Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn Telenet

    Sinds verleden week donderdag heb ik geen e-mail meer.
    Ga ik naar "Mijn Telenet" ==> "Algemeen" zie ik het volgende:
    - Je hebt mobiele diensten King.
    - Je hebt geen Telenet Internet. (Ik heb internet maar geen e-mail)
    - Je hebt geen vaste telefonie.
    - Je hebt geen (digitale) televisie.

    Ik heb al alle dagen (uitgezonderd zondag uiteraard) gebeld.
    Vriendelijk antwoord gekregen dat het de volgende dag in orde ging komen.
    Nog iemand die zoiets voor heeft gehad bij Telenet?
    Het minste dat ik nu kan zeggen is dat ze helemaal GEEN SERVICE kunnen bieden.

    Ik ga NIET meer telefoneren en wil NIET meer betalen, maar hoe zet je die opdracht bij de bank stop?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Mijn Telenet

    Nog niet meegemaakt maar die lopende opdracht kan je in uw pc banking gewoon stopzetten.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn Telenet

      of gewoon langs gaan bij uw kantoor en de opdracht stop zetten. Maar let er toch maar mee op. Zeg liever eerst je contract op.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn Telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door Sven V Bekijk bericht
        Nog niet meegemaakt maar die lopende opdracht kan je in uw pc banking gewoon stopzetten.
        Vergeet het maar. Lees eerst wat in het topic http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ng-416070.html

        Comment


        • #5
          Re: Mijn Telenet

          hm, dat wist ik ook niet.
          Maar ze zijn natuurlijk nog altijd verplicht het stop te zetten als je het hun laat weten.

          Comment


          • #6
            Re: Mijn Telenet

            Forum slaat een beetje tilt, ik type een reactie, komt niet te voorschijn, en als ik het nog eens overdoe staat het er twee keer. Soory.
            Last edited by nete; 7 januari 2015, 23:06.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Mijn Telenet

              Je moet normaal je rekening kunnen blokkeren voor ALLE SEPA's. Als jouw bank met een witte lijst werkt kan je daarna degene die je wenst te behouden (als je meerdere DOM's hebt lopen), op je witte lijst zetten. Hanteren ze een (belachelijke) zwarte lijst dan ben je eraan voor je moeite en mag je Telenet vragen of ze alstublieft de DOM willen stopzetten.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Mijn Telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Hanteren ze een (belachelijke) zwarte lijst dan ben je eraan voor je moeite en mag je Telenet vragen of ze alstublieft de DOM willen stopzetten.
                Of je blokkeert simpelweg de dom voor Telenet, geen gezeur ... gewoon paar keer klikken.

                Aan TS:
                Maar vergeet niet dat het blokkeren van je DOM de verschuldigde bedragen niet kwijtscheldt en je op een andere manier die facturen zal moeten betalen.
                Enkel geen betaling meer uitvoeren zonder abo te stoppen zal enkel zorgen voor een geblokkeerde account, het op de zwarte lijst van providers komen en het doen oplopen van de rekening met bijkomende kosten.
                Als je geen klant meer wil zijn, dan moet je dat op een geldige manier doen of je bent zelf gezien.
                Last edited by VerSeg; 7 januari 2015, 23:33.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn Telenet

                  Heel veel zouden ze mij niet kunnen aanrekenen aangezien ik op papier enkel mobiele telefonie heb en voor de rest niks.
                  Enfin ja, dat staat toch zo in "Mijn Telenet" onder "Algemeen".
                  Begin zo stilletjes te denken dat ik wat te beleefd ben tegenover hun helpdesk personeel die de zaak blijkbaar NIET kunnen oplossen.
                  Of heb teveel laten wijzigen de laatste tijd?
                  1. Filmnet buiten.
                  2. Groep themazenders buiten.
                  En dan nog een paar kleine zaken waardoor ze geërgerd zijn geworden in Mechelen.
                  In ieder geval een kwalijke mail naar hun gestuurd. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.
                  Hopelijk snel genoeg.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn Telenet

                    Ik volg met de redeneringen.

                    Je bent slachtoffer van een "storing". 1 ding is zeker dat er ergens iets fout zit in jouw fiche.
                    Best is om toch in dialoog te proberen gaan hoe onprettig dit ook mag zijn.
                    Probeer de zaak te escaleren naar een hoger niveau als je de helpdesk belt.

