Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

    Vanmorgen een telefoon ontvangen van Telenet met de vraag of ik klachten had over de snelheid van internet en het goed of niet goed werken van de modem. Was zelf een beetje verbaast dat ze me zelf daarvoor opbelden zonder dat ik hen iets had
    laten horen over de werking. Ze hadden gemerkt dat de modem al enkele keren was uitgevallen en ik deze had gereset en ja internet werk hier af en toe wel eens traag maar dat komt denk ik omdat we in een omgeving wonen dat voor 90% enkel
    maar bewoont is in de weekends en vakantieperioden en dat er dan meer van internet gebruik gemaakt wordt dan tijdens de week en in de winter. Maar echt een klacht had ik daar niet over.

    Nu stelde ze voor om een technieker te sturen voor een nazicht van de modem, kabel en verbinding en wat weet ik nog meer. Direct was me vraag voor wie zijn rekening dit dan was en ook indien de modem vervangen zou worden voor wie dit dan was.
    Ik ben trouwens geen vragende partij maar ze bevestigde me dat dit volledig gratis is.

    Mijn ervaring met Telenet is nu dat je wel eens voor een verrassing kan komen te staan wanneer je op het eind van de maand je rekening ontvangt en dat er een bedraag werd aangerekend voor een dienst waar je niet om hebt gevraagd of meer
    was dan de afspraak voor de gevraagde dienst. Ooit eens een rekening mogen ontvangen van ongeveer 350.00 euro waar normaal maar 50.00 euro voor moest betaald worden en dat houden ze via domi zomaar van je rekening af. Nadien wel gelijk gekregen
    maar terugstorten doen ze niet en werd dan met de volgende maandelijkse afrekening vereffend wat dan meer dan drie maanden duurde tegen het verrekend was. En daarbij leg dat dan maar eens uit via de telefoon aan Telenet tegen iemand die van niets weet
    en dan word je van de ene naar de andere doorgezonden en nog eens iemand er bij halen en zo meer. Via mail duurt het nog langer !!

    Nu mijn vraag of er nog iemand hier ervaring heeft met een controle van de modem en lijn aangeboden door Telenet zelf en of dit te betrouwen is. In elk geval als nu dinsdag een technieker langs komt wil wel eerst weten of hij wel van Telenet is en wat de voorwaarden zijn en of ik iets moet betalen nadien of tekenen voor het geleverde werk en van wie de opdracht komt anders komt hij er niet in. Ik kan ook nog de afspraak annuleren heb ik gezien als ik inlog op Mijn Telenet.

    Gr, Daniel.

  • #2
    Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

    'k Word heel achterdochtig als ik je tekst lees.
    Voorbeeld :
    Ze hadden gemerkt dat de modem al enkele keren was uitgevallen en ik deze had gereset en ja internet werk hier af en toe wel eens traag
    Dat geldt voor 99,9% van de internet klanten. Als het een smoes is komt ze dus geloofwaardig over.
    Nu stelde ze voor om een technieker te sturen voor een nazicht van de modem, kabel en verbinding
    Telenet doet dat vanop afstand. Niemand hoeft daarvoor naar je huis te komen.
    Ik kan ook nog de afspraak annuleren heb ik gezien als ik inlog op Mijn Telenet.
    Staat die afspraak - datum en uur- expliciet op je "Mijn Telenet" ?
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

      Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
      'k Word heel achterdochtig als ik je tekst lees.
      Toch simpel als je twijfels hebt ... je belt zelf terug naar Telenet en vraagt of ze een interventie hebben gepland.
      Verder kan je ook vragen om welk uur je de modem zou gereset hebben, dat zien ze perfect en dan weet je ook of het overeenkomt.
      Een bedrieger kan misschien wel gokken dat je de modem eens reset, maar dan kent hij toch niet het tijdstip.
      Hier reset ik die modem misschien 2 keer op een jaar, dus het zou wel snel opvallen mocht men mij iets wijsmaken.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Staat die afspraak - datum en uur- expliciet op je "Mijn Telenet" ?
        Ja Skitch de afspraak staat op "Mijn Telenet" maar of dit gratis is !! Met de prijzen die tegenwoordig worden aangerekend zonder op voorhand een afspraak op papier of mail te hebben speel ik liever safe, je weet maar nooit.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

