Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

    Ik zou graag mijn SB 900 flits gebruiken vanop afstand.
    Mijn flits is dus niet gekoppeld aan mijn body nikon D300 ( geen kabel of zender op de body geplaatst )
    Bij nemen van een foto gaat mijn flits niet af ( de schakelaar van de flits staat op remote en niet op master )
    Ik zou dus in principe in de body in de menu flitslicht een andere instelling moeten gebruiken maar ik weet niet welke instelling het is.
    Van het gebruiksaanwijzing ( van de flits )begrijp ik niets.
    Weet iemand daar meer over... dank u

  • #2
    Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

    in je menu van je camera moet je uw interne flits als master instellen
    dus op c (commander) zetten

    Comment


    • #3
      Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

      Oorspronkelijk geplaatst door beaulieu Bekijk bericht
      Ik zou graag mijn SB 900 flits gebruiken vanop afstand.
      Mijn flits is dus niet gekoppeld aan mijn body nikon D300 ( geen kabel of zender op de body geplaatst )
      Bij nemen van een foto gaat mijn flits niet af ( de schakelaar van de flits staat op remote en niet op master )
      Ik zou dus in principe in de body in de menu flitslicht een andere instelling moeten gebruiken maar ik weet niet welke instelling het is.
      Van het gebruiksaanwijzing ( van de flits )begrijp ik niets.
      Weet iemand daar meer over... dank u
      ik heb de sb700 samen met een nikon d7100, ik gebruik mijn nikon d7100 interne flits als een trigger voor de sb700.

      -stel de sb900 in op 'remote' https://www.google.be/search?q=sb900...ml%3B350%3B398

      - in het settings menu van je toestel, ga naar menu - flitsinstellingen- commander

      als je nu je flits aanzet, dan zou je sb900 moeten meeflitsen afh van de sync snelheid.
      Nikon Powah

      Comment


      • #4
        Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

        Ok, bedankt voor jullie informatie.
        Het werkt , maar ik vind dat het flitslicht van mijn te hard is.
        Nu even zoeken hoe ik dit kan dimmen via instelling of gewoon iets over plaatsen ...
        Groetjes.....

        Comment


        • #5
          Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

          gewoon in je menu van je camera instellen
          uw handleiding van je flits en je camera eens goed lezen en volgen, het is niet zo moeilijk hoor

          Comment


          • #6
            Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

            Ik zit in mijn tweede jaar fotografie, en dit jaar is het werken met licht ( studio verlichting, kunstlicht, cobra flits en daglicht )
            Kan u zeggen dat dit voor mij nieuw is en moeilijk te begrijpen van waar het licht komt als ik een foto zie die in een studio genomen is.
            Nu maak ik een stil leven( thuis) met gebruik van een cobra flits , en ik dacht dat ik mijn body kende.
            Wat zal het worden wanneer er een model zal staan..... ze zal weglopen
            Alvast bedankt voor jullie goede raad

            Comment


            • #7
              Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

              je moet in hetzelfde menu ,waar dat je uw interne flits op commandor stand zet in je camera , je externe flits in kracht regelen.
              eigenlijk is dat op zich logisch
              je stelt via dat menu je camera in op master(commandor)
              en je externe flits is slave, die doet die enkel wat je camera hem zegt.
              zo is dat wat snel en simpel uitgelegd
              gewoon wat oefenen en uit testen
              je hebt de ttl stand waarbij dat je camera voor u beslist eigenlijk hoe hard dat je flits moet werken, in deze automatische stand kan je nog wel wat bijsturen van -3 tot +3
              dan heb je nog de manuele stand waarbij jij zelf echt instelt hoe hard dat deze moet werken van volledig vermogen 1/1 tot 1/128 van het volledige vermogen dacht ik

