Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de echte horlogeliefhebbers.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Voor diegenen, zoals ikzelf, die gefascineerd zijn door het fijne werkje dat een automatische uurwerk kan zijn is deze een niet te missen handleiding.
    A simple demonstration of the basic design and operation of a watch, including stop-motion animation showing a watch being assembled from many parts.

    Nu kan je ook begrijpen dat je voor sommige werkjes een pak euro's moet neertellen. Geniet ervan!
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

    Moderator Note: Deze bijdrage is op vraag van Alfa Centauri verwijderd.
    Last edited by Laurens; 7 juni 2015, 08:15.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

      Hallo Marc, je weet dat ik wat zot ben van de B2, met mijn piloot verleden. Ik vind die niettemin wat druk, maar blijf er in elk geval verliefd op. Vandaag een meer geklede TAG gekocht, ik noem het eentje om naar het zuiden ergens aan de Middellandse zee met vakantie te gaan.





      De Aquaracer met blauwe lunette en wijerplaat zou hier bijvoorbeeld mooi assorteren.. ,kwestie van je horloge aan de omstandigheid aan te passen De fotograaf van dienst was blijkbaar zeeziek geworden.

      Last edited by enero; 9 januari 2015, 09:34.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        En hieronder de high-end thermocompensated quartz versie van een horloge, de Breitling B1. ( geen eigen foto, want ik heb geen zwarte UTC module ) en daaronder de mechanische broer, de Breitlin B2. Beiden rasechte "piloten"-horloges. ( Gaan binnenkort wellicht beiden in de verkoop, wegens teveel





        Blijf misschien wel nog kandidaat mocht je die niet kwijt raken. Ik zei het al, een pracht van een horloge die B2 en wekt bovendien voor mij onvergetelijke herinneringen..
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

          Sjiek!

          Geeft me ook zin om daar eens wat meer geld aan te geven.
          Maar de keuze is zo groot.

          Comment


          • #6
            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Sjiek!

            Geeft me ook zin om daar eens wat meer geld aan te geven.
            Maar de keuze is zo groot.
            Ja Tommie, pas op.. want het werkt wat verslavend. Elk werkje in die categorie is op zichzelf weer een kunstwerk. En nu oppotten toch niks meer opbrengt...
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

              Ik beleg in fondsen (en een paar aandelen).
              Met de winst daarop kan ik me al een paar keer laten gaan.

              Ik vind een automatisch horloge ook fascinerend, maar ben een beetje bang voor het onderhoud.
              Als je ze niet draagt vallen ze stil, en dan moet je ze iedere keer weer juist zetten. Regelmatig laten kuisen zal ook wel nodig zijn.

              Het is met horloges zoals met alles. Je kan er zo veel geld aan kwijt als je wil.
              Ieder jaar rond November-December is er een mooie horlogebijlage bij Knack.
              Als je dat bekijkt, dan is 3000€ een koopje. Daar vind je regelmatig horloges die naar 25.000€ en meer gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                En hiermee kan je dan een automatisch horloge in gang houden : https://www.kish.nl/Gisoni-Watch-win...ony-opruiming/
                Qua onderhoud raadt men inderdaad wel aan om de vijf jaar dit te laten doen, afhankelijk van hoeveel je ze draagt. Ik heb onlangs een Breitling die al een 10-tal jaar niet meer onderhouden was, maar die ik maar weinig gedragen had, laten nakijken door een horlogemaker "met verstand van zaken" en die werkte nog perfect. Maar het was toch wel nodig die eens aan een grondige check te laten onderwerpen na die tijd zodat het nu weer "gesmeerd" loopt.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  En hiermee kan je dan een automatisch horloge in gang houden : https://www.kish.nl/Gisoni-Watch-win...ony-opruiming/
                  dat kost mijn horloge...!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    dat kost mijn horloge...!
                    grt,bouk.

                    Kwaliteitshorlogeprijzen liggen qua prijs ook in de grootorde van kwaliteitscamera's..., de exclusieve merken vertegenwoordigen soms de prijs van een ganse tas fotomateriaal. en de één heeft maar één hobby, de andere heeft er meerdere. Die laatste zal wat meer in de zak moeten tasten.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                      Watchwinders worden meestal gebruikt voor horloges met veel complicaties. Dag, datum, jaar, maanstand....
                      Voor een "gewoon" horloge is dat wat overkill.

