Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nas systeem met streaming of via hdmi???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nas systeem met streaming of via hdmi???

    Goeiedag.

    ik kom er maar niet uit hoe ik een nas ga opzetten, in mijn thuisnetwerk.

    Ik wil mijn foto, DVD en videomateriaal via mijn TV gaan bekijken, zou daar een NAS willen voor aanschaffen, maar daar begint mijn twijfel.

    Er bestaan nu systemen met HDMI out, zoals bijvoorbeeld deze: http://www.qnap.com/i/nl/product/model.php?II=148

    Dan zet je je bestanden op die QNAP NAS en kan je via HDMI out alles bekijken op je TV. Er bestaan ook apps, cloud enzovoort voor dit QNAP systeem. Of zou ik een NAS zonder HDMI, elders in mijn netwerk zetten, de Samsung TV via vaste kabel met het netwerk verbinden en dan gaan streamen. Er bestaan keyboards met touchpad om de Samsung te 'besturen', maar gaat dit snel zijn, is mijn vraag. Ik hou er niet van te moeten wachten en wachten, tot er een film of beelden geladen zijn.

    Iemand hier ervaring mee?

    Met dank bij voorbaat.

    M V G.

    Eugène.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Nas systeem met streaming of via hdmi???

    Hoi,

    de QNAP NAS met ingebouwde HD is eigenlijk een Player.
    Die speelt de meeste formaten audio en video af op je tv, zowel van de eigen HD dan van een andere NAS.

    Het voordeel van deze QNAP, of andere player, is dat deze players vele codecs kunnen afspelen.
    De meeste tv's kunnen maar een beperkt aantal codecs aan.

    Met de meeste recente (smart) tv's kan je vrij makkelijk audio; video en foto's afspelen via het (draadloos) netwerk van bestanden die op een NAS staan.

    Het enige voordeel dat de players hebben is, dat ze speciaal gemaakt zijn om zoveel mogelijk bestanden te kunnen afspelen en daarbij extra informatie kunnen ophalen via het internet.
    En dat ze handiger zijn in gebruik.

    En een toetsenbord heb je daar echt niet voor nodig.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Nas systeem met streaming of via hdmi???

      HDMI verbinding betekent wel dat meestal je NAS vlak bij je tv staat... wil je dat voor het zicht en het geluid van de koeling?


      Sent from my iPad using Tapatalk.
      Toon Nikonian
      D700/D7000/glaswerk Nikkor

      Comment


      • #4
        Re: Nas systeem met streaming of via hdmi???

        Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
        HDMI verbinding betekent wel dat meestal je NAS vlak bij je tv staat... wil je dat voor het zicht en het geluid van de koeling?


        Sent from my iPad using Tapatalk.
        Goeiedag.

        Inderdaad moet de nas dan bij de tv staan, qua zicht kan ik hem. Proper wegwerken en men beweert dat die Qnap haast geen lawaai maakt.

        Ben gisteren bij iemand geweest die via streaming werkt over zijn netwerk, ik vind dat echt traag werken, daarom mijn idee om met HDMI gaan te werken, aangesloten op de TV. IK heb een Samsung die op het netwerk kan aangesloten worden.

        Ik kan daar een toetsenbord op aansluiten, is misschien ook een oplossing.

        M V G.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Nas systeem met streaming of via hdmi???

          De QNAP is geen streaming apparaat naar je tv toe. Je sluit hem via de Hdmi aansluiting aan op je tv.
          De bediening gebeurd door de AB van de QNAP. De Qnap sluit je dan aan op je netwerk. Deze kan dan wel films streamen van elders naar je tv toe, of films afspelen van de eventueel ingebouwde HD.

          Bij de meeste moderne tv's gaat het streaming wel vlot. Om films in HD formaat te streaming heb je wel een behoorlijk snel netwerk nodig.

          En dat toetssenbord op de tv kan handig zijn om op internet te surfen, maar om films van een NAS af te spelen heb je dat echt niet nodig.

          Mag
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: Nas systeem met streaming of via hdmi???

            Maar wat ik vermoed is dat het wel soepel zal verlopen met de QNAP. De beelden staan op het systeem van deze NAS, zodat ze snel, via HDMI naar de TV gaan. Ik heb niets tegen internetwinkels, maar het zou wel praktisch zijn, mocht je dit ergens werkend kunnen aanschouwen, in een degelijke winkel, met voldoende informatie. Heb niets tegen iets meer te betalen, als het dan maar van de eerste keer goed is.

            Het toetsenbord zou ik gebruiken, mocht de TV rechtstreeks aan mijn netwerk hangen, de remote control is niet handig om bijvoorbeeld een internetadres in te typen.

            Er zal nog wat water door de Schelde lopen, alvorens ik iets aanschaf vermoed ik.

            Alvast bedankt voor het meedenken.

            M V G.
            BD1766BE

            Comment


            • #7
              Re: Nas systeem met streaming of via hdmi???

              Vermits de Qnap gemaakt is als media player gaat dit zeker werken

              Het probleem is dat er ondertussen andere manieren zijn om je films op tv te tonen, waardoor deze toestellen niet zo veel gekocht worden.
              Daardoor vind je ze niet vlug in een gewone electrozaak.

              Type eens in Google : QNAP review

              Mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment

              Working...
              X