Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 vs d5500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d80 vs d5500

    ik fotografeer graag, doe veel aan zelfstudie, maar ben geen Topper in het vak.
    nu overweeg ik om mezelf een nieuwe body cadeau te doen,
    ik heb nu een D80 en las net het verslag van de D5500 ...

    ik vraag me gewoon af, wat het verschil is in capaciteit en duurzaamheid van de D met 2 cijfers en de D met 4 cijfers .....
    uiteraard is een nieuwe altijd beter, maar waar ligt het verschil....

    kna iemand me hier wegwijs maken?
    tnx!

  • #2
    Re: d80 vs d5500

    Om uzelf een nieuwe D5500 cadeau te doen, ga je toch even moeten wachten... Deze bestaat nog niet.

    Voorts is het bij Nikon zo dat hoe minder cijfers, hoe 'beter' de camera is. Met uitzondering van de D70-D80-D90, die staan (of stonden) op hetzelfde niveau als waar nu de D7000 - D7100 staan, maar ik denk niet dat Nikon tegenwoordig nog toestellen met Dxx maakt.

    Ik denk dat als je jezelf een upgrade wil cadeau doen, je meer gaat zijn met de D7100 dan met enig toestel van de D5x00 reeks.

    Comment


    • #3
      Re: d80 vs d5500

      Volgens mij heeft het geen enkele zin een vergelijking te maken tussen de (vele jaren oude) D80 en de nieuwe D5500.
      De D5500 is op alle fronten veel en veel beter.
      Het klapschermpje lijkt me heel handig, of dat ook het geval is met het touchscreen, weet ik niet uit eigen ervaring.
      Zie ook:

      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

      Comment


      • #4
        Re: d80 vs d5500

        Om uzelf een nieuwe D5500 cadeau te doen, ga je toch even moeten wachten... Deze bestaat nog niet.
        Dacht ik ook toen ik uw reactie las, maar toen ging ik kijken op de nikon site...

        Waar komt die 5500 ineens vandaan?
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: d80 vs d5500

          Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

          hij is er idd nog niet, maar wel op 6/2 dus het is niet echt iets dat je beslist en meteen uitgeeft ook he, even overnadenken, en tegen dan is het 6/2! allee, zo denk ik er over.
          toch dank voor de feedback.

          Comment


          • #6
            Re: d80 vs d5500

            820 euro is de richtprijs voor de nieuwe d5500 (geen 5400????, logica????)
            zal zeker beterkoop zijn tov de d80 (toch al vrij oud te noemen)
            maar de d7100 is nu te koop voor 815€, dit is toch eerder de beste koop op deze moment voor dezelfde prijs volgens mij
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: d80 vs d5500

              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
              Dacht ik ook toen ik uw reactie las, maar toen ging ik kijken op de nikon site...

              Waar komt die 5500 ineens vandaan?
              Ook net gezien. Is plots snel gegaan...

              Maar Bulke heeft ook wel gelijk. Als je de prijs bekijkt is de D7100 de betere keuze...

              Comment


              • #8
                Vandaag net gepost :
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: d80 vs d5500

                  Gezien de prijs zou ik ook zeker een D7100 nemen. 24mp vraagt echt om AF afstelling in de body, dus al zou je verder ook blij worden van de 5500, ik zou geen moment twijfelen en de 7100 nemen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: d80 vs d5500

                    Er bestaat toch nog geen 5400? Skippen ze gewoon een nummer?

                    Comment


                    • #11
                      Re: d80 vs d5500

                      Een aantal zaken blijven vermoedelijk nog altijd dezelfde: de D80 had een AF-motor in de body (net als de D7100 nu). Van belang indien je nog werkt met AF-D objectieven.
                      Het tweede schermpje bovenop de body (D80, D7100) vind ik zelf erg handig. Dat ontbreekt bij de D5xxx. Anderzijds lijkt zo'n kantelbaar scherm me dan weer makkelijk. Het is - zoals meestal - afwegen. En natuurlijk: indien je nu al jaren werkt met een D80, weet je ondertussen wel waarvoor je het toestel gebruikt. Dat moet zeker meespelen in de afweging.

                      Comment


                      • #12
                        Re: d80 vs d5500

                        In februari komt er ook de D7200 ! De d5500 is bijna compleet dezelfde dan de d5300 met uitzondering van het touchscreen !
                        canon of een sony

                        Comment


                        • #13
                          Re: d80 vs d5500

                          Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
                          In februari komt er ook de D7200 ! De d5500 is bijna compleet dezelfde dan de d5300 met uitzondering van het touchscreen !
                          En GPS valt er terug af als ik goed gelezen heb. Begrijpe wie begrijpen kan.


                          Sent from my iPad using Tapatalk
                          Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

                          Comment


                          • #14
                            Re: d80 vs d5500

                            Geen d5400, houden daar blijkbaar niet van het getal "4"...

                            Comment


                            • #15
                              Re: d80 vs d5500

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                              De D5500 is op alle fronten veel en veel beter.
                              op een punt na, er is maar 1 stelwieltje!
                              en dat zou voor mij een serieus struikelblok zijn aangezien ik voor 90%van de tijd op de M stand werk
                              dan zijn twee stelwieltjes wel enorm handig om snel je sluitersnelheid en diafragma aan te passen

                              Comment

                              Working...
                              X