Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie eerst bij de bal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie eerst bij de bal

    Rechtgezet en de laatste van dit jaar.



    Pixelboy
    Last edited by pixelboy; 12 januari 2015, 14:02.

  • #2
    Re: Wie eerst bij de bal

    Zoals we van u gewoon zijn, " AF "
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Wie eerst bij de bal

      Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
      Zoals we van u gewoon zijn, " AF "
      Bedankt voor deze commentaar.

      Pixelboy

      Comment


      • #4
        Re: Wie eerst bij de bal

        Mooie opname, de spelers gaan ervoor.

        Comment


        • #5
          Re: Wie eerst bij de bal

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel
          Zoals we van u gewoon zijn: "nog altijd even scheef".
          Ja Jos, het is sportfotografie, geen landschapsfotografie.

          Ik zal nog maar eens enkele maanden niets meer posten, kan je gaan zagen op anderen hun foto's.

          Pixelboy

          Comment


          • #6
            Re: Wie eerst bij de bal

            Bij veel sporten is scheef geen probleem, maar bij voetbal vind ik dat ook storend helaas.
            Zeker als het maar ietsjes scheef is, net uit het lood.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

            Comment


            • #7
              Re: Wie eerst bij de bal

              Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
              Bij veel sporten is scheef geen probleem, maar bij voetbal vind ik dat ook storend helaas.
              Zeker als het maar ietsjes scheef is, net uit het lood.
              Niet mee akkoord, sorry.

              Comment


              • #8
                Re: Wie eerst bij de bal

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel
                In de Beginnershoek erger ik mij minder aan een beginnersfout.
                Ja, ik heb spijtig genoeg degelijke ervaring om te weten dat Jij zelfs geen sportfoto's kunt trekken. Kom dan ook niet af met je intellectueel gedoe.

                Ik stop dan ook met nog foto's te plaatsen.

                Met beginnersgroeten,

                Pixelboy

                Comment


                • #9
                  Re: Wie eerst bij de bal

                  Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                  Ja, ik heb spijtig genoeg degelijke ervaring om te weten dat Jij zelfs geen sportfoto's kunt trekken. Kom dan ook niet af met je intellectueel gedoe.

                  Ik stop dan ook met nog foto's te plaatsen.

                  Met beginnersgroeten,

                  Pixelboy
                  De vorige keer toen je het forum een tijdje verliet vond ik dat jammer. Ik vind het ook nu weer jammer want je foto's zijn telkens mooi. Ik vind welliswaar niet dat je steeds zo snel op je tenen getrapt moet zijn. Als je in SC post weet je dat je harde commentaren kan verwachten.
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie eerst bij de bal

                    Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                    De vorige keer toen je het forum een tijdje verliet vond ik dat jammer. Ik vind het ook nu weer jammer want je foto's zijn telkens mooi. Ik vind welliswaar niet dat je steeds zo snel op je tenen getrapt moet zijn. Als je in SC post weet je dat je harde commentaren kan verwachten.
                    Ik heb bij verschillende beroepsfotografen de foto voorgelegd en zij vinden het mierenneuken van niet kenners.
                    Denk je nu werkelijk dat sommige kranten of tijdschriften anders mijn foto's zouden gebruiken ?.
                    Ik ben die kritiek meer den moe, zeker van iemand die nooit zelf sportfotografie beoefend.
                    En, lange tenen heb ik absoluut niet.
                    Ik zal nu wel langer volharden in mijn beslissing. Ik heb nu al spijt dat ik mijn lidgeld heb betaald voor dit jaar.

                    Pixelboy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie eerst bij de bal

                      foto is zeer geslaagd voor mij, heb geen probleem met dhet "scheef zijn
                      het zou voor mij bijvoorbeeld een groter probleem zijn als je hem zou recht-trekken en dan de voetjes te dicht tegen de kant
                      dus
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie eerst bij de bal

                        Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                        Ik heb bij verschillende beroepsfotografen de foto voorgelegd en zij vinden het mierenneuken van niet kenners.
                        Denk je nu werkelijk dat sommige kranten of tijdschriften anders mijn foto's zouden gebruiken ?.
                        Ik ben die kritiek meer den moe, zeker van iemand die nooit zelf sportfotografie beoefend.
                        En, lange tenen heb ik absoluut niet.

