Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf compact toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf compact toestel

    Ik kijk uit om mij een compact toestel aan te schaffen, ( naast mijn dsr) Ik merk dat er meer en meer toestellen op de markt zijn met wifi.
    Is de meerkost de moeite ? of een klein gemak waar je veel meer voor betaald . Heb reeds wat reviews gelezen, en zie door de bomen het bos niet meer.
    Denk dat ik mijn portemonnee de leiding zal geven.
    Mochten jullie nog advies of tips hebben , ik lees ze graag.
    mvg uit een verregend West-Vlaanderen

  • #2
    Re: aanschaf compact toestel

    Oorspronkelijk geplaatst door twijfelaar 15 Bekijk bericht
    Ik kijk uit om mij een compact toestel aan te schaffen, ( naast mijn dsr) Ik merk dat er meer en meer toestellen op de markt zijn met wifi.
    Is de meerkost de moeite ? of een klein gemak waar je veel meer voor betaald . Heb reeds wat reviews gelezen, en zie door de bomen het bos niet meer.
    Denk dat ik mijn portemonnee de leiding zal geven.
    Mochten jullie nog advies of tips hebben , ik lees ze graag.
    mvg uit een verregend West-Vlaanderen
    Inderdaad, het regent oude wijven
    Wat is uw budget voor een compact. Moet het het klein zijn of mag het ook een bridge zijn?
    Moet er een groot zoombereik zijn of niet.
    Wifi is interessant als je ook een smartphone hebt. Om foto's over te zetten of om als draadloze afstandbediening te gebruiken.
    De Sony RX100 I, II en III zijn heel goede compacts.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf compact toestel

      Heb sinds kort naast mijn Nikon SR een Sony DSC-HX60V met GPS (GPS is wel langzaam).
      Sta werkelijk versteld van de kwaliteit, het zoombereik, stabilisatie en is makkelijk in de 'binnenzak' te verstoppen.
      Gekocht voor € 349,00
      NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf compact toestel

        Ik wil gerust even meedenken, maar er zijn inderdaad al zeker 2 dingen die je niet hebt vermeld, die de keuze meteen in een bepaalde richting zouden sturen: (1) hoe compact moet het zijn en (2) hoeveel mag het kosten?

        Als SLR gebruiker zal je waarschijnlijk een wat grotere sensor (4/3 of APS-C) op prijs stellen, en dat kan tegenwoordig ook in een behoorlijk compact formaat.
        De Sony modellen die Rudi voorstelt, zijn goeie voorbeelden, maar niet heel goedkoop.
        Er zijn er nogal wat die de nog steeds bijna unieke Panasonic FZ1000 als tweede toestel gebruiken voor het fijne bereik, maar dat is niet goedkoop noch compact.
        Een systeemcamera met 1 of 2 lenzen kan ook als compact worden beschouwd, want die zijn soms kleiner dan een bridge met groot zoombereik.

        Anderzijds, als het echt zakformaat moet zijn, met weinig of geen zoom, en een kleine sensor mag hebben, maak je met een hedendaagse smartphone ook leuke foto's.
        Geef ons een paar criteria om de keuze te beperken. Help ons om jou te helpen...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf compact toestel

          dank voor jullie reacties, heb ook in de fotowinkel nog eens mijn licht gaan opsteken. En ik kom uit bij een panasonic TZ60 mede omdat die een kleine zoeker heeft. Maar moet nog een klein beetje bij sparen.

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf compact toestel

            Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je bij dat toestel een behoorlijke extra prijs betaalt voor die kleine zoeker.
            Als je supercompact wil gaan, is dat misschien wel een goeie keuze. Als het iets minder compact mag zijn: een bridge met een betere zoeker en een draai-/kantelbaar scherm is in die prijsklasse ook wel te vinden. Ik denk dat de beeldkwaliteit er ook wel bij zou varen. Aan jou de keuze natuurlijk. Het is altijd een compromis...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: aanschaf compact toestel

              Oorspronkelijk geplaatst door twijfelaar 15 Bekijk bericht
              dank voor jullie reacties, heb ook in de fotowinkel nog eens mijn licht gaan opsteken. En ik kom uit bij een panasonic TZ60 mede omdat die een kleine zoeker heeft. Maar moet nog een klein beetje bij sparen.
              Binnenkort komt de TZ70 uit en die heeft een zoeker met een hogere resolutie dan de TZ60.(1,1 mp vs 0,2 mp)
              Hier kan de je eigenschappen van de TZ60 (ZS40) vergelijken met de TZ70 (ZS50)

              Rudi
              Last edited by rudimaes; 20 januari 2015, 13:34.

              Comment

              Working...
              X