Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

citytrip parijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • citytrip parijs

    Yep
    Ik zou binnen kort eens voor de eerste keer naar parijs willen gaan.
    Ik ben op zoek achter een hotel die centraal gelegen is, dicht bij de metro en liefst met parking erbij,
    Iemand een suggestie?
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: citytrip parijs

    Neem de trein, je kan alleen maar miserie krijgen met een auto in het centrum. Of je blauw betalen.
    Denk aan péage en parking, en de tijd die je verliest, en de Thalys is goedkoper.
    Een hotel dat centraal gelegen is heeft meestal hoge prijzen. IBIS La Vilette is dicht bij de metro.

    PS: heb ooit een auto gesleept gehad in Parijs, die kan je op zondag zelfs niet recupereren.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: citytrip parijs

      In 2013 naar Versailles geweest en de Thalys was voor 4 man niet te betalen, noodgedwongen de auto genomen, dat was uiteindelijk toch goedkoper (kosten door 4 gedeeld).

      Edit : in 2005 wel de Thalys genomen naar Parijs en was toen wel betaalbaar.
      Met de gewone HST weet ik het niet.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: citytrip parijs

        De truc met de Thalys is genoeg op voorhand bestellen, dan is het 25€ de rit.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: citytrip parijs

          Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
          De truc met de Thalys is genoeg op voorhand bestellen, dan is het 25€ de rit.
          Hoe lang is vroeg genoeg, bij ons was het een maand ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: citytrip parijs

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Hoe lang is vroeg genoeg, bij ons was het een maand ...
            2 à 3 maand.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: citytrip parijs

              K'zal toch opteren om met de auto te gaan,
              K'zie da niet zitten om de bus te nemen tot station (kortrijk) dan de trein naar rijsel en dan de thalys naar parijs.
              Om dan de metro te nemen tot aan ons hotel.

              Comment


              • #8
                Re: citytrip parijs

                Ik ga veel naar Paris, en als er low budget geslapen moet worden:

                Goed gelegen, zeer ruime (zeer "onparijs") afgesloten garage.
                Dichtbij Metro.
                Geen grote luxe, wel betaalbaar.
                Als het iets meer mag zijn:

                Veel luxueuzer hotel, ook goede parking en metro in de buurt.
                De Thalis is leuk, maar niet sneller dan de auto (rekening houdende met vertrek van thuis tot hotel)
                Kost auto: brandstof 700km; 40€ peage, en 25€ parking per dag.
                Dus als je met 2 rijd, is de auto al bijna dezelfde prijs dan de trein...

                Comment


                • #9
                  Re: citytrip parijs

                  Ik neem nooit nog de auto tot Parijs (woon in Vlaams-Brabant). Snelste tijd die ik ooit gehad heb met auto is 5u, langst onderweg 8u - in goed weer dan nog!

                  Boek ruim op voorhand, en trein is heel betaalbaar. Met de wagen kom je in Parijs toch nergens, er is heel weinig parkeerplaats.

                  Comment


                  • #10
                    Re: citytrip parijs

                    Je kunt max 3 maand op voorhand maar zeker aan te bevelen om dit de eerste dagen te doen want het gaat snel.
                    https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                    Comment


                    • #11
                      Re: citytrip parijs

                      Hallo,

                      Wij gaan binnenkort ook en de Thalys is best betaalbaar. We nemen de optie "vanuit elk Belgisch station".
                      En in Parijs kan je met de auto toch niet zo veel aanvangen.

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: citytrip parijs

                        5 uur? Ik rij netjes de maximum snelheden, vanuit antwerpen tot hotel binnen de periferique 3u30 Minuten. Met de trein ben ik langer onderweg, veel meer gebonden aan het schema...

                        Comment


                        • #13
                          Re: citytrip parijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                          5 uur? Ik rij netjes de maximum snelheden, vanuit antwerpen tot hotel binnen de periferique 3u30 Minuten. Met de trein ben ik langer onderweg, veel meer gebonden aan het schema...
                          Zal wel juist zijn, want wij vanuit Waregem ongeveer 2u20 tot Porte Saint-Ouen waar wij parkeren.
                          Wel niet tijdens de ochtendspits vertrekken want anders heb je gegarandeerd prijs rond Lille, en kan er vlug een uurtje bijkomen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: citytrip parijs

                            Heb je dan in Porte Saint-Ouen gemakkelijk parkeer plaats? en ik veronderstel goeie verbinding met de metro.
                            Wat betaal je daar ongeveer om de auto 24 uur / 3 dagen te parkeren?

                            Comment


                            • #15
                              Re: citytrip parijs

                              Oorspronkelijk geplaatst door dafkeD40 Bekijk bericht
                              Heb je dan in Porte Saint-Ouen gemakkelijk parkeer plaats? en ik veronderstel goeie verbinding met de metro.
                              Wat betaal je daar ongeveer om de auto 24 uur / 3 dagen te parkeren?
                              Op vandaag 43 € voor drie dagen, is blijkbaar iets meer dan vroeger toen wij er laatst waren (2012).

                              andere tarieven :


                              Er is een metrostation Saint-Ouen op een paar honderd meters van de parking(s).
                              Last edited by Guest17; 6 januari 2015, 15:33.

                              Comment

                              Working...
                              X