Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lofoten reislens hiking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lofoten reislens hiking

    Beste,

    ben vorig jaar naar Lofoten geweest. Rugzak en tent. ga deze zomer terug, te mooi, en veel mooie trails, bergen en stranden
    Ik heb nu een canon 6d en 16-35 gebruikt voor landscapes/timelapses. en een 70-200 voor andere doelen, toch niet zo veel mee getrokken.

    Ik wil liever met 1 lens op reis gaan, om licht te reizen (zit nu op 16kg ). heeft er iemand een alternatief? zoom?

    sigma 28-300 is interesant, ik ken de lens niet? is dat een goed idee?

    groeten peter

    mijn eerste timelapse
    visiting Norway, Balestrand, Runde, Lofoten, Sweden/Stockholm, Denmark/Kopenhaven, Germany Berlin :-)All shot this summer with a canon 6d, canon 16-35 and Le...

  • #2
    Re: Lofoten reislens hyking

    Ik begrijp de lens eigenlijk niet die je op het oog hebt. Je geeft aan dat je je 16-35mm erg veel hebt gebruikt en de 70-200 nauwelijks en toch pak je dan een superzoom waarbij je het bereik wat je nu hebt met je 16-35mm bijna volledig opgeeft. Zou een 24-105 wellicht een oplossing zijn? Iets minder groothoek maar ook wat meer tele.

    Comment


    • #3
      Re: Lofoten reislens hyking

      gewoon de 70-200 verkopen en een lichte prime voor bij de groothoek?
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Lofoten reislens hyking

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        gewoon de 70-200 verkopen en een lichte prime voor bij de groothoek?
        vaste prime is een optie. 85mm?
        de 16-35 moet zeker mee.
        ik had gehoopt op iets licht met een groothoek en stevige zoom. heb nu al weken zitten zoeken en vind niets intersant. tamron 28-300 evt. groothoek en 300mm. ma dan moet ik hem eerst testen en ik vrees ondermaats tov 16-35

        ik denk dat ik de enkel 16-35 ga meenemen, nog wat filters kopen, en vooral voor landschap fotos ga. hopelijk kan ik dan reizen op 12kg +water. kan je goed klimmen en overnachten op hoge locaties. (heb ondertussen ook overwogen om te investeren in licht reis materiaal, tent slaapzak,rugzak)

        tnx p
        Last edited by zebraaa; 27 januari 2015, 01:39.

        Comment


        • #5
          Re: Lofoten reislens hyking

          Ik vrees dat die Tamron zwaar zal ontgoochelen. En als je geen 24-105 wil, dan is de 16-35 de enige logische keus.
          Die 85 mm zou misschien wel ideaal zijn. Of meteen een 100mm, ik heb een 100mm F2, en die is zeer compact ook.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #6
            Re: Lofoten reislens hyking

            ik heb toen hoofdzakelijk de sony CZ16-80 gebruikt, occasioneel een 18-250.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment

            Working...
            X