Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterijen voor flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterijen voor flits

    waar kan ik de sterkste batterijen vinden, kopen voor mijn flits SB 900 ??
    ik heb er nu van de mediamarkt GP 2600 , als ik ( niet te snel) achter elkaar flits bij volle sterkte . bv iso 200 op F8
    dan is de eerste goed , de volgende werkt flits niet en de derde halve sterkte..Het 4de beeld is dan weer goed...

    en ja, de batterijen zijn opgeladen en niet stuk of oud..

    bedankt

  • #2
    Re: batterijen voor flits

    Het gedrag dat je beschijft, is mijns inziens normaal. Je flitser heeft tijd nodig om te herladen. Hoe krachtiger je flitst, hoe langer het duurt voor je klaar bent voor de volgende flits.
    Naarmate de batterijen ontladen worden (of bij ietwat versleten exemplaren), gaat het inderdaad allemaal nog wat achteruit. Maar ik denk dus niet dat er een probleem is met je batterijen...

    Zelfs een high-end hot shoe flitser heeft soms 5-6 seconden nodig om zijn werk opnieuw te kunnen doen. Een extern battery pack kan daarbij helpen, maar dan zit je met een vervelende kabel.
    Ter vergelijking: studioflitsers herladen doorgaans in maximaal 2 seconden, en kunnen bijna continu worden gebruikt als ze op minder dan halve kracht moeten flitsen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: batterijen voor flits

      Een speedlite, op volle sterkte, heeft zeker 3 à 4 seconden nodig om weer volledig te herladen. Daarom is je 2de beeld dus onderbelicht, en het 3de ook nog.
      Als het sneller moet, kan je natuurlijk de output power halveren of zelfs op 1/4de zetten, en dan ISO optrekken en/of diafragma openen. Met een batterypack gaat het ook al sneller.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: batterijen voor flits

        Of meerdere flitsers gebruiken.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: batterijen voor flits

          Met een externe stroombron (speciaal accupack) kan de flitser sneller herladen, maar als je die dan altijd zo gebruikt dan zal die heel snel te heet worden.

          Je hebt GP accu's gekocht met een capaciteit van 2600mAh, ik heb er zelf ooit dezelfde gehad, na 1 jaar was er al eentje defect, en ze hebben volgens mij toen ze nieuw waren ook nooit een werkelijke capaciteit van 2600mAh gehad.
          Toen die ene accu defect was dacht ik eerst dat de flitser stuk was, maar het was wel degelijk een van de accu's die voor problemen zorgde.
          Je kan veel beter accu's kopen met een lage zelfontlading (precharged, ready to use... staat er dan gewoonlijk op de verpakking) (Eneloop; Top Craft, GP Recyko, werken hier allemaal prima).
          De lader is ook belangrijk (zie topic over de Maha lader).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: batterijen voor flits

            'k Vind de gewone GP batterijen ook niet fameus. Verliezen snel hun pluimen.
            Ik werk ook vaak met Panasonic Evolta Rechargeable. Die hebben ook een lage zelfontlading.

            Comment

            Working...
            X