          Telenet heeft dit bij ons ook gedaan voor kerst. Was toen een actie van de technische dienst voor professionele klanten.
          Ik vertrouwde het eerst ook niet echt (ze vroegen oa dat degene die de wachtwoorden kent aanwezig is om zo op je netwerk te kunnen).
          Ze stuurden wel nog een mail met bevestiging, maar had telefonisch al aangegeven en uitgelegd dat ik dit sowieso ging controleren via telenet zelf met contactgegevens die algemeen bekend zijn. Dit begrepen ze.
          Heb na bevestigingsmail dan gebeld via klantendienst (algemene nummer via website telenet, niet die van mail), daar wel paar keer doorverbonden tot ik op de juiste dienst zat (professionele klanten en technische dienst), maar die bevestigden het verhaal en afspraak.

          Afspraak zelf was ok. Legde alles uit wat hij deed, al moet je er ook niet teveel van verwachtten. Ze controleren een paar dingen. Hij heeft dan op straat iets aangepast omdat daar nog iets beter/anders kon/moest. Hij is tussen half uur en uur bezig geweest. Alles genoteerd en ondertekend achteraf.
          Was volledig gratis (ook ingreep aan straat), modem die probleem zou zijn, zou gratis vervangen worden (niet bij ons van toepassing). Andere ingrepen (vb extra router of kabels voor beter bereik verder in gebouw te krijgen) zou wel betalend zijn, maar steeds na toestemming. Persoon die daarvoor verantwoordelijk is, moest dus ook aanwezig zijn (als ze moesten terugkomen op later tijdstip dan werden er wel meer onkosten aangerekend.
          Nogmaals, dit alles was me uitgelegd eerst telefonisch bij maken afspraak, en nog eens door technieker voor hij begon.
          Facturatie achteraf was in orde.

          Ps: voor problemen met modem hebben ze van telenet ook al eens gebeld omdat zij bij hen zagen dat die dikwijls uitviel (zonder dat wij daarover kloegen....wij kwamen van belgacom waar snelheid rond 0,5 mbs (dit getal klopt) lag en dat belgacom zelf niet kon verbeteren, dus sinds telenet waren wij er al gigantisch op vooruit gegaan...vandaar dat wij niet onmiddellijk kloegen van een paar keer geen internet ( niet zoveel trouwens).
          Toen gingen ze ook technieker sturen... Waarvoor ze dag erna terugbelden dat die niet ging komen omdat ze toen ontdekt hadden dat het een probleem was op meerdere plaatsen in straat en aan "het kastje" op straat iets moesten doen.
          Last edited by Tink; 8 januari 2015, 22:39.

          Comment


          • #6
            Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

            Het staat blijkbaar in jouw "Mijn Telenet" fiche, dus van fraudeurs komt het allesins al niet.
            Maar het kan wel een smoesje zijn om bv een "oude" modem te vervangen omdat daar beveiligingsproblemen mee zijn, mogelijks zijn er nog ander redens die ze je niet vertellen.

            En ze kunnen idd diagnose doen op afstand. Dat is trouwens ook van toepassing voor ADSL/VDSL verbindingen.

            Desondanks grote inspanningen van telenet om de oude infrastuctuur aan te passen in het verleden zijn er nog steeds zwakke plekken in het netwerk.
            Je mag ook de grootorde van hun netwerk niet onderschatten heh. En ook veel gaat fout na het demarcatiepunt (daar waar het telenet-eigendom ophoud en uw infrastructuur begint) Veel mensen foefelen ook aan bedrading zonder kennis van zaken. etc etc....

            Laat ze maar komen zou ik zeggen. Hou ze goed in de gaten en vraag de pieren uit hun g@t wat ze willen doen.
            Mag je normaal niets kosten.

            Wel opletten dat ze je geen pakketten aansmeren voor "gratis" dit of dat even te proberen want we weten dat daar problemen mee zijn om die snel op te zeggen.

            Comment


            • #7
              Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

              Heb je reeds een modem die voorzien is voor homespot gebruik Daniël ?
              Het zou kunnen dat ze deze simpelweg vervangen door een nieuw model.
              Hier zijn ze deze van ons ook komen vervangen en nu haal ik bij momenten meer dan 180 Mb/sec.

