Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ter vervanginging D300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ter vervanginging D300

    Enkele jaren heb ik een D300 en maak ik gebruik van NIKON ED AF NIKOR 80-200mm 1:2.8 D lens. Hoofdzakelijk gebruik avondwedstrijden voetbal (onbetaalde hobby)

    Nu is mijn toestel aan vervanging toe en zoek ik een betaalbaar vervangtoestel, waarop de lens zeker verder kan gebruiken!

    Mijn zoon heeft een Nikon D3200 waarop die lens (eens als proef) niet werkte. Welk (betaalbaar) toestel zou hier het best bij passen? Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Ter vervanginging D300

    ik zou de nikon d7100 aanraden, deze heeft een ingebouwde AF motor


    volgens KR zou deze werken.
    Nikon Powah

    Comment


    • #3
      Re: Ter vervanginging D300

      Is je D300 stuk? Ik weet niet wat je anders meer wilt op een nieuwere body.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Ter vervanginging D300

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Is je D300 stuk? Ik weet niet wat je anders meer wilt op een nieuwere body.
        Gelukkig niet ;-)

        Maar krijg toch wel een probleem met nemen foto's voetbal avondwedstrijden. Wanneer ik foto's neem op stand M diafragma op 2.8 en neem ik als sluitertijd bijv. 640, dan maakt bij het klikken de sluitertijd gekke bokkensprongen. Hetzij hogere of lagere waarden. Ook niet altijd mooie foto's (onzuiver/beweging) en bij hoge ISO 3200 veel ruis. Ligt het aan verkeerde instelling? Alle info welkom uiteraard om tot beter resultaat komen!

        Comment


        • #5
          Re: Ter vervanginging D300

          Die opvolger van die D300s laat ondertussen wel erg lang op zich wachten (de D7XXX is toch niet wat mensen zoeken als opvolger voor hun D300(s), dat zou nikon ondertussen al moeten doorhebben)
          Misschien wachten op de D7200?

          Wat is je budget overigens?

          Hoeveel clicks heeft je D300 momenteel?
          Wat de sluitertijd betreft, verspringt deze na het nemen van de foto, of neem je de foto dan op de (gewijzigde/foute) sluitertijd?
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment


          • #6
            Re: Ter vervanginging D300

            kijk eens voor een 2dehands D700
            die zijn zeker nog de moeite waard en daar kan je al een stuk hoger mee gaan in iso waarde

            Comment


            • #7
              Re: Ter vervanginging D300

              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
              Die opvolger van die D300s laat ondertussen wel erg lang op zich wachten (de D7XXX is toch niet wat mensen zoeken als opvolger voor hun D300(s), dat zou nikon ondertussen al moeten doorhebben)
              Misschien wachten op de D7200?

              Wat is je budget overigens?

              Hoeveel clicks heeft je D300 momenteel?
              Wat de sluitertijd betreft, verspringt deze na het nemen van de foto, of neem je de foto dan op de (gewijzigde/foute) sluitertijd?
              - als budget een €800
              - aantal clicks is een goeie 5000
              - op de stand M, verspringt de sluitertijd telkens klikken nemen van een foto. Stel ik bijv. in op 640, na aanklikken springt hij telkens een trap hoger of lager. Staat hij dan op 800 dan springt hij de volgende maal op 1000 of terug op 640

              Comment


              • #8
                Re: Ter vervanginging D300

                Hoe betrouwbaar is tweedehands? Gaat toch over een niet onaardige som!

                Comment


                • #9
                  Re: Ter vervanginging D300

                  Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
                  - als budget een €800
                  - aantal clicks is een goeie 5000
                  - op de stand M, verspringt de sluitertijd telkens klikken nemen van een foto. Stel ik bijv. in op 640, na aanklikken springt hij telkens een trap hoger of lager. Staat hij dan op 800 dan springt hij de volgende maal op 1000 of terug op 640
                  heb je per ongeluk de bracketing stand niet geactiveerd?
                  controleer volgende eens of dat niet geactiveerd is
                  The Pansonic Lumix line of digital cameras includes a variety of different cameras for everyone from the entry-level consumer to the professional photographer. While each Lumix model camera is a little different, there are a few similarities throughout the line in how the Lumix cameras operate.


                  dat heb ik ook al eens voorgehad
                  5000 clicks is echt peanuts voor een D300
                  ik heb met mijn vorig toestel een D200 rond de 160 000 foto's gemaakt en die werkte nog tot hij eens 5meter lager gevallen was
                  Last edited by gert007; 17 januari 2015, 23:14.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ter vervanginging D300

                    als je een D700 vind met weinig clicks dan mag je zeker zijn dat je wel een paar jaar verder kan
                    de sluiter van de D700 is ontworpen voor 150 000 clicks dacht ik
                    ik heb mijn D700 nu een kleine vier jaar denk ik en om en bij de 120 000 clicks
                    dus als je er eentje vind met minder dan 50 000clicks dan ben je vrij zeker

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ter vervanginging D300

                      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                      heb je per ongeluk de bracketing stand niet geactiveerd?
                      controleer volgende eens of dat niet geactiveerd is
                      The Pansonic Lumix line of digital cameras includes a variety of different cameras for everyone from the entry-level consumer to the professional photographer. While each Lumix model camera is a little different, there are a few similarities throughout the line in how the Lumix cameras operate.


                      dat heb ik ook al eens voorgehad
                      5000 clicks is echt peanuts voor een D300
                      ik heb met mijn vorig toestel een D200 rond de 160 000 foto's gemaakt en die werkte nog tot hij eens 5meter lager gevallen was
                      Die aantal clicks zou inderdaad peanuts zijn. Excuses, moet een kleine 50.000 zijn. Is 'maar' een nulleke, maar een groot verschil
                      Hoe kan men precies weten hoeveel clicks een toestel heeft?

                      Na uw gouden tip over bracketing, eventjes handleiding bekeken. Na reset met twee knoppen (qual en belichtingscorrectie) blijkt de sluiterstand nu te blijven staan op de gevraagde waarde

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ter vervanginging D300

                        Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
                        Hoe kan men precies weten hoeveel clicks een toestel heeft?
                        http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...ks-460816.html
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ter vervanginging D300

                          Oorspronkelijk geplaatst door dvh Bekijk bericht
                          Die aantal clicks zou inderdaad peanuts zijn. Excuses, moet een kleine 50.000 zijn. Is 'maar' een nulleke, maar een groot verschil
                          Hoe kan men precies weten hoeveel clicks een toestel heeft?

                          Na uw gouden tip over bracketing, eventjes handleiding bekeken. Na reset met twee knoppen (qual en belichtingscorrectie) blijkt de sluiterstand nu te blijven staan op de gevraagde waarde
                          ik heb dat van die bracketing zelf ook al een paar maal voor gehad daarmee dat er ergens een lampje begon te branden
                          zoveel te beter dat het dat maar is
                          nu kan je rustig aan naar de nabije of verre toekomst heen kijken naar een opvolger van je toestel en er is niet zo direct haast bij

                          Comment

                          Working...
                          X