                        Pixelboy

                        Jammer dit...
                        Zeker aangezien ik er mijn brood mee verdien en dagelijks in diverse kranten en tijdschriften sta met mijn sportfoto's.
                        Alle persbureaus en kranten waarmee ik werk, hebben een grote hekel aan scheve foto's. Een foto moet netjes afgewerkt zijn voordat deze afgeleverd wordt.
                        Dat houdt in:
                        Goed uitgesneden.
                        Rechtgezet.
                        Witbalans gecorrigeerd.
                        Belichting juist.
                        Scherp.

                        De basis. Geen mierenneuken.
                        Zeker als je ziet dat je alles goed doet, behalve rechtzetten. En als iemand je daarop attendeert, dan is het opbouwend bedoeld. De foto wordt er krachtiger door. En als je steeds diezelfde fout maakt, dan ben je óf erg eigenwijs óf lui. Ik hou het op het eerste.

                        Laat jezelf nu eens niet zo kennen zeg, blijf posten, maar werk de foto wat zorgvuldiger af. Zo worden ze nóg beter!
                        Een hoop ouwe zooi
                        www.rbfoto.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie eerst bij de bal

                          Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                          Ik heb bij verschillende beroepsfotografen de foto voorgelegd en zij vinden het mierenneuken van niet kenners.
                          Denk je nu werkelijk dat sommige kranten of tijdschriften anders mijn foto's zouden gebruiken ?.
                          Hier leg je de foto niet voor aan het oordeel van een krant of tijdschrift. Voor kranten en iets mindere mate tijdschriften is de nieuwswaarde, snelheid van beschikbaarheid en niet te vergeten de prijs velen malen belangrijker dan de "fotografische kwaliteit". Hier leg je de foto voor aan een kritisch publiek die, als het goed is ruim de tijd neemt om een foto te beoordelen.

                          Deze foto is zeker goed genoeg om in een krant of tijdschrift geplaatst te worden. Het is een mooi actiemoment van jonge spelers met tevreden ogend publiek (ouders) op de achtergrond.
                          Ook ik vind het mooier als in dit geval de foto wordt rechtgezet. De essentie van voetbal is toch dat het op een vlak (waterpas liggend) veld wordt gespeeld. De achterste focuslijn loopt nu schuin door het beeld waardoor de mat niet vlak lijkt te liggen en dat vind ik in dit geval storend omdat er toch nog een groot deel van de grasmat in beeld is.
                          (De terreinknechten zullen je het in dank afnemen als je de foto toch rechtzet.)

                          Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                          Ik ben die kritiek meer den moe, zeker van iemand die nooit zelf sportfotografie beoefend.
                          Dat is jammer. Er zijn op dit forum ook sportfotografen (al dan niet professioneel) die de tijd nemen om foto's op een respectvolle manier van commentaar te voorzien. Het zijn juist die commentaren die ik altijd leerzaam vindt en me scherp houden op mijn eigen werk. Zelf stel ik ook prijs op opmerkingen van fotografen uit een andere discipline al is het dan soms wel moeilijker om in te schatten waar ik wel of niet iets mee kan.

                          (professioneel=betaald krijgen voor hetgeen je doet en dat is niet per definitie een kwaliteitsnorm)
                          Groetjes, KC
                          www.sportbeelden.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie eerst bij de bal

                            Ik zie geen scheve foto, wel zou ik iets meer ruimte hebben genomen, verder vind ik het een voortreffelijke foto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie eerst bij de bal

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Ik zie geen scheve foto, wel zou ik iets meer ruimte hebben genomen, verder vind ik het een voortreffelijke foto.
                              vind hem ook goed zo.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X