              Comment


              • #8
                Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                Mijn flitskracht van mijn cobra flits kan ik regelen , maar op de body is ook een flits.
                Die moet je uithalen en die geeft de comando aan de cobra flits.
                Nu had ik graag mijn flitskracht van mijn body willen regelen. Het geef mij een schaduw op de achtergrond.
                In feite zou hij niet mogen flitsen, het licht moet van op de zijkant en achterkant komen.
                Denken jullie dat dit mogelijk is ....Dank u

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                  dit gaat zeker
                  je handleiding van de body er eens bijnemen en de juiste instellingen overnemen welke goed uitgelegd staan in de handleiding
                  en volgend item bijkopen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                    Oorspronkelijk geplaatst door beaulieu Bekijk bericht
                    Nu had ik graag mijn flitskracht van mijn body willen regelen. Het geef mij een schaduw op de achtergrond.
                    In feite zou hij niet mogen flitsen, het licht moet van op de zijkant en achterkant komen.
                    Denken jullie dat dit mogelijk is ....Dank u
                    investeren in een SG3 IR en al het zichtbare licht wordt geblokkeerd.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                      wat bedoel je eigenlijk met een cobra flits?
                      nikon heeft geen type flits in hun gamma die cobra noemen
                      de flitsen van nikon beginnen het de letters sb-...
                      wat heb dus nu van merk en type?
                      ofwel eentje van het merk cobra (vrij oude flitsen dus) of een nikon flits?
                      zoals gezegd lees een goed je handleidingen daar kan je de meeste informatie uit halen kwestie instellingen
                      zowel de handleiding van je flits als die van je body moet je erbij nemen
                      daar staat alles netjes in uitgelegd
                      en hier op het forum staat eigenlijk ook al het een en het andere uitgelegd , je moet maar eens de zoekfunctie gebruiken
                      volgend topic oa
                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

                      2minuten zoeken op het forum
                      Last edited by gert007; 17 januari 2015, 20:54.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                        Ik zeg cobra flits tegen mijn SB 900 omdat dit de vorm heeft van een cobra kop.
                        Als ik goed begrepen heb moeten de instellingen vanuit de body komen wanneer de flits niet op je Body staat en anders gebeurt dit op de flits.
                        Ik zal later aan mijn jaar eindwerk voortwerken en eerst mijn handleidingen ( body en flits ) herlezen.
                        Alvast bedankt

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                          tja wat wil je?
                          dat alles je met de paplepel ingegeven wordt?
                          af en toe eens moeite doen kan geen kwaad.
                          je moet af en toe keuzes maken , ook in het echte leven
                          men kan niet alles voor u doen, soms moet je zelf ook wat moeite doen en keuzes maken ivm dingen die belangrijk zijn
                          als je voor je school ook zo weinig moeite wilt doen ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                            Voor mijn eindwerk heb ik nog veel tijd. Mijn maandopdrachten en jaaropdrachten hebben voorrang.
                            Werken met een invulflits ( SB 900 ) heb ik even op de zijkant gezet. Indien het echt nodig doe ik het op school met de studio verlichting ( flitsen ).
                            Dit heb ik beter onder de knie, het was dat ik het gebruik van die invulflits ( cobra ) beter wil begrijpen en gebruiken.
                            Volgend jaar denk ik macro fotografie te doen, en daar heb ik deze flits van doen wanneer ik op stap ben.
                            Alvast bedankt voor je reactie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon SB 900 flits als slave gebruiken

                              Cobra flits

                              SB 900 flits

                              een groot verschil ertussen
                              dus gelieve de juiste benamingen bij de juiste flits te gebruiken
                              vermoedelijk moet je dat ook doen bij je studies
                              als iedereen eens wat meer moeite zou doen om zelf wat op te zoeken en vooral de handleidingen te lezen dan komt men al een pak verder
                              het is in het leven nu eenmaal keuzes maken, ik zou ook graag van alles en nog wat doen, maar de tijd ontbreekt mij ook ervoor

                              Comment

                              Working...
                              X