Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uil Trailcam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uil Trailcam

    Beste vrienden,

    Ik heb deze nacht een video kunnen maken met mijn trailcam.
    U zal zien dat deze overbelicht is en dat ik mijn gefilmde dier niet goed kan zien.
    Weet iemand of kan iemand de belichting van dit filmpje aanpassen zodat de opname duidelijker wordt?

    https://www.youtube.com/watch?v=zI4Gs0v46rY

    Alvast bedankt,

    Jens Courtens

  • #2
    Re: Uil Trailcam

    Lijkt me helemaal uitgebrand... mss te proberen in Adobe Premiere ?
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Uil Trailcam

      Is wel een mooi voorbeeld van hoe automatische lichtmeting volledig de mist in gaat bij dit soort situaties.

      Bij volgende poging dus 'manuele stand' en diafragma flink stuk dichtdraaien.
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: Uil Trailcam

        Moderator Note: Verplaatst van Fotobewerking naar Video Technisch.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Uil Trailcam

          Oorspronkelijk geplaatst door Courtens Bekijk bericht
          .........................
          Weet iemand of kan iemand de belichting van dit filmpje aanpassen zodat de opname duidelijker wordt?
          video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

          .....................................
          In de witte uitgebrande delen, de vogel dus, zit er helemaal geen beeldinformatie meer.
          Jammer genoeg voor jouw video is daar niets deftigs meer aan te verbeteren.

          Het onderwerp, de vogel, is te dicht bij de camera.
          Je kan de leds afdekken met witte doorschijnende folie, of er een diffusor rond bouwen, om zachter licht te hebben. Maar dan zullen de dieren die verder zijn onderbelicht worden.

          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
          Is wel een mooi voorbeeld van hoe automatische lichtmeting volledig de mist in gaat bij dit soort situaties.
          Bij volgende poging dus 'manuele stand' en diafragma flink stuk dichtdraaien.
          Als je na een tijdje geleerd hebt om met de manuele stand de belichting te regelen zal je een betere belichting hebben dan op automatisch. 's Nachts althans.
          Last edited by Skitch; 19 januari 2015, 12:27.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Uil Trailcam

            Dank u wel voor de reacties!
            Ik kan jammer genoeg de manuele belichting niet regelen.
            Heb nu enkele leds afgedekt met donker plakband en de overige leds met kalkpapier.
            Dit dan getest in kleine donkere kamer en het beeld is dan toch wel veel beter.
            Nu trailcam terug ophangen en hopelijk kan ik morgenavond terug een filmpje plaatsen van dezelfde uil, met hopelijk beter resultaat!

            Nogmaals dank!
            Jens Courtens

            Comment


            • #7
              Re: Uil Trailcam

              Veel succes gewenst!!

              Benieuwd naar de resultaten.
              "Just do it !"

              http://jr52.be/index.html

              Comment

              Working...
              X