intensief gaaf fotograferen kan moeder een volledige vakantie gaan babysitten op die twee pagadders.
            Met kinderen van 2 en 5 zou ik het zeker niet doen. Die spelen graag, en nu zullen ze uuuren in de wagen moeten doorbrengen...
            Maar alle ouders moeten doen waar ze zin in hebben, dus toch een prettige vakantie gewenst.

            Comment


            • #7
              Re: Familievakantie combineren met fotograferen

              een topper:

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Familievakantie combineren met fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik vind vakanties waarbij je rondtrekt (ook al blijf je soms twee/drie dagen op dezelfde plaats) alles behalve kindvriendelijk.
                En wanneer vader dan nog wat intensief gaaf fotograferen kan moeder een volledige vakantie gaan babysitten op die twee pagadders.
                Met kinderen van 2 en 5 zou ik het zeker niet doen. Die spelen graag, en nu zullen ze uuuren in de wagen moeten doorbrengen...
                Maar alle ouders moeten doen waar ze zin in hebben, dus toch een prettige vakantie gewenst.
                Ik sluit mij hier bij aan.
                Toen onze jongens nog zo klein waren hebben wij een gite gehuurd in de Alpen.
                Van daaruit maakten we dan kleine tochtjes afgewisseld met rustdagen aan de gite.
                We vonden het allemaal heel tof en heb er toch redelijk wat mooie natuurbeelden aan over gehouden.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Familievakantie combineren met fotograferen

                  Natuurlijk ieder zijn mening, maar onze kinderen vonden het heerlijk om vorig jaar 2 weken door Marokko te reizen. Uren in de wagen is niet het geval, hooguit twee tot drie uur om de drie dagen. En intensief fotograferen is ook niet de bedoeling natuurlijk.
                  Maar soit, ik vroeg niet naar jullie mening over hoe ik moet reizen met mijn kinderen, maar naar leuke vakantie bestemmingen


                  Sent from my iPad using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Familievakantie combineren met fotograferen

                    Oorspronkelijk geplaatst door moons83 Bekijk bericht
                    Natuurlijk ieder zijn mening, maar onze kinderen vonden het heerlijk om vorig jaar 2 weken door Marokko te reizen. Uren in de wagen is niet het geval, hooguit twee tot drie uur om de drie dagen. En intensief fotograferen is ook niet de bedoeling natuurlijk.
                    Maar soit, ik vroeg niet naar jullie mening over hoe ik moet reizen met mijn kinderen, maar naar leuke vakantie bestemmingen


                    Sent from my iPad using Tapatalk
                    Oeps, sorry hoor, maar ik had in je openingspost gelezen "Zijn er in deze landen leuke locaties voor zowel kinderen als fotografen te entertainen?"
                    En die heb je in elk land dacht ik.
                    En bovendien, moet je eens zien met welk zinnetje ik mijn eerste reactie heb gestart . En daarna gaf ik mijn mening.
                    Maar ik belooft het, ik zal het nooit meer doen. Nog veel reisplezier.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Familievakantie combineren met fotograferen

                      Mei is trouwens de topmaand voor Schotland, ik ga er al 15 jaar naartoe. Als je gaat ga dan zoveel mogelijk noord. Wat de kinderen betreft, mijn dochter was 5 toen ze mee aan "islandhopping" deed......en met het tentje. Wees niet bang, ze kunnen tegen een stoot
                      CANON EOS 60D
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Familievakantie combineren met fotograferen

                        Wij zijn al verschillende keren naar Tsjechië geweest met het gehele gezin.
                        In het noord-westen is voldoende te doen: wandelen, fotograferen etc.
                        Rinus

                        Comment


                        • #13
                          Re: Familievakantie combineren met fotograferen

                          De meren in Italië, De Camargue, Kroatië, Slovenië...je hoeft daarvoor niet veel rond te trekken denk ik. En je moet denk ik niet alle dagen fotograferen. Gewoon eens een goeie ochtend uittrekken, voor dag en dauw. en terug als de zon wat hoger staat en iedereen wakker wordt.

                          Comment

                          Working...
                          X