                    Mogelijks kan je ook een commerciele geste uit de brand slepen voor jou geleden (met nadruk op zwaar afzien) schade.
                    Niet alles is kwade wil, meestal is een het een "computerstoring"

                    1 maal dit achter de rug is moet je dit niet vergeten natuurlijk en kan je je wraak nemen door naar een ander te stappen.
                    Maar je zal wel de wettelijke procedures moeten doorlopen. Contract formeel opzeggen, tijd uitzitten, aanvraag bij ander provider doen,....
                    En als je wil dat dit vlot loopt kan je maar best zorgen dat er geen vinkje naast je naam staat zoals ik tegengekomen ben in de tijd dat scarlet hier nog mocht internet leveren.
                    Scarlet was toen nog een firma op zich en niet onderdeel van belgacom.

                    Er waren toen zoveel storingen op hun netwerk en een zeer slechte technische ploeg dat het onmenselijk was om nog samen te werken.
                    Ik heb toen es goed van mijn kl0ten gemaakt en dat hebben ze me betaald gezet door de overstap naar een concurent bijna onmogelijk te maken.
                    Finaal heb ik toch 2 maanden moeten wachten tot ik terug internet had.

                    Gewoon stopzetten van de dom is niet slim, betalen moet je toch. Zo werkt het niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn Telenet

                      [QUOTE=VerSeg;4260810Als je geen klant meer wil zijn, dan moet je dat op een geldige manier doen of je bent zelf gezien.[/QUOTE]

                      En zelfs dan, ben je nog afhankelijk van de willekeur van Telenet.
                      Ik had een contract voor Telenet internet en Telenet analoge tv (geen digibox, geen combi pakket, maar gewoon apart)
                      3 jaar geleden nam ik in juli een abbo om TV Vlaanderen te ontvangen in Spanje. Gecharmeerd door de betere beeldkwaliteit en het ruimer aanbod tegenover het analoog Telenet tv-signaal, plaats ik in België ook een schotelantenne en een decoder. De smartkaart pendelde steeds mee tussen België en Spanje.
                      -Op 15 november stuur ik een aangetekende brief naar TN voor opzeg tv signaal met vermelding van de wettelijke opzegperiode (einde volgende volledige maand, dus 31 december) en verwittig hen dat de maandelijkse domiciliëring wordt stopgezet op 31 december.
                      -Ik laat de domiciliëring stoppen bij de bank per 31 december.(toen bestond SEPA nog niet)
                      -Half maart ontvang ik een brief van TN met de factuur voor de periode januari-maart met daarbij de kosten voor te late betaling.
                      -Na ongeveer 10 verschillende operators van het TN callcenter te spreken, krijg ik te horen dat ze geen aangetekende brief van me hebben ontvangen.
                      -Ik scan het bewijs van de aangetekende brief in, en stuur het naar TN. Ik krijg antwoord van TN dat de opzegperiode pas ingaat vanaf de dag van ontvangst van de brief. Volgens hen was de brief slechts half februari toegekomen en pas dan in hun systeem ingevoerd. Daarom moest ik betalen tot einde maart. Ik vroeg om mijn brief in te scannen en naar mij terug te zenden ter verificatie van de data die ik er had in vermeld. Dat ging niet want de brieven worden versnipperd nadat ze in het systeem zijn ingevoerd. Bij De Post ving ik ook bot, want daar zou een opzoeking over mijn aangetekende brief een jaar kunnen duren.
                      -Ik krijg een dreigbrief dat een incasso zou volgen met bijhorende deurwaarders enz. en antwoord dat ik niet bang ben en ondertussen geniet van het prachtige TV Vlaanderen signaal.
                      -TN gooit het over een andere boeg en dreigt mijn internet signaal af te sluiten als ik niet binnen de 48h mijn achterstallige tv-factuur betaal, alhoewel het over 2 afzonderlijke contracten gaat.
                      -Toevallig zit mijn buur in het top kader van Telenet en ik toon hem alle correspondentie. Alles zou nu door hem snel in orde gebracht worden, want dit moest een vergissing zijn.
                      -Twee dagen later geen internet meer. Terug bij de achterbuur gaan aankloppen en 3 dagen later had ik terug internet.
                      -Nieuwe factuur gekregen voor tv signaal tot 31 december, zonder onkosten voor laattijdige betaling, zonder verontschuldigingen.
                      Ik had per toeval het geluk dat ik bij een kaderlid van TN terecht kon die alles in orde kon brengen, maar die is er zelf in Mechelen ook uren mee bezig geweest. Zonder deze persoon was ik misschien op de zwarte lijst van de telecom-operatoren gekomen.

