Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S zoomlens - 18 mm - 55 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S zoomlens - 18 mm - 55 mm

    Dag allemaal,

    Ik ben in het bezit van een D40 en ik ben op zoek naar een gepaste lens om mee op reis te gaan die gemakkelijk is en die zowat standaard is.

    Ik heb een lens gevonden: Canon EF-S zoomlens - 18 mm - 55 mm
    Maar ik weet niet zeker hoe het zit met de kwaliteit en of deze wel past op een canon D40?

    Of heeft iemand anders nog wat tips?

  • #2
    Re: Canon EF-S zoomlens - 18 mm - 55 mm

    Welke lens heb je nu dan op je (ik neem aan) 40d?
    Veel minder standaard dan de 18-55 is er toch niet dacht ik zo?
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S zoomlens - 18 mm - 55 mm

      Een EF-s lens past op een Canon cropcamera. De 40D (opgelet, niet de D40, want dat is Nikon) is een cropcamera. Dus zoals Spanjaart zegt: standaardlens.
      Nu, vrij toevallig maakten mijn vrouw (50D+ EF-s 18-55) en ik (7D+ EF-s 17-55 f/2.8) gelijkaardige opnames van onze kleindochter voor onze kerstkaart (KLIK).
      Het verschil in scherpte was duidelijk merkbaar (de meeste portretten met de 18-55 bleken niet goed genoeg), waaruit blijkt dat er toch verschil is tussen een kitlens (onze 18-55 kwam destijds bij mijn 350D) en een 'beter' objectief.
      Maar de EF-s 18-55 is klein, licht, handig en betaalbaar, wat je van mijn EF-s 17-55 f/2.8 IS eigenlijk niet meer kunt zeggen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S zoomlens - 18 mm - 55 mm

        Die 18-55 bestaat ondertussen in een versie of 6. De beste versie is die met IS en STM.
        Ik heb die aangeschaft om mijn 30D verder te kunnen gebruiken nadat ik al mijn toplenzen had verkocht.

        Vergelijkbaar in kwaliteit, enorm veelzijdig, maar wel iets duurder, is de 18-135 IS STM.
        Als je iets meer groothoek nodig hebt, is er de 15-85, maar die vind ik nogal prijzig...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment

        Working...
        X