Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

    Zoals de vraag al aangeeft:
    Ik heb voor mijn nieuwe B&W speakers zelf 2 stands gemaakt in edelhout.
    Om het geheel een "afgewerkte" toets te geven zou ik er graag RVS logo's opzetten (afm: 35mm breed op ong 20mm hoog).
    Wie zou dit voor mij kunnen regelen voor een "democratische prijs".
    Ik bezorg vanzelfsprekend de digitale tekening zodat die alleen in de sturing hoeft ingebracht te worden.

    Ik heb er al navraag over gedaan, doch men verstelt geen machines voor 2 schamele logo's...
    Last edited by dréten; 10 januari 2015, 10:32.

  • #2
    Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

    Zal wel wat kosten vrees ik http://lasercut.be/offerte/

    Of eventueel deze Dré, is in Beernem dus helemaal niet ver, en redelijk betaalbaar, ik heb die mensen dit jaar gesproken op een beurs in Kortrijk,
    klik eens op huisnummer, redelijk betaalbaar (vind ik) http://www.actual-laser.com/nl/e-shop?view=home

    Andere mogelijkheden zijn CNC frezen of draadvonken of eventueel 3D printen.

    Misschien ken ik wel iemand die dat kan frezen op een 3D CNC machine, maar moet ik eerst eens navragen.

    Net eens gebeld met mijn vriend Peter, die kan ze afgieten in reliëf en in brons of messing en laten verchromen bij Belcroom in Roeselare, is dan wel origine
    en gelijk aan deze van B&W zelf omdat hij deze boxen zelf heeft staan is modelleren dus geen probleem.
    Nen kwak klei op zijn mooie B&W speakers en het model is gemaakt....
    prijs modelleren, gieten in brons of messing en laten chromeren zou max. om en bij de 50€ per stuk zijn.
    Last edited by Guest42; 10 januari 2015, 15:27.

    Comment


    • #3
      Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

      Een simpel antwoord Dré?

      Comment


      • #4
        Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

        Ben een beetje offline geweest de laatste dagen, sorry.
        Niewjaarsfeestjes, eventjes erop uit...

        Bedankt voor je info demeyereg
        Heb intussen een "gevorderd contact"
        Mocht het toch nog "afspringen" om één of andere reden dan kom ik zéker bij je terug.
        Welbedankt!

        Dré

        Comment


        • #5
          Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

          Mijn werk is rond, nu zien wat Patrick er van kan maken, t'zal fijn werk zijn ! Ik kijk er naar uit om het eindresultaat te zien !

          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Mijn werk is rond, nu zien wat Patrick er van kan maken, t'zal fijn werk zijn ! Ik kijk er naar uit om het eindresultaat te zien !

            Mooi Ryan, TS zal tevreden zijn.
            Hebben jullie een laser staan in de Wijnendalestraat?

            Comment


            • #7
              Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

              Een laser hebben wij zelf niet staan Geert, als er één ding is waar we nooit gaan in investeren is het zoiets... Om je een idee te geven , in de regio Roeselare staan er ongeveer een 200 lasers te draaien, wij hebben enkele leveranciers waar we goed mee samen werken en betrouwbare afspraken kunnen mee maken. Om je een idee te geven, er gaat hier gemiddeld zo een 2 a 3000 kg laserwerk ( 98% staal wel ) per week buiten, meestal mogen we die stukken een dag of 4 later gaan afhalen , netjes geplooid indien nodig en met de stuknummer er in gegraveerd
              Wat veel intressanter is om zelf alle verspaning te kunnen doen , zeker voor grotere stukken, daar zijn we dan wel weer goed in uitgerust met een 6 tal machines , we kunnen stukken tot 8x1.6x2m in één opspanning van 5 zijden afwerken tot op pakweg 0.005mm nauwkeurig.
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

                Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Een laser hebben wij zelf niet staan Geert, als er één ding is waar we nooit gaan in investeren is het zoiets... Om je een idee te geven , in de regio Roeselare staan er ongeveer een 200 lasers te draaien, wij hebben enkele leveranciers waar we goed mee samen werken en betrouwbare afspraken kunnen mee maken. Om je een idee te geven, er gaat hier gemiddeld zo een 2 a 3000 kg laserwerk ( 98% staal wel ) per week buiten, meestal mogen we die stukken een dag of 4 later gaan afhalen , netjes geplooid indien nodig en met de stuknummer er in gegraveerd
                Wat veel intressanter is om zelf alle verspaning te kunnen doen , zeker voor grotere stukken, daar zijn we dan wel weer goed in uitgerust met een 6 tal machines , we kunnen stukken tot 8x1.6x2m in één opspanning van 5 zijden afwerken tot op pakweg 0.005mm nauwkeurig.
                Kon zijn hé Ryan, maar als je ziet hoe snel die laser technologie er op vooruit gaat, moet je zo een
                ding bijna continue kunnen laten draaien.
                Hebben jullie daar zulke grote verspaningsmachines staan? Welk type ? Portaalfreesmachines ?
                Deze zomer heb ik op vakantie een man ontmoet, die werkte voor een firma uit het Antwerpse, zij hadden een
                nieuwe draaibank staan die stukken tot 12 meter lang kon opnemen, gebouw 23 meter hoog en een brug
                met een hefvermogen tot 110 Ton de draaibank kon stukken aan tot 90 Ton, is een hersteldienst voor turbines
                van elektriciteitscentrales, zij hebben er ook een vacuum balanceermachine staan om die turbines trillingsloos
                te maken, bijna niet voor te stellen waarmee sommigen bezig zijn hé.
                Ik ben er uitgenodigd om er eens op bezoek te gaan, wil dat toch wel eens zien.

                Toen ik daar verleden week voorbij kwam heb ik gezien dat jullie daar ook nogal wat bijgebouwd hebben de laatste jaren,
                gelukkig hebben wij daar jaren die grond bewaard hé
                En zeggen dat de eigendom van Philips daar liep tot bijna tegen de rijksweg (waar nu nog die visput ligt)
                In de jaren 60 was voorzien dat daar twaalf van die hallen zouden komen zoals deze van ons.......

                Comment


                • #9
                  Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                  Wat veel intressanter is om zelf alle verspaning te kunnen doen , zeker voor grotere stukken, daar zijn we dan wel weer goed in uitgerust met een 6 tal machines , we kunnen stukken tot 8x1.6x2m in één opspanning van 5 zijden afwerken tot op pakweg 0.005mm nauwkeurig.
                  Ik heb deze morgen het bericht gekregen dat jullie en Deceuninck plastiek woensdag mee doen in het project Techniekacademie Hooglede Rian.
                  Mooi initiatief hé, de kinderen terug aanzetten tot het leren van een technisch beroep.

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Stout" vraagje: Wie kan voor mij twee B&W logo'tjes laseren (of waterjet) in RVS

                    Geert, wij weten als geen ander hoe belangrijk het is om jonge kinderen te stimuleren om iets in de techniek te gaan doen.... Personeel vinden is in onze stiel een klein drama aan het worden. Studenten en zelfs jonge kinderen/scholen als deze zijn hier dan ook steeds welkom, ieder jaar hebben wij dan ook enkele stagairs die hier een eindwerk doen, daar kruipt wat tijd in voor ons maar uiteindelijk zijn dit ook eventuele jonge gasten die we kunnen aanwerven nu of later.
                    De kinderen zullen woensdag een mooie namiddag krijgen denk ik, ze gaan zelfs eens met een robot mogen spelen ( vanop veilige afstand dan wel ) .
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment

                    Working...
                    X