                      Het had ook simpeler gekund als ik gewoon de factuur voor niet geleverde diensten had betaald, maar daar had ik toen geen zin in.

                      Ik betaal nu maandelijks per domiciliëring enkel mijn internet aansluiting. Ik gebruik ze enkel van half december tot half maart.
                      De rest van het jaar gaat de stekker eruit en de coax wordt ook afgekoppeld van de modem (is een voorzorg die ik neem omdat wij vroeger eens schade hadden door een blikseminslag op de coaxleiding). Ik betaal dus 12 maanden per jaar, gebruik het maar 3 maanden per jaar, maar heb geen keuze. Desondanks heb ik toch al 2 facturen gekregen met een verbruik van 6 en 10Gb terwijl hier niemand thuis is geweest, de stroom af stond en de modem afgekoppeld was. Ik kan tot 100Gb per maand verbruiken en ga daarom niet zeuren over 6 of 10Gb die niet verbruikt zijn. Je vecht toch tegen de bierkaai.
                      Het splitterkastje voor tv en data dat hier al 20 jaar stroom verbruikt heeft (zonder voeding geen output voor internet of tv), heb ik er verleden week tussenuit gegooid. De binnenkomende coax loopt nu rechtstreeks naar de modem en dat werkt even goed.
                      In de periode juli-augustus in Spanje r een keer of 8 opgebeld geweest met onbekend nummer. Dan toch maar eens opgenomen en het was om te zeggen dat ik een verouderde modem had en dat ze een hotspot kwamen installeren Daarvoor heb ik bedankt met het argument dat de stroom hier 9 maand per jaar af staat. Was genoteerd en ze gingen niet meer bellen. Kom ik hier 2 weken geleden thuis en vind 4 brieven in de bus (verstuurd in oktober) met de melding dat ze een hotspot komen plaatsen, een brief om af te spreken met de monteur, en nog een brief met de vraag wanneer de monteur nog eens langs kan komen. Bestaat er dan geen communicatie of feedback tussen het call-center en de technische dienst ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn Telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Vergeet het maar. Lees eerst wat in het topic http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ng-416070.html
                        De proximus opdracht hebben we nogthans gewoon kunnen stoppen in fortisbanking

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn Telenet

                          Is er dan geen Telenet winkel in Mol Luc?
                          Neem alles van de muur digicorder inbegrepen en smijt het op de toonbank, en zeg dat ze één dag tijd hebben om het op te lossen...
                          Jammer genoeg zijn er weinig alternatieven die Telenet overtreffen qua prestaties en mogelijkheden, zoals snelheid en de mogelijkheid zonder extra kosten meerdere tv's aan te sluiten op de kabel.

                          Hier reeds vele jaren klant bij Telenet, en relatief weinig problemen, en als er al eens iets was, was dat binnen de kortste keren opgelost, wij kunnen dus niet klagen, maar kan morgen omgekeerd zijn, er moet er daar maar één een fout maken......

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn Telenet

                            Ik zou ook langs gaan bij een Telenet-vertegenwoordiging in je omgeving.
                            Daar kunnen ze heel veel voor je doen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn Telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Sinds verleden week donderdag heb ik geen e-mail meer.
                              Ga ik naar "Mijn Telenet" ==> "Algemeen" zie ik het volgende:
                              - Je hebt mobiele diensten King.
                              - Je hebt geen Telenet Internet. (Ik heb internet maar geen e-mail)
                              - Je hebt geen vaste telefonie.
                              - Je hebt geen (digitale) televisie.
                              Maar als je nu naar "Webmail" gaat ipv "Mijn Telenet", dan kom je toch automatisch in je mail...

                              Op de Telenet homepage zie je volgende navigatie:
                              - Klantenservice
                              - Mijn Telenet
                              - Webmail
                              - Contact

                              Je moet voor je mail klikken op Webmail ipv Mijn Telenet.

                              Ik heb al alle dagen (uitgezonderd zondag uiteraard) gebeld.
                              Ze zijn zondags ook geopend hoor.

                              Ik ga NIET meer telefoneren en wil NIET meer betalen, maar hoe zet je die opdracht bij de bank stop?
                              Heethoofd.
                              En klik nu gewoon op Webmail.

                              Comment

                              Working...
                              X