                      Wil je een DEFTIGE watchwinder, kies je voor ORBITA, maar die kosten al zoveel als een doorsnee midrange horloge. ( Btw, Omega en Breitling bv zijn midrange, in feite Rolex ook....)

                      Een goedkopere watchwinder zal wel werken, maar geeft na een tijdje toch de geest. En dan is goedkoop, duurkoop. Ik spreek uit ervaring.

                      Je moet de winder ook perfect kunnen instellen naargelang het uurwerk dat in je horloge zit. Die data kan je allemaal op de site van Orbita vinden.

                      Nu een Orbita watchwinder is een kunstwerk op zich, maar ook een dikke vette kast die schreeuwt: "hier zit de poen, kom maar pakken !!! "

                      Ik heb geen dure dingen in huis. Die bewaar ik elders

                      Hoe verleidelijk het ook is om een mooie "vitrine" samen te stellen; het is mij het risico op diefstal niet waard.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Watchwinders worden meestal gebruikt voor horloges met veel complicaties. Dag, datum, jaar, maanstand....
                        Voor een "gewoon" horloge is dat wat overkill.

                        Wil je een DEFTIGE watchwinder, kies je voor ORBITA, maar die kosten al zoveel als een doorsnee midrange horloge. ( Btw, Omega en Breitling bv zijn midrange, in feite Rolex ook....)

                        Een goedkopere watchwinder zal wel werken, maar geeft na een tijdje toch de geest. En dan is goedkoop, duurkoop. Ik spreek uit ervaring.

                        Je moet de winder ook perfect kunnen instellen naargelang het uurwerk dat in je horloge zit. Die data kan je allemaal op de site van Orbita vinden.

                        Nu een Orbita watchwinder is een kunstwerk op zich, maar ook een dikke vette kast die schreeuwt: "hier zit de poen, kom maar pakken !!! "

                        Ik heb geen dure dingen in huis. Die bewaar ik elders

                        Hoe verleidelijk het ook is om een mooie "vitrine" samen te stellen; het is mij het risico op diefstal niet waard.
                        "De oplossing" Marc, je hebt minimum 2 automatische horloges en je wisselt die elke dag. Meestal houden die dat wal 24-48-70uur voor de betere uit. Als je er natuurlijk veel hebt wordt dat weer moeilijk ..
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Je moet de winder ook perfect kunnen instellen naargelang het uurwerk dat in je horloge zit. Die data kan je allemaal op de site van Orbita vinden.
                          Betekent dit dan ook dat ik mijn stijl van wandelen, eten, autorijden en aan mijn oor krabben moet aanpassen aan het model van horloge dat ik draag, zodat elke horloge ideaal wordt opgewonden ? Ik heb er in de handleidingen nog niets over gelezen !
                          Moet ik met een Breitling minimaal een aantal keer per jaar gaan vliegen om hem in conditie te houden, en met een TAG een paar keer gaan surfen of zeilen ? Of met een Casio regelmatig naar de Aldi gaan ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Betekent dit dan ook dat ik mijn stijl van wandelen, eten, autorijden en aan mijn oor krabben moet aanpassen aan het model van horloge dat ik draag, zodat elke horloge ideaal wordt opgewonden ? Ik heb er in de handleidingen nog niets over gelezen !
                            Moet ik met een Breitling minimaal een aantal keer per jaar gaan vliegen om hem in conditie te houden, en met een TAG een paar keer gaan surfen of zeilen ? Of met een Casio regelmatig naar de Aldi gaan ?
                            Je hebt het helemaal begrepen. Allees is Casio te goed voor de Aldi.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de echte horlogeliefhebbers.

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Betekent dit dan ook dat ik mijn stijl van wandelen, eten, autorijden en aan mijn oor krabben moet aanpassen aan het model van horloge dat ik draag, zodat elke horloge ideaal wordt opgewonden ? Ik heb er in de handleidingen nog niets over gelezen !
                              Moet ik met een Breitling minimaal een aantal keer per jaar gaan vliegen om hem in conditie te houden, en met een TAG een paar keer gaan surfen of zeilen ? Of met een Casio regelmatig naar de Aldi gaan ?
                              Jawel...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X