Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beeldvorming op CCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beeldvorming op CCD

    Hoe gebeurd de beeldvorming op een CCD?
    Is dit in spiegelbeeld en ondesteboven tov van wat je op getrokken foto's ziet, of heb ik het verkeerd voor?

    Is om te weten op welke plaatsen ik exra moet letten als ik de ccd wil reinigen (ja, het is zover.)

    Alvast bedankt.
    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

  • #2
    Als ik het goed heb in spiegelbeeld en ondersteboven (om het maar helemaal makkelijk te maken )
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      het is inderdaad ondersteboven en gespiegeld, test dit gemakkelijk zelf: haal je lens eraf, richt ze naar een venster en hou een stukje wit papier op de plaats waar je sensor zou zitten. dan zie je de projectie van het venster.

      wim

      Comment


      • #4
        Klopt, maar als je dan van voor in je toestel kijkt is links en rechts opnieuw omgedraaid.
        Ik begrijk echter niet zo heel goed wat je met die informatie aanwil. Ik kuis de sensor toch telkens helemaal als hij vuil (genoeg) is.
        m.v.g.
        Jos
        Originally posted by CooMa
        Als ik het goed heb in spiegelbeeld en ondersteboven (om het maar helemaal makkelijk te maken )
        http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

        Comment


        • #5
          't Was om te weten waar ik naar een hardnekkig vuiltje moest zoeken.
          Nu is't weg.


          Jo.
          Originally posted by Igoforit
          Klopt, maar als je dan van voor in je toestel kijkt is links en rechts opnieuw omgedraaid.
          Ik begrijk echter niet zo heel goed wat je met die informatie aanwil. Ik kuis de sensor toch telkens helemaal als hij vuil (genoeg) is.
          m.v.g.
          Jos
          Originally posted by CooMa
          Als ik het goed heb in spiegelbeeld en ondersteboven (om het maar helemaal makkelijk te maken )
          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
          Nikon stuff

          Comment

          Working...
          X