              Comment


              • #8
                Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                Ik weet intussen wel wat antwoorden als Telenet me binnenkort zou bellen.
                Ik ga beginnen over orchideeën, en al !

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                  Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                  Ik weet intussen wel wat antwoorden als Telenet me binnenkort zou bellen.
                  Ik ga beginnen over orchideeën, en al !
                  lol

                  On topic. Het is ondertussen duidelijk dat het in dit geval wel echt zal zijn, maar als gelijk welke vragen over of aan Telenet: TWITTER. Even een tweetje met het probleem @Telenet en als het echt ambetant is een vervelende # zoals #telenetplat of #weergeeninternet of zo en gegarandeerd binnen de 10' antwoord.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                    Bij ons stond er hier een paar maanden geleden plots eentje van Telenet aan de deur, dus zonder enige verwittiging.
                    Hij toonde me op een soort laptop dat één of andere waarde van onze verbinding niet in orde was vergeleken met al de rest uit onze wijk.
                    Hij is binnen geweest, alles nagezien en wat bleek.
                    Ondergetekende had één of andere coaxverbinding gemaakt met van die goedkope manneke/vrouwke stekkers en die gaf storing.
                    De man heeft dit op een degelijke manier verbonden en de storing was opgelost.
                    En dat alles volledig gratis, ondanks het feit dat de storing tot stand gekomen was door mijn schuld.

                    Ooit eens wat problemen gehad met onze GSM abonnementen, ook niet de fout van Telenet maar eerder van de bank (wij waren veranderd van bank en de nieuwe bank had de domiciliëring niet tijdig/niet doorgegeven). Dat wisten wij toen nog niet, dus maar reklameren bij Telenet en we kregen onmiddellijk enkele maanden gratis internet.

                    Wanneer ik al eens moe(s)t bellen naar Telenet, wordt ik altijd onmiddellijk en op afdoende wijze geholpen.
                    Akkoord, dat je soms wel een tijdje moet wachten tot je iemand aan de lijn krijgt, maar bij welk groot bedrijf is dit anders ?

                    Dus ik mag niet klagen over Telenet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                      Hier ook geen klachten, wel nog nooit een interventie thuis nodig gehad.
                      Als het in mijn telenet staat is het alleszins geen fraudeur, je kan eventueel bevestiging per email vragen ivm het geplande werk en de (eventuele) kosten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                        -----
                        Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:19.
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Kan jij mij even uitleggen hoe telenet vanop afstand bekabeling kan controleren?
                          Bij ons mocht de meneer daarvoor naar de verschillende verdeeldozen/aftakpunten stappen in de straat om te de verschillende aftakkingen te controleren...
                          In de toekomst zullen nieuwe modems en verdeeldozen op straat een ingebouwde drone hebben die via een poortje naar buiten kan vliegen om alles te bekijken controleren. Zo hoeft er niemand meer langs te komen.
                          SciFi? Allemaal technisch mogelijk tegenwoordig.
                          Bij de nieuwe rollout in maart zal je ze zien vliegen, Koeno.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                            -----
                            Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:17.
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet kan ik deze afspraak vertrouwen

                              Bedankt voor de reacties. Heb nu al meer vertrouwen in de controle die komt. De modem die ik nu heb is een Wireless modem 3.0 en vrijgegeven voor Homespot. Weet nu niet of de modems die nu geplaatst worden van een andere type en sneller zijn, we zien wel wat ze gaan doen. Wel is er hier al meerdere keren de laatste maanden aan de kast gewerkt voor de deur door Telenet waardoor we dan meerdere uren zonder internet zaten maar waren telkens vroeg op voorhand daarvan op de hoogte gesteld door Telenet. Is het daarom dat er nu een nazicht binnen zal gebeuren, we horen het dinsdag dan wel.
                              Na dinsdag laat ik nog wel iets weten hier wat juist de reden was, wat ze hebben gedaan en waarom. En of internet dan vlugger werk ben ik ook wel benieuwd want eigenlijk had ik daar geen klagen over en of de modem al wel eens een storing had was eigenlijk ook geen probleem, denkt dat wel overal eens kan gebeuren.

                              Comment

                              Working...
                              X