Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met Canon a80 of S50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring met Canon a80 of S50

    wie heeft er ervaring met één van beide ?

    positieve/negatieve punten

  • #2
    Ik heb een S50 en die bevalt me prima. Mooie foto's. Wel een ander kaartje bij gekocht van 256 MB en dat is ook nog aan de krappe kant.

    Comment


    • #3
      heb wel ervaring met A70. Zal wel ongeveer zelfde zijn. Ben er zeer tevreden over. Handig in gebruik, goede kwaliteit. Heb hem nu een jaar en ben nog steeds zeer tevreden.

      E
      Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

      Comment


      • #4
        Hoi , ik heb zelf de canon s50 en ben daar tevreden mee.
        Het mooie aan dit toestel is dat ie vrij compact is en veel handmatige instelingen heeft naast de voorgedefinieerde instellingen, fijn om mee te experimenteren.
        De batterij is wel snel leeg al naar gelang je flits en op de display kijkt,maar is ook snel ,(1.5 uur)weer opgeladen,op vakantie laadde ik de batterij elke avond op.
        Het is uiteraard geen dslr maar kost dan ook minder en voor mijn gebruik voldoet deze camera prima.

        groetjes
        Canon S100

        Comment


        • #5
          Ik heb ervaring met de Canon Powershot A80 (zo'n 7 maanden al). Ik vind het een hele goede camera. Het is eigenlijk een point-and-shoot camera, maar hij kan nog veel meer (zoals sluitertijd en diafragma instellen, etc.).

          + Goede kwaliteit foto's en afdrukken
          + Lange levensduur van batterijen (Ni-MH batterijen volledig opladen)

          - Camera zet de sluitertijd altijd op 1/60 als je flitst in het donker, zonder flits: 1/8

          Comment


          • #6
            Ik heb nu ook ongeveer een dikke maand een a80. Ben er zeer tevreden van. Je kan hem gewoon op auto zetten en dan regelt ie alles zelf, maar je kan hem ook op volledig manueel zetten. Sluitertijd, diafragma, isowaarde, lichtmeting en flits kan je dan zelf regelen. Je hebt ook nog andere modes, zodat je alleen de sluitertijd, of alleen de av moet instellen en dan regelt de camera verder alles zelf. Je kan filmpjes maken zonder tijdslimiet (tot je kaartje vol is) en de grootste troef, hij heeft een kantelbaar scherm. Zeer handig. Het schermpje is wel vrij klein, maar is duidelijk en scherp genoeg om je compositie te bepalen. Op de playback stand kan je trouwens nog tal van keren inzoomen op je reeds getrokken foto zodat je alles zeer duidelijk ziet.
            De kwaliteit van de foto's op automatische stand vind ik zeer goed, maar is door op manueel te spelen nog op te krikken, maar zo goed kan ik er nog niet mee overweg
            Op een kaartje van 256 mb zet je zo'n goede 100 tot 150 foto's op de hoogste kwaliteit.
            Ik werk nog met mijn 1500 nimhs en die gaan met schermpje en regelmatig flitsgebruik zo'n 300 foto's mee.

            Voor mij een ideale camera om de weg naar fotografie te verkennen.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              ik heb de S45. is hetzelfda ma dan me 4 megapixels.
              ik heb die nu bijna 2 jaar en da is een heel goei dingske. goei fotos. wel een extra accu kopen
              en meer geheugen.

              het merendeel van de fotos op deze site zijn gemaakt door de s45
              http://immage.deviantart.com/gallery/

              het enige probleem dat ik met deze camera had is da het idd geen dslr is. maja hij kost ook 1/3 ervan hé. na 2 jaar had ik naar mijn inzien de camera volledig door, en vond ik dat er beperkingen opwaren. ge kunt ma zover inzoomen en ma zover macros schieten.
              ma als het de bedoeling is om fotos te trekken op vakantie enzo. dan is deze camera zeker aan te bevelen. hij is mooi , stevig, goed scherm, allez je bent zeker met deze camera, het is geen plastiken dingske da iedere moment uiteen zou kunnne vallen.

              nen vriend van mij heeft den A80. groot nadeel volgens mij zijn :

              - de accu = pillen en geen lition accu, wat wel is bij de S50
              - minder instellingen
              -ik vind een slechter lcd scherm

              voordeel van den A80 is da het scherm kantelbaar is. maja ik vind da ge da nie nodig hebt.

              succes ermee

              Comment

              Working...
              X